HPI Mini-Trophy Desert Truck topic

Aangezien mijn MTDT nu ergens onderweg is naar mijn voordeur start ik maar een draadje om deze toffe auto verder onder de aandacht te brengen van mede forummers.

Ik hoop dat meer gasten dit juweeltje zullen aanschaffen, dan kunnen de ervaringen en uitgevoerde upgrades hier besproken worden :D

full


full


full


full


full


full

http://www.modelbouwforum.nl/forums...ni-trophy-desert-truck-picture45750-fifth.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik blijf het idd ook een leuk ding vinden. helaas is sc niet echt mijn ding...(kan altijd nog komen natuurlijk):p maar ik ga dit topic zeker volgen!! ps. veel plezier er mee als ie binnen is:p ga je m brushless make?
 
leuk ding :o

geinig de drivers e.d erin , en de extra banden achterop en voor een RTR niet zo heel duur , alleen jammer dat het niet gelijk een brushless uitvoering is .



HPI Racing teams up with TSA Motorsports - In the name of Fun!
Just when you think it's about time for HPI Racing to announce a new 1/10-scale 4WD Blitz or maybe a Full-Size short course racing program, well, HPI likes to do things a little differently. You better believe there is going to be some FUN involved. It's in our motto, "Creating Fun Since 1986!"

HPI Racing is teaming up with TSA Motorsports' Dallas Luttrell and Bill "Wild Bill" Billington for their efforts in going back to the roots of Off-Road competition - THE DESERT!

Dallas and Bill are the creative minds behind TSA Motorsports. Their approach to desert racing is a reflection of that creativity, very calculated, yet executed plain and simple. TSA's newly developed truck is different than most, breaking the proverbial mold! Dallas and Bill are not just grasping at shooting stars... they have been studying and watching desert Off-Road racing and most interestingly, the global Off-Road scene with events such as the Dakar rally. They have studied how the Dakar Rally type vehicles differ when compared to the USA's Trophy Trucks and how these vehicles handle the various terrain. They also studied the race strategies of different teams for these different types of terrain. For side-notes, they have studied the history books with a nod to Ivan Stewart for inspiration as well. Why all of these studies? Because TSA intends to learn their way to the top of the sport, to be a part of those few individuals who wish to try things differently. There are those who just want to go big and fast and follow the same "big trucks rule in the desert" theme. And there are those whose perseverance and dreams will fuel the passion for racing for a long time to come. TSA is here to stay!

The last couple of years, Dallas and Wild Bill have been whooping it across the desert in the SNORE Series in what some people call a "Pre-Runner" or even a desert capable street truck. For the sideline enthusiast, they saw what could be achieved with off-the-shelf retail parts in a 2008 Toyota Tacoma. TSA's efforts landed them four Top-5 finishes in the 7200-class of the 2009 SNORE Off-Road Series. While the TSA team did not break any records or secure any major championships, for TSA, it had a lot more to do with mentality: the mental game and the approach with equipment. Adding to the facts, the Tacoma truck is not wildly different from any other desert truck. The TSA Tacoma is more like every truck sitting in the spectator parking lot. The Tacoma itself was its own experiment to learn from, but with a much larger plan brewing in the background.

Dimensions
Length: 533.4mm
Width: 233mm
Wheelbase: 312mm
Height: 162mm

Comes fully assembled with 15-turn motor, speedo, steering servo, radio system, and painted & trimmed bodyshell. Also contains detailed instruction manual and HPI RC Cars DVD.

[media=youtube]KXZxHdw5m6o[/media]

38t.jpg

33t.jpg

32t.jpg

30t.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het heeft bij mij ook even geduurd voordat ik SC's ben gaan waarderen, mijn offroad traject is ook een en al evolutie; van buggy naar stadiumtruck naar crawler naar trailer naar SC. Inmiddels heb ik 2 SC's (1x 2wd en 1 x 4wd) en deze dus onderweg.

Uiteindelijk wordt deze idd brushless, heb nog een ongebruikte TZW (EZrun) 9T combo liggen en kan ook de LRP 13.5T Eraser combo uit de TA05 gebruiken. :D Maar eerst ga ik rijden met de standaard setup !
 
Wat jammer is, is dat ModelsportUK met DPD werkt. DIE BEZORGEN DUS NIET OP ZATERDAG :2gunfire:Vanwege de track & trace gegevens (vannacht gesorteerd in eindhoven) bleef ik maar hopen dat de MTDT vandaag in mijn bezit zou zijn.:onweer:
 
Vandaag gebracht:

full


full


full


Vanwege sociale verplichtigen ben ik nu nog niet verder met uitpakken als op de bovenstaande foto's. Morgen de MTDT maar eens uit de doos halen, ander stekkertje aan de ESC solderen, stickpack erin en rijden maar.

Ben wel benieuwd hoe die in de handen voelt. De verpakking is weer eens wat anders zo, die straalt in ieder geval al FUN uit. Ben heel benieuwd en kan niet wachtenm tot morgenavond. Nu slapen en helaas werken morgen ..... wordt vervolgd :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De verpakking is weer eens wat anders zo, die straalt in ieder geval al FUN uit. :D

die verpakking straalt "speelgoed" uit..als of het ook echt vanaf de plank in de bart smid is gehaalt.
het lijkt echt een display te moeten zijn tussen al het andere speelgoed.

zit er geen gaatje in zodat je op een knopje kan drukken "try me" ;)
 
Mensen het is geen SC truck maar een Trophy truck.
Wiel basis is ongeveer gelijk aan SC maar hij is een stuk minder breed, het is een echte 1:10 scale ondanks hij 1:12 zegt.
 
ik vind hem er best mooi uitzien!

hoe duur is ie eigenlijk en waar verkrijgbaar???? :confused:

ik zie de foto's graag tegemoet!

Bij modelsportUK voor 189 pond excl. verzenden.

die verpakking straalt "speelgoed" uit..als of het ook echt vanaf de plank in de bart smid is gehaalt.
het lijkt echt een display te moeten zijn tussen al het andere speelgoed.

zit er geen gaatje in zodat je op een knopje kan drukken "try me" ;)

Je kan de MTDT niet eten, je kan er niets mee maken, er komt geen muziek uit ........ verrek, het is echt speelgoed :mrgreen: Maar er is inderdaad een grote overeenkomst met de standaard nikko verpakking in de bart smit schappen ;) Gelukkig rij je niet met de verpakking er nog om :rolling:
 
die verpakking straalt "speelgoed" uit..als of het ook echt vanaf de plank in de bart smid is gehaalt.
het lijkt echt een display te moeten zijn tussen al het andere speelgoed.

zit er geen gaatje in zodat je op een knopje kan drukken "try me" ;)


Wel grappig ik heb pas een Axial AX10 gekocht zit in zo'n zelfde doos zonder try me knopje helaas.

Axial was dat niet de de auto die jullie allemaal willen gaan kopen voor het nieuwe baantje? Nog maar eens over na denken dus!!;)
 
lol, als jullie je laten leiden door de verpakking en niet door de inhoud moet je toch iets anders gaan doen , verpakking flikker je gelijk weg en met de inhoud ga je spelen..........;)
 
lol, als jullie je laten leiden door de verpakking en niet door de inhoud moet je toch iets anders gaan doen , verpakking flikker je gelijk weg en met de inhoud ga je spelen..........;)

Helemaal mee eens!!! Ik heb een paar keer een auto overgekocht en vind het dan keel knap dat de verkoper de doos nog heeft!
 
@Haastnooit ben je al wezen rijden?

Ik heb de mijne hier ook staan weet nog niet wat ik er van moet vinden. Alles is wel dicht gebouwd en je kan niet makkelijk overal bij!!
 
@diver: Ook bij de MTDT kan je overal moeilijk bij, dit door de rolkooi over het gehele chassis. Maar die kan je ook loshalen natuurlijk. DE auto zit redelijk gecompliceerd in elkaar dus heb ik gisteravond de auto eens even goed bestudeerd met de handleiding erbij. Verder dan een stekkertje op de ESC vervangen ben ik nog niet gekomen. En een paar keer heen en weer in de woonkamer dan.

Vanavond ga ik de body afplakken met tape om kale plekken tgv de banden te voorkomen. Misschien ook de banden herlijmen want die lijken niet zo best gelijmd. Aankomend weekend komt de eerste echte offroad testrit ... ;)

[edit] Banden zijn opnieuw gelijmd, want dat is niet echt makkelijk voor die chinezen denk ik ? Van de 4 banden is er eigenlijk maar 1 echt goed verlijmd. De overige zijn na het indrukken van de wang direct los. Waardeloos ! Enneuh, banden lijmen blijkt toch altijd maar weer k$#&*$%t werk.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top