HPI Cup Racer

Pasqual

Forum veteraan
Als op volger van mijn Tamiya M-03M Swift ben ik naast mijn Mi4 opzoek naar een nieuw Mini Chassis ala de Tamiya. Nu zijn daar vooral in het Oosten veel verschillende kits in te krijgen maar allemaal van de minder bekende merken. In Europa zijn er bijna tot geen verdelers van deze merken. Heb je dan is snel een onderdeeltje nodig moet je vaak toch wel minimaal 2 weken wachten.

Nu kwam ik de HPI Cup Racer tegen als alternatief met 4WD en hopelijk iets betere rij eigenschappen als de Swift maar wel de zelfde Fun factor.

Zijn er mensen die ervaring met dit model hebben? Wat vinden jullie er van?


Hier onder wat foto's en Specs van het chassis:
chassis.jpg


dimensions-copyt.jpg


Cool scale features:
* HPI 'True Ten' design - radio-control car models closer to scale than ever before!
* Classic sports car and racer bodyshells that inspired generations of car fans
* Moulded chrome details such as windscreen wipers, mirrors, bumpers, exhaust pipes and more.
* Multiple width adjustments to fit huge range of future bodyshells:
o Hub/upright inserts
o Variable wheel hex adapters (0mm & 4mm)
o Hex adapter inserts (1mm & 2mm)
o Different offset wheels (0mm, 3mm, 6mm)
* Huge variety of body post locations to suit many different shapes of bodyshells
* Nearly infinite body post height adjustment to get perfect scale appearance
* True Ten bodies from HPI will feature chrome accents such as mirrors, exhaust, bumpers, etc.
* Any M-class body will fit (wheelbase 225mm or 210mm)
* Inboard front shocks allow fitting of future low-profile bodies
* Disc brake/rotor mounts (non-functional) for future cool upgrade
* Fits standard RC electronics for easy component choices

Performance features:
* Kit build - add your own electronics
* Full-time 4WD for huge levels of grip
* Upper and lower sturdy FRP chassis
* Symmetrically mounted upper deck to eliminate tweak
* Fits any 540-size motor, brushed or brushless
* Translucent cover for spur & pinion gears
* Cam-type motor mount for precise gear mesh
* Aluminium motor mount construction for secure mounting & heat dissipation
* Use any 48-pitch pinion gear
* Super-smooth rear ball diff for fantastic cornering grip
* Sealed front gear diff
* Composite rear diff outdrives for low rotating weight
* Oil-filled coil over shocks front and rear
* Front inboard shocks eliminate unsprung weight
* Standard front shock mounting possible for extra performance
* Multiple shock locations and ride height settings
* Laydown steering servo for low CG
* Fits short servo in stand-up location to move weight inboard
* Bellcrank steering for precise steering input
* Universal dogbones front and rear (?)
* Easily adjustable camber front and rear
* Vertical camber link mounting for quick roll centre adjustment
* Variable anti-dive and anti-squat adjustments
* Race-style droop screws for tweak adjustment
* Fast-adjust caster setting
* Swing-out stick pack battery holder for fast changes
* Li-Po, NiMH stick and side-by-side battery pack capability
* Sway bar mounts front and rear for future upgradability

Durability features:
* Thick FRP double-deck chassis is tough and strong
* Fully enclosed shaft drive for total protection
* Translucent spur/pinion gear cover keeps rocks out
* Stainless steel hinge pins with anodized aluminium braces
* Adjustable spring-loaded cam servo saver
* Steel front diff outdrives for extra durability
* Tough foam bumper secured between durable bumper mounts protects front end
* Flexible body mounts help keep body in good shape
* Rubber-sealed ball bearings for enhanced efficiency
 
Ik vind het een erg leuke auto om te zien
vooral die datsun kappen zijn erg mooi die erbij zitten!
de prijs is volgens mij iets boven de 200 euro als ik het goed heb
 
ik heb m in mijn handen gehad, nog niet mee gereden.. maar ik vond de kwaliteit er niet echt vanaf stralen. vooral de dempers vielen me tegen, die lijken van een 1/18 buggy af te komen

ikzelf rij met de Xpress MRR2 en dat vind ik echt een heel erg goede auto. rijdt fantastisch en is heel degelijk. helaas alleen niet voor de Tamiya Swift, omdat de wielbasis alleen 210mm is op de Xpress (en ABC Genetic en Active Hobby A210SS)
 
Ik vind het wel makkelijk dat de HPI beide wielbasis instellingen als mogelijkheid heeft net als de M-03.

Die Xpress ziet er wel goed uit. Die A210SS vind ik er persoonlijk nog beter uitzien maar is ook weer wat duurder. Beide ook rond de prijs van de HPI. Echter zonder body bij het chassis. Dit zijn volgens mij ook beide merken waar de onderdelen alleen in het Oosten te krijgen zijn. Door dat de wielbasis alleen 210mm is en de onderdelen alleen in HK zijn te krijgen zou het niet mijn eerste keuze worden denk.
 
Enige min punt van de Datsun 510 body is dat de standaard bumper niet meer onder de kap past. Met een beetje klussen wel pas te krijgen maar toch jammer.

Er zijn hier in Nederland volgens mij nog erg weinig ervaringen met deze auto. Dus denk dat ik binnenkort gewoon een Cup Racer ga bestellen en zelf is kijken wat het doet. Welke weet ik nog niet 1 van de 2 die ik eerder toonde.
 
Back
Top