Hpi savage 25

Hallo,
Ik heb deze wagen nog niet zo lang maar de eerste rit ging goed totdat ik twee rondjes reed toen bleef hij staan maar de motor liep nog.
Wat kan de oorzaak zijn is de bak kapot of de schoentjes bij de motor.Elke tip zou fijn zijn voordat ik hem sloop.

Bvd
 
De glazen bol is in reparatie vandaag.....

Als je gas geeft komt de auto niet vooruit?
Als je de auto een duwtje geeft rolt hij wel?

Verder gewoon kap eraf en op alle draaiende delen letten wat nog wel draait en wat niet.

Bekende problemen:
- motor los en van het grote tandwiel verschoven
- slipperclutch losgekomen of doorgesleten
- oneway bearing 1e versnelling doorgeslagen
 
De glazen bol is in reparatie vandaag.....

Als je gas geeft komt de auto niet vooruit?
Als je de auto een duwtje geeft rolt hij wel?

Verder gewoon kap eraf en op alle draaiende delen letten wat nog wel draait en wat niet.

Bekende problemen:
- motor los en van het grote tandwiel verschoven
- slipperclutch losgekomen of doorgesleten
- oneway bearing 1e versnelling doorgeslagen

Ja hij rolt langzaam.
Ik ga wel is even kijken en wat je zegt groote draaid welmaar als ik de versnelling moet nakijken moet ik de auto redelijk uit elkaar halen.
 
Als het grote tandwiel wel draait, draaien de assen naar de diff-huizen dan niet meer? Als die ook nog draaien zit het in de diffs. En je kan makkelijk even met de hand aan het het grote tandwiel in de draairichting draaien.
 
Als ik met de klok meedraai gebeurt er niet veel tegen de klok in dan draaid alleshet grote tand wiel ook als ik aan de wielen draai beweegd de grote ook.
 
Je mag evt ook naar Hoorn komen.. is halfuurtje rijden vanaf lelystad. kijken we er samen even naar. ;)
Is misschien wat makkelijker voor je.
 
gewoon kijken waar de beweging stopt ;-)

motor aan, en kijken wat nog beweegt, en welk onderdeel niet meer beweegt.
doorgaans zegt dit erg veel over waar het probleem zit
 
De Grubscrews in je cups zitten er nog in en niet gebroken?
Vaak trillen deze eruit vooral bij de rem als je de schroefjes niet heb gecontroleerd.
Veel mensen denken dat rtr zo uit de doos gereden kan worden maar het is verstandig altijd de schoefjes/boutjes te checken of ze ook in de fabriek zijn vast gezet er kan altijd een schoefje vergeten worden...
Ook de slipperpad van de eerdere savage's zijn erg gevoelig vooral als de slipper te los is afgesteld.
En ik hoop dat het niet in je versnellings bak zit de S25 is een ramp om even aan te sleutelen..En een upgrade naar de easy acces gear box case is een must voor het plegen van onderhoud/afstellen..
#85052 CENTER GEAR BOX CASE
Zo maar even wat tips van een mede savage freak
 
Ik ben weer even bezig geweest alles draaid tot de voor wielen en daar draait hij door en achter dan ook een ratelachtig geluid.Dus hoop dat het niet de bak is.
 
Ja zoals Caretaker aangeeft klinkt het als kapotte diffs de S 25 heeft nou nie echt de sterkste diffs .
Even zoeken op ebay ofzo naar de diffs van een savage x die zijn stukken sterker en vaak voor weinig te vinden.
 
Als het de diffs zijn, vind ik het wel frappant dat ze allebei op precies hetzelfde tijdstip stuk gaan.. Als er 1 stuk is blijft de auto gewoon rijden.
Maar, het is niet onmogelijk

(ik heb je PB beantwoord)
 
Als het de diffs zijn, vind ik het wel frappant dat ze allebei op precies hetzelfde tijdstip stuk gaan.. Als er 1 stuk is blijft de auto gewoon rijden.
Maar, het is niet onmogelijk

(ik heb je PB beantwoord)

Ze hoeven niet tegelijk kapot te gaan, maar kunnen ook vlak na elkaar kapot gaan als de motor krachtig is en de diffs (zoals hier een paar posts eerder genoemd wordt) niet al te sterk zijn.
Het kapot gaan van het eerste diff veroorzaakt dan dat alle belasting op het overgebleven diff komt. Als één diff de helft van het vermogen al niet goed aan kan, zal het overgebleven diff hoogstwaarschijnlijk het volle vermogen al helemaal niet overleven en vrij rap ook kapot gaan?

Het lijkt me alleen, dat je aan het rijden moet merken dat er één diff kapot is...

Groet, Bert
 
Wat was er kapot? De ringgear of interne gears?. Als de ringgear kapot was kun je de bullitproof diffs nemen. Anders gaat het vrij snel weer kapot. En zorg voor een goede afstelling met shims. Zoals Schots en scheef ook al aangeeft.. lekker he appen en posten tegelijk... :)
 
Maar als die niet meer vooruit kwam zijn dan volgens mij beide diffs kapot.
 
Back
Top