Hpi Mt2 18ss

• Topicstarter Topicstarter StefanMT2
  • Startdatum Startdatum
Ziet er echt top uit! lekker veel alu, maakt het altijd wel mooi;). Mijn complimenten heb je!

.Heb je alles nog geloktide?,en evt. met welke(kleur)

Ik heb inderdaad alles nog vast gezet met loctite, groen/blauw. Eigenlijk is deze loctite "te sterk". Deze gebruiken we op het werk. Aangezien de bouten van onze producten extra vast moet zitten gebruiken we de "extra strong". Ik heb daarom iedere keer een heel klein beetje gebruikt, dat werkt ook. Het is toch best prijzig spul, je betaalt zo tussen de €30,- en €40,- voor een flesje. Nu was het gratis :cool:.

Enige wat ik mis is het carbon upper frame gebeuren, voor de rest heb je volgens mij alles wel :razz:

Carbon maakt het ook mooi en licht. Maar heb toch gekozen voor alu. Paste beter bij de rest. Misschien hierna?!?!

Ziet er echt top uit! lekker veel alu, maakt het altijd wel mooi:wink:. Mijn complimenten heb je!

Dankje!

Net de rode(demontabel) gehaald,de groene(permanent) had ik op mijn Baja de alu.koppelingsklok vastgezet,en met geen mogelijkheid meer los te krijgen!!,moest hem uitboren,dus geen groen meer voor mij..

HPI 1794 Heatsink Head Purple Nitro Star 18SS ENGINE - eBay (item 280211246655 end time Apr-21-08 07:52:28 PDT)

Om even wat te zeggen over het K&N verhaal, K&N is erg goed... heb het op mijn echte auto's ook in gebruik.
Proef op de som nemen?

standaard schuimfiltertje of dualstage filter niet invetten en proberen een beetje poedersuiker er doorheen te zuigen.
Grote kans dat het lukt, vooral bij de standaardfiltertjes. Pak dan maar eens een K&N of een dual stage associated filter (hebben ook hetzelfde materiaal als K&N met een extra schuimlaag) je zult merken dat je met een ongevet K&N filter geen poedersuiker opzuigt....

Laatst bewerkt:
HPI 1794 Heatsink Head Purple Nitro Star 18SS ENGINE - eBay (item 280211246655 end time Apr-21-08 07:52:28 PDT)

Om even wat te zeggen over het K&N verhaal, K&N is erg goed... heb het op mijn echte auto's ook in gebruik.
Proef op de som nemen?

standaard schuimfiltertje of dualstage filter niet invetten en proberen een beetje poedersuiker er doorheen te zuigen.
Grote kans dat het lukt, vooral bij de standaardfiltertjes. Pak dan maar eens een K&N of een dual stage associated filter (hebben ook hetzelfde materiaal als K&N met een extra schuimlaag) je zult merken dat je met een ongevet K&N filter geen poedersuiker opzuigt....

Aaaahhhh kijk .... NOG iemand die spreekt uit echte ervaring i.p.v. lezen/horen ;)

Als je dan toch met poedersuiker aan de gang gaat,gaan er ook oliebollen doorheen?,is wel lekker dan..,maargoed,een echte auto/motor kan denk ik wel iets groffere lucht verwerken,dan een ieniemini nitro motortje..En de vergelijk met een ongeoliede filter is natuurlijk ook niet eerlijk,daar rijd je niet mee..
Het mooie van een K&N is,dat het vuil,wat eraan komt te kleven,ook meehelpt de lucht te cleanen..K&N Air Filter Facts You Should Know

Aaaahhhh kijk .... NOG iemand die spreekt uit echte ervaring i.p.v. lezen/horen ;)

bovendien een kn filter sucks..zuigt ook ingeolied zand naar binnen hoor...ik heb al sinds 1993 fgtjes...altijd zelfde met die rukdingen...

gooi er maar gewoon een dubbele schuimfilter op met gesloten box...ook op je nitro...

IK spreek uit ervaring..zit al 25 jaar in de nitroshit

niet zo miepen he

Laatst bewerkt door een moderator:
En de vergelijk met een ongeoliede filter is natuurlijk ook niet eerlijk,daar rijd je niet mee..
Het mooie van een K&N is,dat het vuil,wat eraan komt te kleven,ook meehelpt de lucht te cleanen..K&N Air Filter Facts You Should Know

Ik snap wel wat ie bedoelt .... Bij een droog schuimfilter zuig je de poerdersuiker erdoorheen omdat de gaten in het schuim vrij groot zijn ;)

Hetzelfde lukt je niet met een droog K&N filter omdat het filter veeeel fijner is....

Wat dat betreft is de vergelijking dus wel eerlijk ;)

Van het weekend even wat gereedschap gekocht en geleent voor het maken van de rolkooi. Aangezien ik in Dordt was ook meteen even langs PK geweest om de laatste spullen te kopen. Meteen ook maar ff gekeken naar de Baja van HPI. Mooie auto :cool:...

De houder incl. M3 en M4 tapsetjes:

De onderdelen:

Voor de rolkooi vond ik het wel mooi dat deze de kap qua contour gaat volgen. Aangezien m'n vader schadehersteller is (van vrachtwagens) is hij in het bezit van het nodige "handige" gereedschap.

Tooltje om het contour van de kap te bepalen:

Nu is het een kwestie van bepalen waar de rolkooi komt op de auto, contour overnemen, "ff buigen en zagen" en klaar is de rolkooi zegmaar.

Nog even terug op de K&N filters,

Een K&N filter is NIET gemaakt voor een Nitro auto. Ze zijn voor echte (1:1) auto's bedoelt, die malen niet dat er 2 zandkorrels (ik zeg maar wat) in hun motor komen.

Voor een nitro auto zijn 2 zandkorrels fataal,.

Als je een K&N filter gebruikt doe dan nog een antistatische hoes om de filter heen. Dan valt er over te praten ;)

@StefanMT2,
Zoo onderin je naam, je staat mijn oude topic wel te promoten ! ;) mooi,
Je zegt ,"gekeken" naar de hpi baja, echt gekeken? of gekocht :D:D?

Het getuigd inderdaad dat je "maar wat zegt" zand is voor een normale 1:1 motor ook funest. En dat k&N niet zou volstaan omdat het alleen voor grote auto's wordt gemaakt slaat nergens op, zoals ik al eerder zei.... neem de proef eens op de som.
Sindsdat mijn auto met een K&N filter is uitgerust kan ik de luchtfilterbuis verwijderen en hier mijn vinger doorheen halen zonder ook maar iets aan te treffen..... denk je nou echt dat een fabrikant een insteek erop nahoud van; ach het zou toch geen kwaad kunnen dus maakt het niet uit dat er wat door onze filters heen komt? Natuurlijk NIET!!!

Als je als merk wilt aantonen dat je een betere oplossing hebt dan zal dit ook bewezen moeten worden.... er zitten niet voor niks K&N en Green filters op race / circuit auto's. Als het gewone luchtfilter had volstaan dan hadden ze dat wel gebruikt toch?

@StefanMT2,
Zoo onderin je naam, je staat mijn oude topic wel te promoten ! ;) mooi,
Je zegt ,"gekeken" naar de hpi baja, echt gekeken? of gekocht :D:D?

Het leek me wel handig voor de andere MT2 eigenaars om snel naar het algemene topic te linken. "Helaas" echt alleen gekeken. Eerst wil ik met deze auto de nodige ervaring op doen en dan door "groeien" naar b.v. de Baja.

Het getuigd inderdaad dat je "maar wat zegt" zand is voor een normale 1:1 motor ook funest. En dat k&N niet zou volstaan omdat het alleen voor grote auto's wordt gemaakt slaat nergens op, zoals ik al eerder zei.... neem de proef eens op de som.
Sindsdat mijn auto met een K&N filter is uitgerust kan ik de luchtfilterbuis verwijderen en hier mijn vinger doorheen halen zonder ook maar iets aan te treffen..... denk je nou echt dat een fabrikant een insteek erop nahoud van; ach het zou toch geen kwaad kunnen dus maakt het niet uit dat er wat door onze filters heen komt? Natuurlijk NIET!!!

Als je als merk wilt aantonen dat je een betere oplossing hebt dan zal dit ook bewezen moeten worden.... er zitten niet voor niks K&N en Green filters op race / circuit auto's. Als het gewone luchtfilter had volstaan dan hadden ze dat wel gebruikt toch?

Wil niet veel zeggen maar van een zandkorrel of 2 loopt een 4 cilinder auto van 1.8 liter NIET inelkaar hoor. Deze K&N filters die ze voor modelbouw gebruiken gebruiken ze oorsprongkelijk voor echte autos voor de karterontluchting.

Voor onroad auto''s is het misschien niet slecht. Daar komt weinig zand in de buurt, bij het offroad rijd er NIEMAND mee. Iedereen rijd dan met R&B filters, Powersaver filters en dergelijken. Allemaal (2~3 stage) schuim filters. En voor de onroad gebruiken ze ze ook maar ZELDEN. Meer voor de looks,

Gisteren ben ik bezig geweest met het monteren van de laatste onderdelen. Ook moest ik de achtervleugel van de Hellfire nog monteren. In de plastic onderdelen kon ik deze "makkelijk" pas maken door de M4 bouten in de M3 gaten te monteren. In alu kun je uiteraard doen wat je wilt maar het is toch eerst ff boren en dan schroefdraadtappen.

Achterste bodysteun houder (vrij vertaald naar NL):

Ook moesten er 2 extra gaten in de achsterste schokdemperplaat worden gemaakt. Na wat uitlijnwerk de positie bepaald en de gaten geboord (aanschuining is helaas niet helemaal "rond" zegmaar, maar je ziet er toch niks meer van) en getapt.

De steun:

Ook meteen maar even de borgclipjes van de kap ge-update. Ik had er wel tiewrap's op gemaakt maar deze waren toch nog wat lastig om beet te pakken.

Deze uitvoering ergens tegen gekomen op internet:

Last but not least even de auto op de vertrouwde ondergrond op de gevoelige plaat vast gelegt. Zo schoon wordt hij immers nooit meer!

Mooi!, is die spoiler niet ietwat te groot? 1:8?

Ik heb nog een nieuwe 1:10 schaal zwarte spoiler liggen. Die was ik van plan om op mijn mt2 te bouwen. Maar toen toch maar een andere gekocht. Interesse?

Voor onroad auto''s is het misschien niet slecht. Daar komt weinig zand in de buurt, bij het offroad rijd er NIEMAND mee. Iedereen rijd dan met R&B filters, Powersaver filters en dergelijken. Allemaal (2~3 stage) schuim filters. En voor de onroad gebruiken ze ze ook maar ZELDEN. Meer voor de looks,

Fout :!: Ze worden weldegelijk in de offroad gebruikt .....

Ik heb er zelf 2 in gebruik , 1 op m'n marder en 1 die ik voor me nitro's gebruik.
M'n oom die heeft hetzelfde , 1 op de marder en 1 op de T-maxx.

Je moet gewoon net als bij een schuimpie een pré-filter of antistatische hoes gebruiken , ik zelf gebruik een stukje afzuigkapfilter :rolling:.
Werkt perfect als pré-filter en kost echt geen drol bij de Blokker ofzo ...

Ze gaan bij mij allebei al een jaartje of 5 onderhand mee , dat zie ik je met een schuimpie niet doen ;)

Die is dan allaaaannnnnggggggggg uitgedroogd en verteerd .....

Bovendien is op de lange duur zoals je ziet een K&N nog goedkoper ook ;)

Back