HPI Nitro RS4 3 EVO

Goedenavond

Even een vraagje is er hier op het forum iemand actief uit Gorinchem of omgeving die meer verstand heeft van nitro auto s dan ik.
Zou graag met iemand even mijn nitro willen checken of alles goed is
en eventueel wat tips

mvg Hans

ik zou een aansteker bij je nitro-kan houden, weet je direct of hij nog goed is, een flinke vlam is een goed teken :D

zonder gekheid; wat wil je weten?

Ik heb dus 2e hands deze auto gekocht uiteraard gezien dat hij starte.
Thuis bijna helemaal uit elkaar gehaald en schoongemaakt en kreeg hem niet meer gestart.Van alles geprobeerd dingen opgezocht via internet ook op HPI europe geweest voor de beschrijving van deze auto,maar kom er dus niet helemaal uit.
afstellen en dergelijke

praktijk is meestal beter als uit een boekje dus vandaar deze topic
ik zou graag met iemand naar de auto willen kijken of alles goed ingesteld staat en dergelijke en uitleg over het afstellen van de motor als hij rijd.
Kan ook naar een rc winkel gaan om hem na te laten kijken maar dat is de laatste optie eerst zo proberen of ik iemand kan vinden die mij kan en wil helpen.En eventueel een keer langs kan komen om te kijken en te testen of andersom dat ik naar iemand toe ga

Rs4 3 evo

Kan het toch niet laten om het toch nog een keer te proberen om hem te starten,en het lukte.De auto blijft ook draaien alleen gaat gelijk heel hoog in toeren en ook brandstof en rook uit de uitlaat
Betekend dit dat de hoofdsproeier te ver open staat????

En Aleq de afspraak blijft staan kan het gewoon niet laten om het zelf ook te proberen

Kan het toch niet laten om het toch nog een keer te proberen om hem te starten,en het lukte.De auto blijft ook draaien alleen gaat gelijk heel hoog in toeren en ook brandstof en rook uit de uitlaat
Betekend dit dat de hoofdsproeier te ver open staat????

En Aleq de afspraak blijft staan kan het gewoon niet laten om het zelf ook te proberen

Misschien is dit wel een beetje vragen naar de bekende weg.(erg rijke afstelling dus)
Maar niet getreurt. anders lees dit ff. :D
het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto
Dat gaat je zeker helpen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Rs4 3 evo

Ok bedankt voor de info gaan het proberen
Alleen bij de HPI t-15 motor heb ik maar 3 schroeven
hoofdsproeier
idle schroef
en dan nog een dat zal dan de low speed zijn

We kijken er donderdag sowieso even naar, moet helemaal goed komen.

Het kan zijn dat je stationair nu veel te hoog staat, of je LSN te arm.... De combinatie tussen deze 2 is belangrijk, de stationair schroef moet zover mogelijk uitgedraaid zijn, hier stel je de LSN op af. Maar uitleg krijg je donderdag :)

Heb er alle vertrouwen zal wel iets fout doen laat de auto de rest van de week met rust :D:D:D Ben al blij dat ik hem gestart kreeg.

Rs4 3 evo

vanavond nog even wat zitten klussen aan de auto moest nog een nieuwe aan uit schakelaar in de stekkertjes waren niet goed meer.
Zit ik even naar de zender te kijken is er een schroef uit aan de achterkant die de verdeling van gas rem regelt fabrieks is 70-30 optie is 50-50
waarschijnlijkheb ik hem afgesteld op 50-50 en als je dan als je gas geeft en remt schiet hij weer naar 70-30 en andersom.
Dit kan ook het probleem zijn denk ik.
we gaan het donderdag zien.heb in ieder geval de fabrieks 70-30 nu vaststaan even een schroefje erin gedaan.
verder nu de LSN gelijk met carbwand gezet en de hoofdsproeier 3 slagen terug en de idle schroef zo ingesteld dat de gasklep niet helemaal dicht gaat met remmen (in neutraal ong 1mm)dat is ongeveer de instelling in het boekje.

We gaan het meemaken Donderdag bij Aleq
word vervolgd

Dan kan het bijna niet meer fout morge avond.:D

Ben je zelf tog nog een heel eind gekomen.;)

Let wel op dat je de motor goed warm rijd en warm houd(koelt erg vlug af met dit weer.)

Een koude motor belemmert ook de rijeigenschappen waar door het net lijkt of de kleine motor niet goed loopt. Maar knalt als deze warm is.:)

De ideaale temperatuur bedrijfstemp is 110c :rolleyes:.Veel warmer(120c) is niet goed .
Maar veel kouder(95c) is ook niet goed dus dat komt best nou.Volgens het boekje.

gr

Als het goed is gaan we vanavond starten en kijken of de basis ongeveer goed is.
en met de nodige uitleg moet dat wel goed komen als het mooier weer is.ga er dan ook pas echt mee rijden.
En als er toch nog meer mis is kijk ik even wat ik doe waarschijnlijk koop ik dan een nieuwe.
Zoveel heeft deze evo niet gekost en toch leuk om hem uit elkaar te halen en weer in elkaar te zetten weet ik gelijk hoe de auto in elkaar steekt.

Gr Hans

Rs4 evo

Vanavond zoals gezegd even bij Aleq (Alex) langs geweest.
En het was inderdaad wat we al dachten puur de afstelling van de motor.
Maar zoals gezegd die Aleq is echt een topper :D:D:D
Toen de auto eenmaal gestart was even in 20 sec of minder goed afgesteld.Maar ja dat kan ook niet anders als je wedstrijden rijd en prijzen pakt.En daarna nog even wat info gekregen over het afstellen als je gaat rijden.
En nog even een accu pack gekocht voor in de auto.
O ja en heb je spullen nodig voor je hobby vooral off-road kijk dan even op zijn site (zie profiel van Aleq)

Hans (Lambik)

vandaag dacht ik het is boven 0 graden C dus ik ga hem maar weer eens proberen te starten
En dat ging gelijk goed
Daarna even rustig wat gereden om te kijken wat er gebeurt als ik hem af moet stellen
ik moet zeggen dat het reuze meevalt.
En het is mij duidelijk geworden wat het effect is van het afstellen van de aanwezige naalden en stationairschroef
Nu maar weer wachten op echt lekker weer om de auto eens lekker los te laten gaan

groeten Hans

NIET vergeten dat als je de auto weg zet, je de hoofdsproeier vast een slagje terugdraait, anders start hij de volgende keer moeilijk

NIET vergeten dat als je de auto weg zet, je de hoofdsproeier vast een slagje terugdraait, anders start hij de volgende keer moeilijk

Hier heb ik nog nooit van gehoord, en ik heb nooit last van motoren die moeilijk starten.. Dit zal dan wel aan de afstelling liggen..

Leuk om te horen dat het motortje goed loopt, nu maar wachten op mooi weer!

Inderdaad ik heb hem sinds ik bij Aleq geweest ben niet meer gestart.
En afgelopen zaterdag start hij in 1 keer :D :D:D ondanks dat het motortje koud was.
Dus ik heb de sproeier niet teruggezet draai er pas weer kleine beetjes aan als ik ga rijden om hem af te stellen
En mij is altijd geleerd dat als iets goed werkt je niet moet gaan lopen kloten.

Ben nog een NEWBEE maar ben de afgelopen weken flink wat wijzer geworden

Gr Hans

Back