Hpi bullet verlichting (HELP)

Hallo,

Ik heb een tijdje geleden een hpi bullet mt 3.0 aangeschaft. Hij bevalt me heel goed alleen zou ik er wel graag verlichting op willen zetten. Na een heleboel zoeken op allemaal sites ben ik er nog niet achter en ik dacht: laat ik het hier vragen.
Zou iemand mij misschien (even) kunnen helpen of heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

ik heb et ook gedaan met mijn savage,
ik had ledjes besteld(highpower) en die had ik parralel gezet met een weerstand ertussen (ik weet niet meer hoeveel ohm).
en dan 2 draden er aan gesoldeerd(- en +) en die dan aan mijn ontvanger accu aan te sluiten met uiteraard een schakelaar ertussen.
ojaaa, het lange pootje van de led is de + en de korte is de -
je zou ook voor een compleete set kunnen kijken op: body verlichting (ik weet niet of ik trouwens een site mag vermelden op dit forum)

mvg jordi

ik heb et ook gedaan met mijn savage,
ik had ledjes besteld(highpower) en die had ik parralel gezet met een weerstand ertussen (ik weet niet meer hoeveel ohm).
en dan 2 draden er aan gesoldeerd(- en +) en die dan aan mijn ontvanger accu aan te sluiten met uiteraard een schakelaar ertussen.
ojaaa, het lange pootje van de led is de + en de korte is de -
je zou ook voor een compleete set kunnen kijken op: body verlichting (ik weet niet of ik trouwens een site mag vermelden op dit forum)

mvg jordi

in serie zal je bedoelen?

nee paralel want in serie wordt de stroom verdeeld en paralel krijgt ieder ledje een eigen spanning en heb je dus alleen en weerstand voor de mah nodig meer niet ,
bv. ontvanger accu 6v. kan je dus 4 leds op aansluiten dan gebruik je 6v. en heb je nog maar een klein weerstandje nodig,

mvg jordi

Of je haalt iets door elkaar of je snapt de materie rondom een LED niet.

Een LED moet gestuurd worden met een stroom en bepaalt zo zijn eigen spanning. Een serieschakeling zorgt dat iedere LED een dezelfde stroom krijgt en de spanning regelen ze zelf wel. Bij een parallel schakeling zal er over de 2 LED's een spanning worden aangenomen waarbij de ene LED meer stroom kan trekken dan de ander en zo een lichtverschil veroorzaakt. Wil je alleen parallel schakelen moet je iedere LED zijn eigen serieweerstand geven.

Maar kijk eens in het electronicadeel op dit forum, daar is al heel veel over LED's gesproken, er is zelfs een stickie daarover.

Als er een standaard onderdeel is is het op de HPI site terug te vinden. Niet dus.....

Dat is het mooie van modelbouw , een beetje initiatief om zelf te bouwen zal beloond worden met een resultaat.

Back