Hpi bullet st flux in de prak

Ik zal me eerst even voor stellen, Ik ben Rene en 46 jaartjes jong en kom uit 's-Heerenberg. vind het nog steeds leuk om een beetje te rommelen met rc auto's al vind mijn vriendin dit kinder gedoe. hier even een foto van mijn bullet, zat nog een mt kap op maar deze is eraf

2qj8w9u.jpg

xnet7o.jpg

14wrqpv.jpg

En toen kwam ik een leuke steen tegen en jawel in de prak

igennc.jpg

157zo7s.jpg

2lxo2v.jpg

voorwielophanging rechts afgebroken en een schokbreker afgebroken. had thuis nog wel wat deeltje's liggen om dit te repareren.

28uqzc0.jpg

maar ja ik dacht ik doe dit nu toch anders, dus even wat bestellen en na 5 dagen ping pong de bel. staat dhl voor de deur met een mooi pakje

9qve6f.jpg

sinterklaas komt vroeg voor mijn dit jaar, en wat zit er in?

4t6osj.jpg

2dhsdh5.jpg

jtqyc0.jpg

rk0kjs.jpg

nvrzhs.jpg

oril9k.jpg

r73giu.jpg

2mf0ox1.jpg

2h5ny34.jpg

2ihninl.jpg

29koxew.jpg

16lfltf.jpg

2my5fgp.jpg

2qjf514.jpg

alles mooi aluminium voor de voorkant en achterkant. dus vandaag maar is even slopen en dan ontdek je dat alle wiellagers stuk zijn. dus gelijk ook maar nieuwe besteld, och en als je toch besteld gelijk een mooi setje velgen en banden er bij en een mooi setje veren en ook nog een setje 17mm adapters. zaterdag ga ik de zaak ombouwen en dan gelijk wat meer foto's

Laatst bewerkt:
vandaag weer wat onderdelen binnen gekregen, en kom toch niet laten om te beginnen.
assen, lagers, 17mm hex adapters enz.

npqct2.jpg

v6mbn6.jpg

27x3per.jpg

140963k.jpg

dus beginnen maar, en moet eerlijk zeggen wat een spul nergens geen speling meer en zeer stabiel.

szh7kl.jpg

2lw7k9k.jpg

2eduzoj.jpg

stuurinrichting ook zeer stabiel, is verbonden met een extra steun aan het chassis en ook verbonden met de gearbox

5lwjkh.jpg

qpmlx0.jpg

vcxpn5.jpg

morgen de achterkant, en hoop nog wat delen binnen te krijgen. velgen en nog wat adapters, zodat ik met velgen die 12, 14, 17mm meenemer hebben kan rijden.

deze hoop ik morgen binnen te krijgen.

2cxvsib.jpg

en dit staat nog in bestelling, hoop dit volgende week te krijgen. 8 mooie schokbrekers en een paar mooie velgje's met bandjes

30sghfo.jpg

2qk87si.jpg

Leuk hè het upgraden van een auto, ziet er mooi uit. Als ik 1 tip mag geven: zorg dat er een breekpunt/flexpunt in de ophanging zit, het echt niet verstandig om alles aluminium te maken . Zoals je het nu hebt gebouwd en je raakt iets, is er veel krom, gescheurd of afgebroken. Ik weet niet er rpm armen zijn voor deze auto, maar daar heb ik goede ervaringen mee, maar je zou bijvoorbeeld de bulkheads kunstof kunnen houden.

Loctite zit op alle schroeven, vandaag pakketje binnen en gelijk even de nieuwe adapters en velgje's erop gegooid. kon het niet laten om toch even buiten te testen. loopt weer als een trein. morgen maar is even naar de parking en een filmpje maken.

2ir194o.jpg

2lm2lw3.jpg

Ben alleen niet tevreden over de schokbrekers, komen niet mooi terug blijven een beetje in gezakt iemand een tip? hoop dat de bestelling snel binnen is met de andere schokbrekers

Hij hoort een beetje in zijn veren te hangen. Het moet niet alleen kunnen jnveren, maar ook kunnen uitveren. Als stelregel gebruik ik het volgende. Als de auto rijklaar is en accu er in dan zou het na inveren zover moeten terugkomen dat de armen ongeveer horizontaal staan. Als dat niet is zou je clipjes boven de veren kunnen plaatsen. Verhoog je de pre-load.

Ben alleen niet tevreden over de schokbrekers, komen niet mooi terug blijven een beetje in gezakt iemand een tip? hoop dat de bestelling snel binnen is met de andere schokbrekers

Zoals gezegd, de auto hoort een beetje in zijn veren te "hangen" zodat de schokdemper ook nog iets kan uitveren als je met 1 wiel door een kuiltje rijdt.

Wel moeten de dempers absoluut soepel bewegen, en niet ergens blijven hangen als ze niet op de auto zitten, en dus geen gewicht dragen.

Hmm.. Hoe zijn die banden? Ik was ook voor een ander type van dat merk aan het kijken maar las meerdere keren dat het rubber enorm zacht is.

Back