Tijdje geleden al gezegd dat ik er mee bezig ben en er is al een hoop gedaan maar nog zeker niet af. We hebben het hier over een wat oude auto waar onderdelen dan ook goed koop zijn maar de snelheid, Dan ook zeer hoog is de 2 motoren die er in zitten zijn voorbeeld motoren die er niet gaan komen. Er komt 2X Much More Fleta ZX V2 5.5T dat lijkt me snel genoeg anders word het te gek lijkt me. Er heeft ooit een versnelling bak in gezeten maar de Clutch Bell en de Clutch houder zijn nu een draai deel geworden door middel van een schroefje vast te zetten. Veder is het huis van de tandwielen weg gesneden om aan de linkerkant een extra motor te plaatsen. er zullen meer dingen komen.. zo als een upper Deck voor de Accu Later meer........
Verrassend, wat is precies de motivatie achter 2 elektromotoren? Een overdaad aan power? Waarom niet aan 1 'grotere' 1:8e motor? Ben alleszins benieuwd hoe je nog een accu aan boord krijgt. En alle gekheid op een stokje: "gewoon omdat het kan" is een prima reden om je creativiteit eens los te laten !
Dure opzet met 2x brushless, ik zou voor 1x een 550 brushless gaan, zo hou je ruimte oom een 3S accu op het chassis te houden.
Hier dan het voorbeeld het zijn maar liefds 2 accu's maar die worden dus doormiddel van een carbon plaatje Vast gemonteerd aan de voorkant waar nu al carbon op zit de accu's komen er dus boven op te liggen en vast gezet met tyraps. Dus al met al houw ik dus ruimte over 15.2V. 2X 5.5T
Zou je niet kunnen beginnen met een 'halve' ombouw: dus 1 motor, en zo een testrit maken met de accu op de bodem? Elektrowagens raken tot slot ook van hun plaats met 1 motor, en zoveel zwaarder lijkt dit nitro chassis ook niet. Ik ga graag mee in de de creativiteit van deze ombouw, maar met 2 motoren zal de wens zijn op snel te gaan, dan lijkt een dubbele accu (=gewicht), en het zwaartepunt (hoogte positie accu) toch echt een 'no go'... en wordt de winst in power, meteen teniet gedaan door het gewicht... Misschien kun je tijdelijk een test-opstelling maken, vooraleer je alles helemáál definitief, en in carbon enzo maakt...
Dan is het bij deze opgelost!!!!!!!!!!! Dan kom ik dus op deze formatie uit De lipo.s zijn dan wel korter en zijn met deze tekening naar de begaande grond dit kost wel veel denk werk maar dan, heb je ook wat dus theoretisch past dit net maar dan ook echt net. Dit word dan echt een Race Monster
en waar raak je dan je stuurservo kwijt? Zie ik hem daar centraal vooraan liggen? Met deze setup in je auto lijkt me dat een downgrade, in een buggy mss nog te verdedigen, maar toch niet in deze? Ik vind het cool om verder te denken dan wat voor de hand ligt, ook om dingen uit te proberen enz. Maar ook nog wel wat logisch blijven denken. Ik zou er nooit over denken om 2 motoren te gebruiken... Lijkt me zoveel meer kans dat ze elkaar eerder tegenwerken dan meewerken, daardoor je spur snel om zeep helpen enz. Akkoord qua gewichtsverdeling de 2 kleinere accus ook te verdelen. Maar daarvoor zoveel extra gewicht toelaten? en je stuurservo plek opofferen? Probeer eens met 1 motor aan ene kant + esc + stuurservo + ontvanger. En 1 gewone accu aan de andere kant. Lijkt me redelijk ok qua gewichtsverdeling. Wil je heel graag 2 motoren alsnog: zet de (lichte) esc's elders zodat de motoren naar achter kunnen. Moet je ook je middendiff dan naar achter verzetten en dogbones vervangen. Desnoods de motoren in een V opstelling, dus niet tegen chassis maar allebei hoger en dus dichter tegen elkaar. Moet je een motorplaat voor maken. Dan komt mss zijdelings genoeg plek vrij om toch 2 gewone (langere) accus daar kwijt te kunnen, mss op hun zijkant gezet zodat ze minder breed zijn, maar wel dus weer met wat meer gewicht dat hoger komt. Hoe dan ook: doe vooral je zin, bewijs ons allen het tegendeel, maak iets tofs. Maar denk er wel over na. Bekijk voorbeelden enz.Ik volg. Wel een buggy en 1/8, maar je kunt mijn protech enigma ombouw naar brushless hier bij de bouwverslagen terugvinden.
Ik heb bij mijn Hotbodies Lightning Truggy ook gekozen voor de eenvoudige oplossing: - stuurservo gewoon laten zitten; - dikke Mamba Monster daar achter; - 5S LiPo accu op de plaats van oude nitro motor en tank. Werkt voortreffelijk!
2 motoren gaat de pinion slopen omdat de motoren nooit gelijk kunnen lopen, dit kan zelfs je regelaar slopen, en je zult voor dit geheel nooit een goede setup kunnen maken.