Hpi mt2 wil niet starten

10x getrokken k rook beetje verbranding n neigen tot starten maar hy wil nie aan gaan. Ik ga nu werken om 21:30 ben ik terug! Instructies mag je posten probeer ik gelijk uit.

dan zou ik de accu waar je mee gloeit eens heel ver ontladen (hang er bv een lampje aan ) en daarna weer opladen.
zorg er wel voor dat je dit goed doet.
laden met ongeveer 10 % van de capaciteit van de accu en dan ongeveer 12 tot 14 uur. dit kan sneller maar dat verkort de levensduur van de accu.

ook zou je eens kunnen kijken hoe ver de carb open staat.
dit zou ongeveer 1 tot 2 mm moeten zijn.
dit kun je controleren door met je vinger even er tegen aan te duwen.
verder kun je nog kijken of je hoofdsproeier goed staat. dicht draaien en dan 3 tot 3.5 slagen open zetten.

als dit allemaal goed is zou je moter moeten kunnen lopen.

Net terug van het werk :(. was zwaar uitgelopen dus kan nu pas reageren.

@Beerend: Ja ik heb een ringetje om de gloeiplug.

@ marc 2: Ik heb de glowstarter doorgemeten er zit 1.3 volt op dus de batterij is vol. Ik heb met de glowstarter van een vriend van mij geprobeerd en daar kreeg ik de auto ook niet mee aan.. ik zal morgen even kijken naar de carb en de hoofdsproeier :) bedankt voor de tijd die je er nu in steekt :)

@marc 2: een slag is een heel rondje toch? of is een slag half rondje draaien met de schroef?

Laatst bewerkt:
@ Marc 2 ik heb het geprobeerd maar hij wou niet starten. de carb staat 2 mm open. Ik snap er echt niks van waarom hij niet wil starten. Ik rook wel soms een beetje verbranding en dat de motor beetje warm voelde maart verder niets.

Maar hoeveel is een slag draaien? een heel rondje met die schroef?

Laatst bewerkt:
volgensmij heeft het wel speling. als ik er met de hand beetje aan draai dan kan ik een behoorlijk stuk draaien totdat hij klok zegt. en dan kan je weer stukje draaien en dan weer klok hoor je dan

Hanskes een slag is toch een heel rondje draaien met de schroef?

Hanskez ik weet niet of het mag maar dat we de msn's uitwisselen en dat je me misschien kan helpen :(?

Laatst bewerkt:
Hanskes een slag is toch een heel rondje draaien met de schroef?

Hanskez ik weet niet of het mag maar dat we de msn's uitwisselen en dat je me misschien kan helpen :(?

dat bedoel ik dus niet,

dat is draaien

de as met vliegwiel omhaag en omlaag proberen te bewegen. zo kan je voelen of er speling op je motorlagers zit

mvg

zijn motortje roelof,

ik heb met hem samen via msn wat dingen getest.
compressie is weg.
hij heeft me een filmpje gestuurd met daarop het starten.
als hij warm was ging hij steeds moeilijker starten.
hij rijd ook op zelfgemengde brandstof van hobma.

Tja.... ik hoor meer verhalen over die Hobma brandstof maar heb geen eigen ervaringen. Maar als alleen de set weg is is het nog te redeen. Pinchen voor een habbekras, een nieuwe set voor een paar tientjes of voor 100 euro heb je een nieuwe motor.

De bus weer samen knijpen zodat de diameter iets kleiner wordt zodat de zuiger weer strak gaat passen. Even weer inlopen en gaan.

Is er een topic die uitlegd hoe je dat moet doen? want ik snap niet precies wat je bedoelt de auto wil niet starten dus hoe wou ik die motor opniuew inlopen?

Back