HPI PULSE 4.6 knalt als geweer

beste ,

nu ik mijn nieuwe pulse heb ingereden zachtjes
probeer ik op hogere snelheid te komen en snellere acceleratie
kheb nog niet aan de hsn en de lsn gedraaid , staat op fabriekswaarden heb ik gechecked
maar als ik de snelheid opvoer rammeld die en het is precies een geweer die een schot lost :2gunfire:en echt zeer traag ik denk ongeveer 25km/h ik kan mee op mijn gemak met de fiets en de acceleraties is er ook naar :(
zeer moeilijk te starten ook , iemand die een idee weet ?
een vriend van me zegt dat de poorten omgekeert zitten , die van de inlaat zit aan de uitlaat ( zijn uitleg )

alvast bedankt !!!

Lees deze topics even goed door, en stel je motor goed af. Hij staat op de fabrieksinstelling en dat is veel te rijk:

het-afstellen-van-een-carburateur-van-een-model-race-auto
een-vraag-gebruik-eerst-de-zoekfunctie
speciaal-voor-beginners-beginnen-met-de-hobby-lees-dit-eerst
de-zin-en-onzin-rondom-nitromotoren
%5Binrijden%5D-de-wot-methode-voor-brandstofmotoren-uitgelegd

En ja, dit zijn een aantal van de bovenste "sticky" onderwerpen van het forum. Eerst die lezen en als dat niet duidelijk is...dan kan je gerust een vraag stellen ;).

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt mij toch meer een kwestie van afstellen, de standaard afstelling vanuit de fabriek is de basis, maar deze is verre van ideaal, bij iedere temp moet je de motor opnieuw afstellen. Het lijkt mij sterk dat de cilinderbus er verkeerd is gemonteerd, kijk anders of de uitsparing boven in de bus over het pennetje valt.

Het lijkt mij toch meer een kwestie van afstellen, de standaard afstelling vanuit de fabriek is de basis, maar deze is verre van ideaal, bij iedere temp moet je de motor opnieuw afstellen. Het lijkt mij sterk dat de cilinderbus er verkeerd is gemonteerd, kijk anders of de uitsparing boven in de bus over het pennetje valt.

Beter lezen;

kheb nog niet aan de hsn en de lsn gedraaid , staat op fabriekswaarden heb ik gechecked

Gewoon een foute (nog fabrieks) instelling.

Ploffen ui de uitlaat betekent meestal ook een versleten plug. Vaak trekt het wel weg als de motor op temperatuur komt maar veelal mist de motor wat prestaties.

Ploffen ui de uitlaat betekent meestal ook een versleten plug. Vaak trekt het wel weg als de motor op temperatuur komt maar veelal mist de motor wat prestaties.
is nu een R4 van gloeiplug , maar in mijn shop hebben ze geen R4 , zijn OS pluggen , met welke OS plug kan je deze vergelijken ? , ik rij wel met 25%

Als de motor op de lsn erg rijk staat gaat hij ook ploffen.
Met dit koude weer kan je de OS P4 gebruiken.De P3 kan ook en dat is ook gelijk de plug die je moet hebben als het warmer word.
Ik rij zelf het hele jaar met de P3 plug.

Back