HPI Nitro MT

eerst maar eens me acu vol laden, deze lijkt ook slecht.
morgen weer verder met testen, vind het wel leuk dit sleutelen.

ja het is een 27mhz set, klopt het dat deze binnen een no time buiten berijk is?

hij haalt nog niet eens een basketbal veldje, ik had de failsafe ertussenuit omdat die voor storingen zorgde.
ik las ergens dat als je baterijen een lage spanning geven dat hij dan ook raar gaat doen.

zorgt een failsafe er ook voor dat als hij buiten bereik komt dat de rem erop gaat?

vandaag weer bij quartel geweest, de geleverde pullstart was niet de goede.
ben uit eindelijk thuis gekomen met een nieuwe afstandbediening 2,4ghz nieuwe goede pullstart en er achter gekomen dat ik de 12ss? serie heb :)

vandaag ondanks de sneeuw toch even ronde gereden, geen storingen meer. motortje start goed en loopt mooi en mooi pluim bij de uitlaat. volgens mij staat hij nog wel iets te rijk maar dat komt nog wel.

enige is nog dat er speling in mijn carb zit.
je kunt hem in en uit bewegen, is hier iets aan te doen of hoort dit zo?

Vandaag weer proberen te starten, nieuwe starter blokkeerde en vervolgens was de veer kapot.
Ik terug geweest naar quartel, ze hebben de veer opnieuw gemonteerd en na gekeken.
Uit eindelijk bleek het blik nitro die ik had erg oud (lees: bejaard) was.
Nieuwe 16% tornado meegenomen net rondje mee gereden.

Klinkt en start een stuk beter :-) ow en een nieuwe glowplug origineel hpi 3.
2x trekken en hij liep

kijk...en dat het je er nou net even niet bij vermeld: oude brandstof!
maar gelukkig is het opgelost en kun je nu eindelijk rijden. Let wel op met deze kou, dat vinden de motortjes meestal niet zo heel fijn.

Niet lekker in welke vorm?
Ik rijd eerst 5 minuten niet hard, en vervolgens niet harder dan half.
Doe voor de zekerheid elke keer afterun erin, trek dit goed door het blokje heen

Wil het motortje niet te zwaar belasten, aangezien hij lang heeft stil gestaan.
Een dust removerbus van me werk is ideaal, alle stof en hoekjes krijg je schoon en weg.

Het motortje blijft kouder waardoor de cilinderbus minder uitzet en de zuiger dus harder slijt.

Met als gevolg dat je van de zomer als de motor wel goed warm wordt problemen krijgt met de compressie.

ah dan ga ik wel weer rijden als het warmer is!! wil wel graag een rijdend autotje behouden

volgende vraag, op mijn draag armen waar me schokdemper vast zitten, zitten 3 mogelijkheden om de schock vast te zetten, deze is bedoelt om de hoogte aan te passen lijkt mij toch?

ik vind hem namelijk erg laag staan voor een offroad

De 3 gaten is normaal bedoeld om de demper een andere hoek te geven met als gevolg een andere eigenschap. De hoogte van de auto doe je dmv. de veer op de demper op te spannen, bij de ene demper is dat een soort van moertje om de demper en bij de ander heb je vulclipjes om op de demper voor de veer te klikken.

ik heb ze nu meer naar binnen geplaatst, dus van de wielen af, hierdoor lijkt de rijhoogte wel anders te zijn.

is ergens een overzicht wat welke stand doet met de rij eigenschappen? zoals het nu lijkt veert hij soepeler

Google eens naar de "hudy setup book"

Hoewel misschien niet direct jouw auto wel in zeer goede details alle setup opties van een RC auto besproken.

Thanks, zal straks even zoeken!!

Dit begint nu toch wel het leukere werk te worden, ipv elke keer nieuwe onderdelen moeten kopen.

heb die handleiding eens doorgelezen :) staat inderdaad veel stof in, gelijk in me ibook gezet als na slag werk.
binnenkort eens experimenteren wat leuk/lekker rijdt. eerst de sneeuw maar weg en de kou

ik heb wat gezocht op internet en hier maar kon het niet direct vinden
ik heb de nitro mt met de 12 motor, wat is het verschil met de nitro MT2.

voor zover gevonden lijkt het alleen motorblok bijvoorbeeld de 15, 18 en de gs3.0, maar
passen ook de nieuwe motoren op de auto die ik nu heb?

hoe zit het met de body?

de body die ik nu heb is behoorlijk toegetakeld.

431282_3203949260240_1311371007_33288207_148162914_n.jpg

gister hoogte aangepast :) bijna een spindel hoog, alleen als ik de voorvering indruk dan komt hij niet voor 100% omhoog, kan het zijn dat de vering "lam" is? is moet er nieuwe olie in de schocks

Zet iedere wiel eens op eigen velletje papier zodat het makkelijk glijdt....

Omdat je draagarmen oder een hoek staan willen de wielen bij het inveren ook van positie veranderen, de grip werkt dat een beetje tegen.

ah dat zal ik straks eens proberen, mogelijk scheelt het iets.

wel jammer dat ik nu niet kan rijden, wil wel eens kijken hoe ik de invloed merk met instellen van de vering. zoals in de hudy gids staat :)

Back