HPI Nitro RS4 3 EVO+

Motortje valt stil als ik vol gas geef :(
Als vervolgens onmiddellijk het gas los begint de motor terug te draaien... Het lijkt wel alsof die verzuipt of teveel nitro krijgt en daardoor dan verzuipt...
Weet iemand hier een oplossing of tip voor om dit vervelend probleem op te lossen aub?

Lijkt me eerder dat hij te mager staat, welk merk van motor is het ? Staat in de handleiding nergens hoeveel toeren je de regelnaald moet open draaien ? Van daaruit moet je beginnen met afregelen !!!!

Het is een G3.0 Nitro Star van HPI
De high speed naald moet "flush" of gelijk met de rand staan en van daaruit verder tunen staat in de handleiding.

De lage toeren naald(die zit in de schuif, bij het kogellinkje) moet ook flush staan met de behuizing. stationair schroef moet zo staan dat als je het luchtfilter er vanaf haalt, je een 1mm grote openening ziet. dan zou die iig moeten staretn en blijven lopen. blijf je problemen hebben, zou ik allereerst een nieuwe plug erin zetten.

Het is een G3.0 Nitro Star van HPI
De high speed naald moet "flush" of gelijk met de rand staan en van daaruit verder tunen staat in de handleiding.

zon motor ligt ook in mijn firestorm...

de high speed needle staat denk ik te hoog...

huilt hij ook een beetje net voordat hij uitvalt???
als ik jouw was zou ik alle naalden flush zetten en daarna weer beginnen met afstellen(elke keer 1/8 dichtdraaien)succes!!

hier heb je ook een filmpje hoe dat moet met een hpi nitro star G3.0 motor:
http://www.hpieurope.com/tv13/index.php?vidID=84&source=guide

heb je een brandstof filtertje voor je moter zitten?......misschien moet je die goed dicht draaien hij trekt misschien lucht........?

Laatst bewerkt door een moderator:
zo bedoel je :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Motortje valt stil als ik vol gas geef :(
Als vervolgens onmiddellijk het gas los begint de motor terug te draaien... Het lijkt wel alsof die verzuipt of teveel nitro krijgt en daardoor dan verzuipt...
Weet iemand hier een oplossing of tip voor om dit vervelend probleem op te lossen aub?

Ik denk dat je HSN te arm staat. Zet die eens een kwart slag rijker en kijk wat er dan gebeurt.

M.v.g. Mark

Bedankt vrienden, het was idd de HSN die ervoor zorgde dat het motortje te arm stond. Gewoon terug flush gezet en dan viel die niet meer stil tijdens full throttle.
Van hieruit kan ik verder tunen.
Fijn zo'n forum en mensen die de moeite doen en tijd nemen hun hulp aan te bieden :-)

Back