HPI Bullet ST Flux vs. HPI E-Savage

Ik wil graag HPI Bullet ST Flux of een HPI E-Savage kopen.
Mijn voorkeur gaat uit naar de HPI Bullet ST Flux maar iemand rade me toch de savage aan... Maar ik als noob/beginneling met rc auto's had jullie mening graag gehoord over deze 2.. kan de e savage lipo's aan? kan ik de bullet st flux zijn ontvanger/zender upgraden naar spektrum 2,4ghz? Is de bullet degelijk? etc... :hammer: welke spare parts zijn belangrijk om in reserve te hebben..
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=101402〈=en => link naar bullet st flux
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=505〈=en => link naar e-savage

Bullet ST flux:
ST_chassis.jpg




E-Savage:
chassis.jpg

Dank bij voorbaat ^^
 
Laatst bewerkt:
Je begrijpt wel dat de auto er nog niet is he?
Dus ervaringen zullen er nog niet zijn.

Ja inderdaad. Hij is er pas volgende maand ... maar toch .. ik denk dat iemand er iets van kent toch al iets meer kan zeggen of dit de moeite is of niet, afgaande van de beschikbare informatie ..
 
Gevoelsmatig zou ik naar de Bullet gaan. Handige truggy lay-out en toch MT performance. Hij moet goed presteren en tegen een stootje kunnen als je de mensen met een HB GT10 (Sport) mag geloven.
 
Iedereen stapt uiteindelijk toch over op brushless, dus koop die bullet nou maar meteen. Die brushed motoren zijn toch allemaal na drie maanden verrot.

Mbt tot je vragen: lipo's kan altijd, zolang je de max spanning maar niet overschrijdt. Upgraden naar 2.4Gig kan ook altijd. Bullet degelijk? Ik denk degelijker dan de e-savage, maar zonder gebruikerservaringen kan niemand daar iets over zeggen. Spareparts rollen vanzelf de winkels binnen als de auto wordt verkocht.
 
waarom hier aan twijfelen?
een 3jaar oud model met dubbele brushed motoren waar je steeds met 2 batterijen moet gaan werken.die niet echt toprestaties geeft,waar je geen lipo kan in gebruiken.die heel makkelijk breekt!ik kan nog even verder hoor(uit ervaring)
tegen het nieuw paradepaardje van hpi met brushless motor?

dat is toch heel makkelijk dacht ik!
 
Als je de shock opnieuw vult vullen moet je er acht doen ipv vier. Dit is inderdaad een nadeel, naast het extra gewicht dat acht shocks met zich mee brengt. Ik zou er dan ook voor kiezen deze shocks te upgraden (wanneer ze kapot zouden gaan) zodat je er slechts vier nodig hebt.

Trek je niets aan van harry, iedereen begon met vragen die voor andere makkelijk/logisch waren. Maar de algemene mening hier is dus dat de Flux ST gewoonweg de betere keuze is ;)
 
Hoi

Ik heb de HPI Savage gereden en dit altijd met veel plezier gedaan. Ik heb er veel mee gedaan zoals jumps, over strand racen in los zand en nog meer. Er is bij mij weinig kapot gegaan. Alleen door een te verkeerde landing na een jump is het een keer fout gegaan.
Het nadeel van de Savage is dat het brushed motoren heeft. Ik heb ze al eens moeten vervangen. Ook moest ik meerdere batterijen kopen (2 per keer). Bij de bullet heb je er maar 1 per keer nodig maar de batterijen zijn wel duurder per stuk.
Brushless motoren zijn op dit moment in. Doordat er bij de Bullet flux maar maximaal een 2cell lipo op kan (volgens HPI) zal de wagen geen 100 kilometer pet uur gaan. Hierdoor kun je wel een betere controle over de wagen.

Mijn inziens zijn het beide stevige wagens.

Zelf heb ik nu de Bullet Flux MT besteld. Deze staat wat hoger persoonlijk vindt ik de kap mooier. Zelf wil ik er ook mee jumpen en daarom de voorkeur voor wat hoger.

Hopelijk heb ik je geholpen in het maken van jou keuze.
 
Hey Zmic, ik snap eigenlijk je vergelijking niet zo goed. De E-savage is een monstertruck en de Bullet ST meer een StadiumTtruck met grote banden. De Bullet MonsterTruck is ook een optie, denk ik dan. In ieder geval hebben de Bullet's en de E-savage allemaal 8 schokbrekers, dus is dat geen punt van onderscheiding.

Betere keuze mijn idee is 1 van de Bullet's, brushless motor betekend geen tot weinig onderhoud aan de motor. En ze zijn ook nog mooier, vind ik !!

Succes met je keuze !!
 
Waar heb je hem besteld en wat moet je er voor betalen?

Zag hem net voor 250 pond staan valt mee vind ik.
Ik heb ook ff een mailtje naar Modelsport UK gedaan!
 
Als je de shock opnieuw vult vullen moet je er acht doen ipv vier. Dit is inderdaad een nadeel, naast het extra gewicht dat acht shocks met zich mee brengt. Ik zou er dan ook voor kiezen deze shocks te upgraden (wanneer ze kapot zouden gaan) zodat je er slechts vier nodig hebt.

Trek je niets aan van harry, iedereen begon met vragen die voor andere makkelijk/logisch waren. Maar de algemene mening hier is dus dat de Flux ST gewoonweg de betere keuze is ;)

klopt, I'm an ass. maar toch dus inderdaad: flux ST is de way to go! :)
 
Back
Top