Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hi Kevin,
Inmiddels ben ik nu ook bijna een week de eigenaar van een HPI Nitro RS4. Ik ben ook dit weekend op het circuit geweest, en tja, het is heerlijk om daar rond te rijden.
Maar echte competities met deze specifieke auto zijn er volgens mij niet.
Ik ben zelf ook een echte beginner, dus weet niet hoe een circuitauto aanvoelt, maar ik moet zeggen dat ik op den duur wel leuke rondjes kon rijden.
Groetjes,
Roy
8.1 GP-Start
8.1.1
Deze klasse wordt als een instapklasse gezien. Wie ooit eens in de klassen GP-Sport of GP-Race Klasse heeft deelgenomen, kan niet meer in de GP-Start klasse starten. In overleg met het KWC-team kan in bijzondere situaties een uitzondering op deze regel worden gemaakt.
8.1.2
Voor deze klasse zijn uitsluitend de Kyosho Pure Ten FW-05, FW-06 en de Fazer in originele bouwdoostoestand toegelaten (hieronder valt vanaf 2009 ook de speciale Fazer KWC- Edition met de tweebak en de Orion uitlaat en bocht). De toegelaten tuning parts zijn tot het minimum beperkt, om zo een relatief goedkope instroming mogelijk te maken. De toegelaten tuning parts staan in de actuele tuningslijst vermeld, welke is te vinden op kwc-holland.
Naast de Kyosho bouwdoosauto’s zijn voor 2012 ook andere trekstart merk auto’s toegestaan. Ook dit betreffen originele bouwdoos auto’s, met standaard uitlaat en motor. Deze beginners klasse heeft zijn eigen competitie maar rijd mee met de GP Start.
Voor RC-auto’s van andere merken zijn de volgen de regels vastgelegd:
· De auto is schaal 1:10 onroad
· Met een toerwagenbody
· Maximaal 200mm breed
· Motor is maximaal 3,00cc
· De motor moet standaard uit de bouwdoos van de auto komen
· Maximaal 2 versnellingen
· Diameter van de band is maximaal 65mm en minimaal 45mm.
· Maximaal 82db geluidsproductie
Omdat de KWC nog niet lang ervaring heeft met de GP-Start met ander merk auto’s behoudt het KWC bestuur het recht om te allen tijde het reglement aan te passen voor deze auto’s. Dit om gelijkwaardigheid en overige reglementen onder controle te houden.