Hpi of traxxas

Hallo ik ben opzoek naar een nieuwe nitro auto.
Ik heb zelf nog een oude protech nitro maar daar is bijna niks meer voor te krijgen. Ik zit zelf te denken aan een hpi rs4 evo3 of een traxxas nitro 4tec. Wat is de beste keuzes ook kwa onderdelen en aluminium onderdelen.

Hallo ik ben opzoek naar een nieuwe nitro auto.
Ik heb zelf nog een oude protech nitro maar daar is bijna niks meer voor te krijgen. Ik zit zelf te denken aan een hpi rs4 evo3 of een traxxas nitro 4tec. Wat is de beste keuzes ook kwa onderdelen en aluminium onderdelen.

Moest het mijn portomonee zijn dan zou ik voor hpi gaan.

Traxxas maakt mooie en leuke dingen maar voor kwaliteit kan beter bij hpi of kyosho rtr modellen zijn.

Iedereen die ik ken die ooit een traxas nitro heeft gehad zijn allemaal overgestapt naar iets anders

zo.n keuze kan niemand voor je maken dus dat moet je toch zelf doen maar als advies geef ik je toch hpi.

traxxas onderdelen zijn wereldwijd bijna overal even duur terwijl je hpi onderdelen met wat zoeken een stuk goedkoper kunt vinden

Ik ga dan denk ik toch voor een hpi. Ik zag net op de amerikaanse hpi site dat je er nu ook een drift versie ervan hebt de hpi nitro rs4 rtr 3 drift. Dus ff kijken of die hier al te krijgen is. Bedankt voor de reacties

volgens mij is die er al even hoor. de stage D noemen ze dat dacht ik.
maar die kan ik niet aanraden ( als het dezelfde is natuurlijk )
ik heb met de gewone net zoveel plezier gehad

Ik kan hem nergens vinden bij Nederlandse winkel sites. Wel stage d ombouw set voor een rs4 evo3+. Maar niet de rs4 3 drift. Hij staat ook niet op de Europese hpi site. Er zit ook verschil in de ontvangers de drift heeft een am 27mhz en de evo + 2.4ghz. En de motoren zijn anders de drift heeft een g3.0 en de evo een t3.0.

De drift is discontinued en zo speciaal is hij ook weer niet , iets betere gewichts verdeling thats it.
De evo is veel meer te upgraden bijvoorbeeld de uitlaat al.. das gewoon een klankkastje en geen performance uitlaat de kracht haalt hij uit de grotere motor.
De associated NTC 3 ook discontinued maar daarintegen is veel beter en standaard veeeel sneller dan de evo en drift makkelijker ook tenminste das mijn mening.
De drift en de NTC3 zijn trouwens allebei moeilijk te vinden zeker omdat ze allebei discontinued zijn , je moet er maar net geluk mee hebben dat je er ergens nog 1 nieuwe van vind.

Foto0546.jpg

Bedankt voor de duidelijke uitleg. Dan ga ik maar voor de evo +.Als de verschillen niet zo groot zijn. En dan weet ik ook zeker dat ik er later nog onderdelen bij krijg.

Back