HPI Mini-Trophy Desert Truck topic

Met externe LVC neem ik aan, de SC15 heeft geen cutoff (toch?). Of speel je "russisch lipo roulette" en time je de rijtijd, haha ?

Ik heb 2S hardcase turnigy's, weet niet of die passen, moet ik nog even proberen. Voorlopig ga ik mijn oude nimh stickpacks maar gebruiken.

Heb ik vandaag ook mee gereden zijn nog hele leuke foto's van met veel rook!!!!

Heb ik vandaag ook mee gereden zijn nog hele leuke foto's van met veel rook!!!!

Oeps. Dan zijn ze nu zeker leeg en de auto zwart ? Wel of geen LVC gebruikt?

Waar blijven nou die foto's ? Verders al wat gemod aan de auto ?

Ondertussen de eerste (korte) run gehad met de stock MTDT, ik vind hem wel erg leuk rijden ! Eerste indruk is goed, heb er in ieder geval geen spijt van. Hoop van de week er nog een paar echte runs aan toe te kunnen voegen, eens kijken wat ik er dan van vind.

Hier een update van mijn MTDT, ik heb aan aantal dingen veranderd.

Achter heb ik de 2 standaard shocks vervangen voor 4 Firestorm/Blitz schokbrekers, de ball-ends van de originele shocks heb ik overgezet en de 2 lange reserve ballends op het achterste paar gezet.

full

Bij de reserve schroeven zitten ook de juiste om de extra demperset aan de bovenkant vast te schroeven. De extra schroeven voor bevestiging aan de trailing-arms zitten er niet bij. Om aanlopen van de band tegen de schroefkop te voorkomen is het achterste paar vanaf de hartzijde van het chassis vastgeschroefd. Het kapje om de trailing-arm af te dekken nog even wisselen met de kleine variant en klaar. MEANT TO BE A QUADSHOCK.

Aan de voorzijde zitten de stockshocks er op, de Firestorm/Blitz dempers zijn eigenlijk net te lang, ook met bevestiging op het onderste gat in de A-armen. Wel heel veel meer veerweg, op de onderste foto links de Blitz demper, rechts de standaard shock.

full

Bij full droop zal je de dogbone bijna zeker gaan verliezen tijdens het rijden. Op de foto's hieronder een closeup van de dogbones in de drivecups, eerst de Blitz shock, daarna de standaard.

full

full

Zelfs met de standaard dempers zit de pin in de dogbone al behoorlijk op het randje. Misschien probeer ik de nieuwe shocks nog een keer met limiters in de dempers, kijken of er toch nog wat valt te winnen wat wieltravel betreft.

De body heb ik grotendeels van de stickers ontdaan, denk er nog over na om de buitenzijde te spuiten. Maar dat heeft voorlopig nog geen prioriteit.

full

full

Ook heb ik het voorraam uit de MTDT geknipt en netjes bijgewerkt met de dremel.

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb me vandaag ook een MTDT aangeschaft. Is toch groter dan wat ik verwacht had. (anders had ik hem ook zeker niet genomen.)
Qua wegligging out of the box, erg leuk. op straat is het net een echte. Maar damn is deze wagen standaard traag zeg. thuis als eerste maar een brushless setje er in zetten, want dit is het niet helemaal. Denk dat ik m'n MTDT ombouw met een Traxxas Velineon setje, zodat die op 3s Lipo kan lopen. (wat ik er zo van kan zien meot dat passen.)

Verder moet ik nog even 2 originele wielen erbij halen, die dan achter op kunnen. vind die holle plastic dingen ook niet echt mooi.

Verder rijdt het autotje op zand erg mooi. heel mooi realistisch rijbeeld, en licht verbazinwekkend stevig op de weg. (valt niet continue om in een bocht oid.)
Valt me wel op dat de wagen best zwaar is.

@Haastnooit, hoe bevallen die shocks/veren? (als die goed bevallen, zou je me de nummers ervan in een pb kunnen sturen? (of heb je toevallig originele schokbrekers over die je evt weg doet? )

Goede koop, de MTDT is een heel leuk wagentje :thumbsup:. En eindelijk weer een gebruiker er bij, hopelijk komt er ook wat meer leven in dit draadje en zullen er nog meer volgen die ook een MTDT aanschaffen.

Post je je ervaringen met de vxl hier ? Ben wel benieuwd naar de prestaties en uiteraard ook de plaatsing in het chassis. De mijne is nog stock, maar dat wordt hopelijk dit voorjaar anders ..... PB gestuurd mbt de shocks.

nouja.. weet nog niet wanneer er een vxl bij komt hoor. Ga geen nieuwe kopen, dus moet tegen een leuk 2e hands setje aanlopen voor een leuke prijs.

Heb verder nog wel een Novak 4.5T velocity setje liggen. denk dat ik die er eerst eens in drop, en op 2s Lipo ga rijden.

Nu nog even kijken waar ik voor een leuk bedrag 2 extra achter shocks kan regelen. laat de ophanging verder voor wat het is. travel vind ik zat zo. (is immers mooi op schaal, dus moet de ondergrond ook een beetje mooi op schaal zijn als ik ga rijden. :mrgreen:

bij mij beginnen de SC's/Trophy trucks ook in de meerderheid te raken zo..

MTDT, Slash, Slash 4x4 en Baja 5T op het moment. (Slayer is uit elkaar gehaald voor de Rally. :P )

hmmm... misschien eens kijken of ik dat Novak 6.5T HV-Pro setje in de MTDT kan plaatsen. hoeft ja niet per se op 4s lipo. (2s zou ook zat zijn gok ik.)

nouja.. weet nog niet wanneer er een vxl bij komt hoor. Ga geen nieuwe kopen, dus moet tegen een leuk 2e hands setje aanlopen voor een leuke prijs.

=> staat er nu 1 bij te koop hier op MBF

Heb verder nog wel een Novak 4.5T velocity setje liggen. denk dat ik die er eerst eens in drop, en op 2s Lipo ga rijden.

=> het is wel een rijdende baksteen, veel setjes zullen makkelijk warm worden in dit karretje, goed tempen dus.

Nu nog even kijken waar ik voor een leuk bedrag 2 extra achter shocks kan regelen. laat de ophanging verder voor wat het is. travel vind ik zat zo. (is immers mooi op schaal, dus moet de ondergrond ook een beetje mooi op schaal zijn als ik ga rijden. :mrgreen:

=> setje firestorm/blitz shocks $12 op ebay

bij mij beginnen de SC's/Trophy trucks ook in de meerderheid te raken zo..

MTDT, Slash, Slash 4x4 en Baja 5T op het moment. (Slayer is uit elkaar gehaald voor de Rally. :P )

=> dat is toch een mooi lijstje !

hmmm... misschien eens kijken of ik dat Novak 6.5T HV-Pro setje in de MTDT kan plaatsen. hoeft ja niet per se op 4s lipo. (2s zou ook zat zijn gok ik.)

=> zo een oranje knoepert big ass ESC met een 550 motor ?? Dat wordt proppen, haha ;)

zie quote

Ja. Als de motor al past, zou het probleem zijn een passend pinion te vinden. (5mm as) en als die gevonden is zou er een MMP als regelaar aan moeten om hem fatsoenlijk met 1 accu te kunnen gebruiken.

ps: heb gezien dat er een hier op 't forum staat. maar vind de prijs nog niet zodanig interessant dat ik het setje hebben wil. ;)
dan kijk ik wel eerst even tussen de spullen die ik nog thuis heb liggen.

Whee, zaterdag is gelukkig m'n koffer aangekomen, met daarin de HPI MTDT. :D
Zit nog steeds onder het Arizona zand, dus is officieel ingewijd als Desert Truck.

Anyways... Vrijdag heb ik een regelaar voor de MTDT opgehaald. (een Mamba Max Pro)
en de motor heb ik ook al liggen. (Novak HV-pro 4.5T (5000kv 550 motor)
Ik dacht, mwoa, dat moet zat passen. maar nu ik het er zo naast heb liggen, zie ik dat het nog wel eens erg krap zou kunnen worden!
Maargoed, over een kleine week rijdt deze MTDT dus op 3s Lipo en een 4.5T HV pro motor. moet alleen even wachten op de 2 pinions die ik besteld heb.
Auto heeft namelijk 48dp tandwielen, maar de HV motor heeft een 5mm as. dus heb een 18T en een 20T 48dp pinions besteld voor 5mm as.
eens kijken hoe dat gaat. :)

Een nadeel wel, heb nu zeker weten 2 extra schokbrekers achter nodig denk ik.

De MMP past maar net op de standaard lokatie achter een 540 motor, achter een 550 motor zeker niet. Met die combo zal je een andere lokatie voor de ESC moeten bedenken. Misschien bovenop de batteryhold met tyewraps ...

dat zal wel lukken, de auto is groot genoeg om ergens dat ding te plaatsen. :)
Heb de motor liggen, heb een MMP, alleen even wachten op het passend pinion.

Hier staat nu ook een MTDT te pronken, gisteren gewonnen bij de verloting van Electrified II. Is het testmodel van M-auto.

Eerste mod ook gelijk maar ff doorgevoerd, ik heb de servo-saver strakker gezet, wat is dat standaard een ligt dingetje zeg :eek:

Back