HPI Bullet Nitro ombouwen naar HPI Bullet Flux

Hey!

Ik heb een HPI Bullet MT die rijdt om Nitro, een MT 3.0 dus.
Ik wil deze graag ombouwen naar een Flux, maar kan dat niet zonder jullie hulp.

Ik dacht zelf aan wat ik nieuw nodig had:

HPI Bullet Flux Chassis (101316) = 60 euro
HPI Bullet Flux Motor (101279) = 80 euro
HPI Bullet Flux ESC (101278) = 90 euro (Het liefst van een ander merk dat goedkoper is, geldt ook voor de Flux motor)
Batterij doosje (101312) = 15 euro
En de andere metaaltjes die bij elkaar rond de 20 euro kosten.

Kan ik hierbij, voor zegmaar 270 euro een Flux bouwen. Het liefst goedkoper, want ik moet ook nog accu's en dergelijke kopen. Voor een paar tientjes meer kan ik een gehele nieuwe Flux auto zelf kopen.

Kunnen een paar dingen goedkoper?

Je kunt het wel zonder onze hulp maar je denkt niet graag zelf na...

waarom niet gewoon zelf een motorsteun fabriceren en een EZRun setje erin knallen??

als jij speciaal het flux chassis erop wilt hebben kom je natuurlijk een stuk hoger uit in prijs.

Wanneer je gaat ombouwen moet je dat leuk vinden en zelf willen kiezen wat voor combo je er in wilt doen.

Veel uitzoek werk, op internet veel lezen op fora waarin ervaringen staan van mensen die dat al gedaan hebben.

Kiezen welke combo er voor een mooie prijs in gaat zonder er prestatie bij in te leveren.

Als je dat ervoor over hebt ombouwen.

MAAR voor een paar tientjes meer als ombouwen koop je een complete rtr set.

Wanneer ik jou posts doorlees denk ik dat de laatse optie voor jou de beste is.

Motormount, tandwielen...... 300 euro voor een ombouw terwijl je 389 kwijt bent voor een complete Bullit Flux.

O ja, vergeet ook niet de kosten van accu's en een goede lader (mocht je die nog niet hebben)

Bedankt voor jullie reacties.
Ik kan toch ook nog gewoon mijn chassis behouden en extra gaten boren?
Of gaat dat een beetje moeilijk aangezien het van metaal is?
Wat bedoel je met motorsteun fabriceren en Ezrun erin Caretaker?
En hoe hard gaat zo een EZRun motor?

Laatst bewerkt:
door metaal boren kan natuurlijk, mits je de goede boor hebt, met een hout boor kun je bv wel door plastic maar niet door metaal heen boren.

een motorsteun fabriceren lijkt me duidelijk toch? een steun maken waar je(electro) motor aan vast komt te zitten zodat hij je auto aan kan drijven,

en een ezrun setje is gewoon een brushless motor met esc, het zelfde als een flux setje alleen van een ander merk, sommige vinden van andere kwaliteit, maar met 'normaal' gebruik merk je daar niks van, het is alleen een stuk goedkoper

hoe hard zon setje kan en gaat hangt helemaal ervan af wat je er voor uit wilt geven en wat voor setje je kiest (daarnaast ligt het ook aan wat voor accu), bv een 5.5t setje zal een snellere topsnelheid hebben maar is minder sterk dan een 7t setje. wat er standaart in de hpi bullet flux zit is is volgens mij identiek aan een ezrun 9t setje alleen met andere stickers

Laatst bewerkt:
Kunnen we dan nog een nieuwe 'prijslijst' maken voor dat ik nodig heb?

Wat kost een EZRun 9t, en wat kost de 7t? (Ik kan de prijzen niet vinden..)
Chassis is niet nodig

Metalen plaatjes : 20 euro
Batterij doosje : 15 euro
Batterij en lader : 80 euro

weet je zeker dat je een 9t in een 4x4 wil plaatsen? deze motor is een ribbed 540-size, eigenlijk is het een 380-size. was het eerste wat me opviel bij de bullet flux, 'het na mijn idee kleine motortje'

weet je zeker dat je een 9t in een 4x4 wil plaatsen? deze motor is een ribbed 540-size, eigenlijk is het een 380-size. was het eerste wat me opviel bij de bullet flux, 'het na mijn idee kleine motortje'

maak ttoch niks uit? Hij heeft wel genoeg plek op de chassis.

Dan weet je dus al hoe je alles gaat plaatsen...

Maak een mooi lijstje voor jezelf wat je nodig hebt en ga dan iets doen...
Foto's van het eindproduct zien we hier graag verschijnen..

Hobbywing-EZRUN-9T-KV4300-Sensorless-Brushless_4524316.jpg

Dit is de 9T motor die ook standaard in de flux gebruikt word met koelribben

victory4000kv85tbrushlessmotor01.jpg

dit is de 8.5T motor, zoals je ziet zitten hier niet van die koelribben op terwijl de diameter van de 2 wel hetzelfde is, het interne van de onderste zal dus allemaal wat groter, en dus krachtiger, zijn.

Idd, ik denk dat de ESC en de motor wel wat goedkoper kunnen. IN houthalen heb je een modelbouwzaakje, eerder gespeciaiseerd in autos.

er zijn genoeg modelbouw winkels die ezrun (klonen) verkopen maar i.p.v. 70 euro voor een setje betaal je dan al gauw 120, en ik zou eerlijk gezegd ook voor de 8.5 t gaan, maar het ligt eraan wat je eraan uit wilt geven, want in een 8.5 t combo zit een 60a regelaar ipv 35a bij de 9t en is daarom een stuk duurder

Back