Hpi racing pulse 4.6

Hallo iedereen,

ik weet niet goed wat ik moet doen, dus daarom vraag ik hulp aan de mensen die er toch wat van kennen.

Ik ben namelijk van zin om een hpi racing pulse 4.6 te kopen.
ik ben gaan kijken in een modelbouw winkel hier in de buurt en die persoon zegt tegen mij dat de auto 565 € kost, maar wel alles inbegrepen : Batterijen voor de zender en auto , gloeier met lader, tankfles, bougiesleutel en hij stelt de auto af. Alleen de benzine moet ik erbij kopen.

OF

ik kan de auto via internet kopen van een winkel in antwerpen en daar kost hij : 384 €

Maar moet ik de gloeier en lader, bougiesleutel en tankfles erbij kopen? en als dat zo is kom ik dan ook ongeveer aan die prijs van 565 € ?

met vriendelijke groeten
Jordy

Ik denk dat het via internet wat goedkoper is, maar service is ook wat waard.
Bij die winkel kun je makkelijker terugvallen met problemen enz, dus dat is eigenlijk het grootste punt.

-auto 384
-startpakket 20 euro.
- 2.5 liter brandstof 25 euro

Weet zo niet wat batterijen kosten, dat komt er dan nog bij.

Ben je een beginner? Dan is het wel aan te bevelen om de auto in een winkel in de buurt te kopen. De kans dat er in het begin bepaalde zaken niet lukken is 100%, dan is de service van een winkel gewoon erg handig.

Kijk of er in de buurt nog een andere winkel is, of laat aan deze winkelier zien dat zijn prijs belachelijk hoog is. Geef ook een eerlijk verhaal erbij dat je een beter gevoel erbij hebt om bij een winkel te kopen maar dat het prijsverschil te groot is.

Het zou ook zomaar kunnen gebeuren dat de winkelier zegt dat hij niet aan die prijs kan komen en je advies geeft om via internet te kopen...Met verlies verkopen zullen ze nu eenmaal niet doen.

Ik kan volgens mij al raden over welke shops het gaat... :) Zie PM ;)

Nu ik denk dat je met beide shops geen foute keuze maakt hoor, beide hebben goede service na aankoop... De shop in antwerpen is een heuse winkel, met goed advies en service...

ja mensen ik heb dus een beslissing gemaakt,
en heb de pulse gekocht by mini shop in hasselt.
heel goede uitleg gekregen enzo.

De auto rijdt echt super lekker !
maar nu een probleem.
Kheb de trekstarter los getrokken.
nu de vraag, of dat moeilijk is om zelf te repareren ?

groeten Jordyy

Touwtje kapot of de hele unit?

Als het het touwtje is:

En in het geval van de unit. Zie boekje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor je eigen gemak is dat wel handiger. Vergeet met het plaatsen van de motor niet om de afstand tussen het spurgear en de clutchbell goed te zetten. Staat genoeg hierover in de handleiding en op youtube (gearmesh).

Nu zit ik met weer een ander probleem.
als ik de trekstarter maak en nog niet op de motor vast zet dan gaat hij lekker soepel!
als ik hem monteer op de motor endan wil testen of hij aangaat en of de trekstarter goed werkt dan gaat hij niet meer soepel en gaat het touwtje niet meer naar binnen?

Een gerepareerde trekstrarter moet wel weer goed oppgerold worden. De veer moet best strak staan om hem weer terug te rollen. Ik heb hem 2 x zelf gemaakt, best een vervelend klussie. Nu heb ik er eentje nieuw in mijn kistje liggen voor als ik hem weer stuk trek. .......overnieuw dus, toch te koud om buiten te spelen.

Denk er wel om dat je maar een klein stukje mag trekken aan dat ding. Staat ook in je boekje. Niet tot het eind trekken dus!!!

nene verkeerd om niet,
denk ik toch. want als ik behuizing vn trekstarter in men hand heb en ik trek gaaat hij tegen de klok in dus dat is goed normaal gezien?
en uit de behuizing steekt ook niks.
dat afdekplaatje zit er ook goed op.
Mss het knoopje wat beetje uitsteekt.
en ja dat weet ik, ik trek hem niet helemaal uit.
de veer had ik ook opnieuw opgerold want hij was er uitgekomen ...
Ik denk dat ik een startbox ga aanschaffen want dat is toch heel wat gefok.
heletijd motor eraf draaien.
ik had gebeld naar mini shop en die raadde me aan rotorstart te installeren ?
maar ik had gelezen op internet dat dat ook niet zo echt evident is,
en dat een startbox beter is?

Met beide geen ervaring. In alle 2 moet in ieder geval een accu. Ik rij nu op strandje hier vlakbij. Als hij afslaat loop ik ff heen met gloeiaccu in mijn zak en dan loopt hij met één trekje weer.

Over welke kant hij moet draaien weet ik eerlijk gezegd niet. Ik heb hem dan zeker 2 keer met mazzel erin terug gezet.

Tuv.

nene verkeerd om niet,
denk ik toch. want als ik behuizing vn trekstarter in men hand heb en ik trek gaaat hij tegen de klok in dus dat is goed normaal gezien?
en uit de behuizing steekt ook niks.
dat afdekplaatje zit er ook goed op.
Mss het knoopje wat beetje uitsteekt.
en ja dat weet ik, ik trek hem niet helemaal uit.
de veer had ik ook opnieuw opgerold want hij was er uitgekomen ...
Ik denk dat ik een startbox ga aanschaffen want dat is toch heel wat gefok.
heletijd motor eraf draaien.
ik had gebeld naar mini shop en die raadde me aan rotorstart te installeren ?
maar ik had gelezen op internet dat dat ook niet zo echt evident is,
en dat een startbox beter is?

Ik heb ook vaak problemen met m'n trekstarter gehad. Ik heb nu een startbox en ben er tevreden mee. Alleen moet je wel 2 NiMh/Lipo accu's erbij hebben.

ja tuv,
hij moet als je aan trekstarter trekt moet het poulietje tegen de klok in draaien. Zie je ook op dat filmpje hier op het topic.
Ja ik denk dat dat het beste is.
want ik heb de trekstarter al 6 keer gedemonteerd en ik weet het niet, ik denk dat ik iets verkeerd doe.
het is het beste ja dat ik startbox haal.
maar waar zou ik die halen ?
In belgie dan wel :)

groeten Jordyy

ik denk dat het iets te maken heeft met dat ijzere spiraaltje wat als veer dient. maarja ik denk dat het het beste is dat ik een startbox aanschaf.
Gedaan met dat geklooi met dat touwtje.

wie weet een online betrouwbare site waar ik een startbox kan kopen van thunder tiger, lrp, ... ?

groeten Jordyyy

Back