hpi e10 vraag

ruudxd

Forum veteraan
hallo,
ik ben net wezen rijden met mijn hpi e10 en plots lag het achter wieltje op de grond hoe kan dit?
en hoe kan ik ze nou weer vast zetten want morgen krijg ik miss. drift bandjes en dan wil ik die wel goed hebben en het lijkt me ook niet zo goed voor dat ding waar de velg aan vast zit?

alvast bedankt
Ruud

Gewoon zorgen dat je zelfborgende kraagmoeren gebruikt :!:

Je kan toch ook gewoon kijken hoe de andere 3 nog vast zitten :?::?:

Niet echt iets om een nieuw topic voor te openen volgens mij :nooo: ....

hallo,
ik ben net wezen rijden met mijn hpi e10 en plots lag het achter wieltje op de grond hoe kan dit?

In de volksmond noemen we dat slecht onderhoud. Schroeven moeten regelmatig even aangedraaid worden om zeker te zijn dat ze niet losgekomen zijn.

oké
en hoe kan ik me auto meer power geven zonder een ander motortje?
ik heb gelezen dat dat kan met een accu met meer volt?
als dat zo is moet ik dan een 9.6 volt?
of kan ik dan beter toch maar een ander motortje kopen?

Ruud
PS:sorry voor de onnozele vragen maar ik heb nog niet echt verstand van modelbouw

oké
en hoe kan ik me auto meer power geven zonder een ander motortje?
ik heb gelezen dat dat kan met een accu met meer volt?
als dat zo is moet ik dan een 9.6 volt?
of kan ik dan beter toch maar een ander motortje kopen?

Ruud
PS:sorry voor de onnozele vragen maar ik heb nog niet echt verstand van modelbouw

Als je auto bij deze snelheid al onderdelen verliest waarom zou je dan harder willen.:)

je zou eerst eens een sterkere accu kunnen proberen.
Over de motor kan ik niet veel zeggen want ik weet niet waar je nu mee rijd.:confused:

alvast veel succes

ik verlies helemaal geen onderdelen hoor!
en ik rijdt nu met een 1500 mah 7,2 volt accu en een 27 turns motortje.
ik ga zowiezo nog een andere acuu en lader kopen dus dan koop ik wel een accu met meer volt.

Ruud

ik verlies helemaal geen onderdelen hoor!
en ik rijdt nu met een 1500 mah 7,2 volt accu en een 27 turns motortje.
ik ga zowiezo nog een andere acuu en lader kopen dus dan koop ik wel een accu met meer volt.

Ruud

Ik denk dat je beter een accu met een hoger amperage (bijvoorbeeld 4000+ mah kan kopen) en mocht het nodig zijn een snellere motor. Natuurlijk kan je ook een 8.4V of 9.6V accu kopen (als je regelaar dit ondersteunt), maar dat zijn accupacks van 7 of 8 cellen en ik denk niet dat je die zo kwijt kan in die e10.

Je verloor toch een wiel, dat is ook een onderdeel ;)

Waarom denken mensen dat accu's met een hogere capaciteit (en geen amperage!) ook de auto sneller moet maken?

Ik zou eerder zeggen om een pinion met 1 of 2 tandjes meer te plaatsen voor meer snelheid en 1 of 2 tandjes minder voor meer power. Power en snelheid bij een dezelfde motor zijn 2 verschillende richtingen.....

hallo,
vin daar had je gelijk in:D:D(en jij trouwens ook hoor savage .26 picco)
dus ik kan beter een accu kopen met een hoger voltage en meer mah dan een accu met aleen een hoger voltage?
oké dan doe ik dat met een beetje een vatsoenlijke lader erbij!
weten jullie trouwens nog een goede lader (voor weinig) op mp te vinden?

alvast bedankt
Ruud

Laatst bewerkt:
Ruud, ik heb je vroeger al eens uitgelegd dat een batterij met een hoger voltage niet in je auto past :wink: Er is gewoon geen plaats voor. Kijk nu eens op de plaats waar je batterij ligt. Dan zie je dat een grotere batterij daar gewoon niet in past (een batterij met een hoger voltage is zowiezo groter)

ja dat is waar
maar is een accu met meer mah ook groter?
en weten jullie ook nog een goede snellader die niet super duur is?
50euro ofzo?

alvast bedankt
Ruud

Nee, die zijn niet groter, daarom zeggen we dat je beter zo een koopt... Dan kan je veel langer rijden dan je nu kan.

Voor een lader ga je denk ik best naar een modelbouwwinkel in de buurt, vraag daar wat ze hebben voor de prijs die jij eraan wilt geven

Google is je vriend. Zoek daar eens naar laders. Of kijk op Pk racing, 2brothers rc ofso. Staat genoeg op.

Wij kunnen wel weer vanalles gaan roepen maar jij bent nog steeds degene die het koopt en het dus moet gebruiken.
Dus beslis zelf wat jou het beste lijkt ;)

Greetz,
Joram

hallo,
ik heb op pk een goeie lader gezien: DE MEGA PEAK 4500 is het een goede lader want mij lijkt het wel een goede lader?
en dan nog een beetje een goede accu erbij.
maar welke?

alvast bedankt,
Ruud

Ik heb zelf ook de Mega Peak gehad, prima lader, maakt alelen best veel lawaai door de fan.

Bij Pk is hij trouwens behoorlijk duur. Ik heb hem bij veel anderen ruim 10 euro goedkoper gezien. Koop een Team Orion Rocketpack bijv. Of GP accu's, Intellect etc.....
Ze hebben er genoeg.

Greetz,
Joram

Lijkt het je een goede of een goedkope lader?

De Megapeak kan je huidige behoefte misschien wel prima voldoen maar stel dat je volgend jaar Lipo wilt gaan rijden voldoet die lader niet. Leg je er een paar tientjes bij heb je bv. een Utramat 14 of 15 welke veel meer kan dan de Megapeak.

Ben het helemaal met Roelof eens. Als je toch niks met Lipo's wil, koop dan een gewone en anders even doorsparen en een alleskunnende lader kopen;)

Greetz,
Joram

hallo,
is dit dan een goede lader:TLP EX-PRO 2 lader 5.5A ook van pk.

alvast bedankt,
Ruud

Geen idee, ken ik niet. Je kan natuurlijk ook in Amerika kopen. Scheelt je veel geld.

Greetz,
Joram

hallo,
is dit dan een goede lader:TLP EX-PRO 2 lader 5.5A ook van pk.

alvast bedankt,
Ruud

Het blijft hetzelfde verhaal als wat ik hiervoor al aangaf maar uiteindelijk zal je zelf een beslissing moeten nemen, zoals ik al zei zal de lader voldoen aan je huidige eisen.....

Back