HPI nitro MT2 + filmpjes en foto's

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Jasper, 3 apr 2004.

  1. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Hallo mede modelbouwers,

    ik ben in het bezit gekomen van een HPI nitro MT, voor 150 euro! Hier een plaatje van wat ik allemaal heb gekregen.

    [​IMG]

    Toen ik hem kreeg was die erg vies. Ik heb hem dus uit elkaar gehaald en schoongemaakt. De auto heeft al een paar hopups, alu velgmeenemers en een alu voorophanging. Ook zit er een nieuwe motor op, een hpi 2,5 cc FE motor. Deze motor heeft een tankje gereden en moet ik dus nog verder inrijden

    Plaatjes van het chassis:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Omdat dit mijn eerste nitro auto is, heb ik een paar vragen voor jullie ;-) Hoeveel tankjes moet ik hem nog inrijden? Wat gaat er snel kapot? Wat zijn goede hop-ups om hem sneller te maken?

    Verder zijn alle tips en trucs welkom.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Meestal wordt aangeraden om 1 liter (ongeveer 10 Tankjes of zo) in te rijden..

    Als je dat nog nooit hebt gedaan, doe het met wat mensen erbij die dat wel ooit hebben gedaan.

    Hopups zijn denk ik alu draagarmpjes..
    Misschien kan je dat aan Robbert vragen, want die heeft het zelfde chassis (Super Nitro is ongeveer hetzelfde)

    :offtopic:
    Op volgende meeting wedstrijdje doen :twisted:
    :eek:ntopic:
     
  3. Nickmt

    Nickmt Guest

    Ik heb ook een nitro mt en een paar leuke hop ups zijn:
    -andere motor (heb zelf 3,1 cc erin zitten)
    -tuned uitlaat
    -andere demperveren

    Er is eigenlijk niks wat snel kapot gaat alleen je kap als je daar mee rijd wat wel aan te raden is.
    Ik vind het zelf een super auto die lekker snel is en waarmee je lekker mee off-road kan rijden door welk terrein dan ook (geen water natuurlijk)

    Grtn Nick
     
  4. hilbren

    hilbren Guest

  5. P@trick

    P@trick Guest

    de vorige eigenaar heeft die nieuw gekocht.
     
  6. bartol1988

    bartol1988 Guest

    Ah gaan die dingen zo kort mee dan dat kan toch neit. Mijn force motor loopt al 10 liter ofzo nou. En nog niks aan de hand ofzo :!:
     
  7. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    de 15FE is zegmaar de miskraam van hpi. ik de 15Fe ook gehad en heb er alleen maar problemen mee gehad, te heet. niet lekker lopen, niet af te stellen. etc etc... toen er speling op de zuiger en de cilinder kwam vond ik het wel eens tijd worden om een nieuwe motor te kopen :p

    laterss, thomas
     
  8. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik ga hem morgen gewoon inrijden, denk zo'n 5 tankjes. Dan zie ik wel hoe lang die meegaat. Maar wat is dan een goede motor? En Moet ik nog ergens op letten bij de eerste keer starten?

    Nu vroeg ik mij ook nog af of het zin heeft om deze koelkop

    [​IMG]

    te vervangen voor deze koelkop?

    [​IMG]

    Deze is wat groter, dus ik dacht dat hij dan wat beter koelt.
     
  9. P@trick

    P@trick Guest

    Jah dat scheelt zeker
     
  10. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    die heb ik ook op me FE15 zitten vind ie een stuk leuker.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    :offtopic:
    vind een stuk leuker :roll:
    :eek:ntopic:

    Het gaat niet om "leukheid" ,
    maar het koelt duidelijk meer. Erop monteren dus.
     
  12. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    daarom vind die motor het leuker ;)
     
  13. NMTRacer

    NMTRacer Guest

    een goede motor, en zeker een aanrader (heb hem zlef ook gekocht voor een spotprijs) is de T-15

    rete snel, en wordt absoluut niet heet. ik heb het nog niet uitgeprobeerd, maar met een kleine vertanding op je clutch kan hij denk ik wel wheelien :d

    ene, laat ik nou net een kleine thuis hebben liggen ;)

    laterss, thomas
     
  14. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Ik heb vandaag gererden met mijn nitro MT. Hij reed perfect :D Er zijn nu ongeveer 5 en een half tanktje doorheen. Na elk tankje ging ik wat harder rijden. Ik heb nog niet op top gereden.

    Maar natuurlijk is er wel wat mis gegaan, dus daarom heb ik een paar vragen voor jullie ;-)

    Het stuurstangetje ging steeds van de servosaver af. Hoe kan je dit voorkomen? En het achterste diff kraakte een beetje. Dus ik heb hem uit elkaar gehaald. Een van de tandwielen van het diff was versleten. Zal ik nou een nieuw diff kopen, of dat ene tandwieltje vervangen?
     
  15. Nickmt

    Nickmt Guest

    Als je wat geld over hebt moet je er gelijk een gekogellagerd diff inzetten met 'heavy duty' tandwielen zal volgens mij een stuk minder hard slijten.
     
  16. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Goed om te horen dat hij het goed deed, maar er zit volgens mij een overdaad aan diff tandwielen bij.....
     
  17. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Dat is ook zo. Alleen het tandwiel wat versleten is, zit er jammer genoeg niet bij. Maar ik ga morgen kijken of er ook een andere in past.

    Ik heb ook nog een vraag. Hoe kan je je auto het beste schoonmaken? Ik heb nou het zand ed. weggehaald. Door gewoon wat onderdelen weg te schroeven. Maar moet ik niet het diff schoonmaken of de lagers smeren? Of doe je dat na ongeveer een week rijden?
     
  18. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    Ik neem niet aan dat je nu al het terrein bent ingeweest....
    Ik gebruik voor het ergste een compressor, en daarna haal ik hem stukje voor stukje uit elkaar, om slijtage ed op tijd te kunnen vaststellen.
    Maar de lagers, ja dat moet je even goed bekijken, ligt ook nog aan het type.
    het diff, ja wel goed invetten, maar als het goed is, sluit dat redelijk goed af en hoeft dit dus niet zo vaak.
     
  19. Jasper

    Jasper

    Lid geworden:
    21 aug 2003
    Berichten:
    373
    Nee, ik heb alleen over de straat gereden. Maar bij het 6de tankje ben ik even op het gras geweest :p

    Morgen ben ik toch vroeg uit, dus dan ga ik de hele auto uit elkaar halen, lagers smeren enz. Maar ik heb geen diff olie. Kan ik daar niet siliconespray in spuiten?
     
  20. marco_b

    marco_b

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    425
    Locatie:
    Duiven
    nee, in de diffs moet vet, teflon vet
     

Deel Deze Pagina