Hpi Rs4 3

Hallo,
Ik ben Kevin,13 jaar en ben nieuw hier.
Ik wil graag weten of de hpi rs4 3 een geschikte auto is op het circuit?
Is het tenminste een auto die op het circuit kan?

Mvg. Kevin
 
Je kunt met iedere auto het circuit op, dat is het probleem niet. Of hij zich kan opmeten tegen de serieuzere wedstrijdmodellen is een andere vraag maar zeker in het begin niet zo belangrijk.
 
Oke, dat is mooi. Voorlopig blijf ik denk ik toch nog even hier op de parkeerplaats rijden maar ik denk dat ik toch richting het circuit ga!
Bedankt voor je reactie!

Mvg. Kevin
 
zo'n rs is leuk voor de parkeerplaats maar op een echte baan zullen de andere auto's waarschijnlijk rondjes om je heen rijden
 
Hi Kevin,

Inmiddels ben ik nu ook bijna een week de eigenaar van een HPI Nitro RS4. Ik ben ook dit weekend op het circuit geweest, en tja, het is heerlijk om daar rond te rijden.

Maar echte competities met deze specifieke auto zijn er volgens mij niet.

Ik ben zelf ook een echte beginner, dus weet niet hoe een circuitauto aanvoelt, maar ik moet zeggen dat ik op den duur wel leuke rondjes kon rijden.

Groetjes,
Roy
 
Inderdaad. Het is niet zo belangrijk of 'echte' circuit auto's sneller zijn of niet. Op het circuit heb je met iedere auto meer plezier dan op de parkeerplaats. En dat is toch waar het uiteindelijk om gaat.
 
Hi Kevin,

Inmiddels ben ik nu ook bijna een week de eigenaar van een HPI Nitro RS4. Ik ben ook dit weekend op het circuit geweest, en tja, het is heerlijk om daar rond te rijden.

Maar echte competities met deze specifieke auto zijn er volgens mij niet.

Ik ben zelf ook een echte beginner, dus weet niet hoe een circuitauto aanvoelt, maar ik moet zeggen dat ik op den duur wel leuke rondjes kon rijden.

Groetjes,
Roy

Je mag met deze auto's meedoen in de startklasse van de KWC. Vorig jaar hebben we besloten om ook andere merken daar in toe te laten dus je kunt met een HPI RS4 meedoen in de Kyosho World Cup.

M.v.g. Mark
 
Auto met originele trekstartmotor geloof ik.

Reglement 2014

8.1 GP-Start
8.1.1
Deze klasse wordt als een instapklasse gezien. Wie ooit eens in de klassen GP-Sport of GP-Race Klasse heeft deelgenomen, kan niet meer in de GP-Start klasse starten. In overleg met het KWC-team kan in bijzondere situaties een uitzondering op deze regel worden gemaakt.
8.1.2
Voor deze klasse zijn uitsluitend de Kyosho Pure Ten FW-05, FW-06 en de Fazer in originele bouwdoostoestand toegelaten (hieronder valt vanaf 2009 ook de speciale Fazer KWC- Edition met de tweebak en de Orion uitlaat en bocht). De toegelaten tuning parts zijn tot het minimum beperkt, om zo een relatief goedkope instroming mogelijk te maken. De toegelaten tuning parts staan in de actuele tuningslijst vermeld, welke is te vinden op kwc-holland.
Naast de Kyosho bouwdoosauto’s zijn voor 2012 ook andere trekstart merk auto’s toegestaan. Ook dit betreffen originele bouwdoos auto’s, met standaard uitlaat en motor. Deze beginners klasse heeft zijn eigen competitie maar rijd mee met de GP Start.
Voor RC-auto’s van andere merken zijn de volgen de regels vastgelegd:
· De auto is schaal 1:10 onroad
· Met een toerwagenbody
· Maximaal 200mm breed
· Motor is maximaal 3,00cc
· De motor moet standaard uit de bouwdoos van de auto komen
· Maximaal 2 versnellingen
· Diameter van de band is maximaal 65mm en minimaal 45mm.
· Maximaal 82db geluidsproductie

Omdat de KWC nog niet lang ervaring heeft met de GP-Start met ander merk auto’s behoudt het KWC bestuur het recht om te allen tijde het reglement aan te passen voor deze auto’s. Dit om gelijkwaardigheid en overige reglementen onder controle te houden.
 
Yep klopt helemaal Roelof. De originele bouwdoos motor moet erop zitten.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat er maar 1 rijder in de startklasse zit en daarom wordt die nu niet verreden. Om een klasse door te laten gaan moeten e minimaal 3 deelnemers zijn voor die klasse.

M.v.g. Mark
 
Back
Top