Ik heb zelf ook een HPI Nitro Rush. Ik vind hem aardig goed bevallen, maar ik moet zeggen dat het standaard niet zo'n hele goede auto is. De Nitro Rush wordt nu als EVO versie verkocht en de oude is eruit. Dat is al een verbetering, maar toch zijn er nog zwakheden.
Ik heb zelf ook het oude type Rush, maar dan helemaal getuned. Ik heb alle zwakke onderdelen vervangen door optiedelen, waardoor hij nu erg goed rijdt. Alleen heeft dit grapje heel erg veel gekost. Voor dat geld had ik beter meteen een betere auto kunnen kopen.
De zwakke onderdelen zijn:
- De oude motor (15FE) deze was na 2 liter al versleten, 2e cilindersetje weer.
- De stuurstangen, deze buigen te snel.
- het chassis, deze is te dun
Dit zijn de grootste problemen. Let op: wat ik al schreef, de Nitro Rush komt nu als EVO versie uit, die al aardig is verbeterd. Voor het oog is hij misschien hetzelfde, maar wie verder kijkt ziet de verschillen. De motor is vervangen door een betere motor en het chassis is iets dikker. Hierdoor is de Rush EVO een leuke auto.
Mijn Rush heeft deze zwakheden ook niet meer, en heeft nog meer opties. Rijdt daardoor zeer goed en snel. Nadeel is dat het mij nu bijna 1000 euro heeft gekost in totaal om hem zo te krijgen...
P.S: Zie ook het fotoalbum hier op het forum zelf. Daar is mijn Rush ook te vinden.