HPI RS4 2 ombouwen naar Brushless

Hallo allemaal,

Ik heb nog een HPI RS4 2 (nitro) staan die ik ooit eens gekocht heb om op te knappen. Ik heb hem wel weer redelijk netjes kunnen krijgen maar de nitro motor wil niet meer ... en ik ben zowieso niet echt meer van de nitro enzo ... dus nu had ik het idee om hem om te bouwen naar brushless.

Zit er over te denken om et een EZRun 9T@4300KV 35A ESC setje in te zetten, ik heb pas mijn Traxxas E-Revo voorzien van een EZRun set en dat bevalt prima.

Heeft iemand hier ervaring mee? zo ja ... is dit zowieso wel te realiseren en waar moet ik op letten?

RS4 2 brushless 8T 3S lipo 2wd

Heb dit toevallig een paar maanden geleden gedaan maar je hebt er niks aan want hij is onbestuurbaar.En als je kan hem niet 4 wiel aangedreven houden want dan is er geen plek voor de lipo;)
full

Laatst bewerkt door een moderator:
je kunt ook misschien de lipo bove de auto hangen , het is wat werk maar dan kan je terug 4wd rijden , het is simpel te maken maar je bent er wel even met bezig , ik zou zo doen : een bakje maken voor de lipo ,, aluminium of iets anders en dat bakje bevestigen aan het chassis met 4 pootjes het lijkt niet stevig maar als je pootjes niet te lang zijn en dik genoeg is dit zeer stevig ;) dit heb ik gedaan toen ik mn losi truck ombouwde naar electro ,, natuutlijk is die truck grooter dus meer ruimte maar een 2s lipo zal het zeker moeten gaan ;)

Kan je eerder deze aanraden kost €50 incl. verz. en Reely maakt degelijke auto's stop je hier dei ezrun set in ps. bestel gewoon gelijk het crash pakket er bij (conrad);):evilbat:
229999_LB_00_FB.EPS.jpg

het zal wel lukken om hem 4 wiel aangedreven te maken en dat alles past.
Je moet wel een aantal dingen aanpassen.
Misschien een topdekje toevoegen waardoor je de construktie voor aan kunt passen.

Lijkt mij wel een uitdaging.

Kijk of je voor de construktie wat aan kunt passen als je een topdekje er in maakt.
dan kun je voor wat ruimte maken en je lipo in de lengte leggen.

En hoe wil je er dan een maat 540 motor in proppen??Hij past namelijk niet er tussen, als je hem net zoals ik op het hoofd aandrijftandweil aansluit
racer26.jpg

Laatst bewerkt:
dacht dat die snaar wat langer zou zijn.
de motor hoger plaatsen zou kunnen maar dan verhoog je het zwaarte punt.

waar staan al die foto's van de auto zoals die orgineel is maar dan zonder motor er in?

het is eigenlijk heel simpel op te lossen maar dan moet je wel wat verbouwen.
Altans klinkt simpel maar je moet wel wat dingen ombouwen.
Je motor komt dan meer naar onder als je de afbeelding bekijkt.
Zal kijken of ik morgen wat kan maken waarom het te zien is wat ik bedoel.

Back