Hpi racing pulse 4.6

Iedere winkel heeft wel startboxen staan, vaak kan je ook een 12 v accu ipv. 2 NimH packs eraan ´koppelen´

Deze gaan wat langer mee

ja mini shop heeft dat, dat weet ik.
ik had eric gebeld en hij zei tegen mij dat ik beter een rotorstart installeer.
Hij zei dat het ongeveer ging uitkomen op 110 euro.

maar ik heb gelezen op internet dat startbox meer voordelen bied ?
wat is jullie gedacht ?

en ja batterij is geen probleem.
ik pak de oude batterij van myn vader zen moto.
12 V en 16 AH duz dat zal ook wel gaan !

Ik denk dat je met 1 google opdracht wel kunt uitzoeken hoeveel een rotostart kitje kost.

ja 40 euro op pkracing.nl ?
maar ik kan het niet echt geloven omdat iemand me zei dat het allemaal ongeveer 110 euro kost ...

groeten,

ja 40 euro op pkracing.nl ?
maar ik kan het niet echt geloven omdat iemand me zei dat het allemaal ongeveer 110 euro kost ...

groeten,

Let goed op dat een rotostart niet altijd als een volledige kit wordt aangeboden maar als een losse starter en een losse backplate. Daarnaast moet je bij de starter vaak nog een stickpack en een lader mee rekenen....

Ja ok roelof,
dat klopt ja.
Wil je my eens zeggen de voor- en nadelen van rotostart/startbox.
Wat is het voordeligst ?

jij lijkt me wel iemand die er iets van kent.

groeten

Ja ok roelof,
dat klopt ja.
Wil je my eens zeggen de voor- en nadelen van rotostart/startbox.
Wat is het voordeligst ?

jij lijkt me wel iemand die er iets van kent.

groeten

Een startbox geeft het minste aan problemen want je bent dan van de oneway in het startmechanisme af, ook bij een rotostart/tigerdrive kan die doorslaan..... Een startbox is alleen niey de kleinste en zeker niet de goedkoopste optie.

De nadelen van een electrische starter is dat de motor op volle kracht wordt aangeslingerd, als je motor verzopen is zal dat op de motor en het startmechanisme een flinke klap geven maar de kans op verzuipen met een electrische starter is ook veel kleiner. Er zijn wel optionele rotostarters met een slipkoppeling, kosten wat meer maar houd wel de boel heel.

is dat grappig als ik iets zeg ?
ik ben heel serieus als ik iets zeg !
en ik vroeg dat aan roelof omdat ik op elke post wat ik kijk zie dat hij gereageerd heeft dus dat zal wel iets betekenen ?

Ik raad niets aan, persoonlijk zou ik zeggen om voor een startkist te gaan want dan kan je bij de volgende keuze van motor ook voor een betere gaan welke meestal zonder een trek/rotostart komt.

Ga je voor een rotostart zou ik inderdaad een beter model pakken, dus het liefst met een slipkoppeling, dat richt minder mogelijke schade aan bij een verzopen motor.

die zal gaan passen, HPI motoren zijn Force motoren.

Als je een losse backplate koopt heb ik nog voor een spotprijsje een rotostarter zelf voor je. de backplate is niet helemaal goed meer, vandaar..

wat heb ik nodig voor mijn pulse ? .18 ?
en is dat wel betrouwbaar ebay ?
kweet het niet zo , kheb er nooit mee gewerkt.

groeten JOrdy

Back