HPI Savage 4.6 big block, help

Hallo, k heb zonet een HPI 4.6 Big block in bmijn bezit:D:D:D. De arm vanvoor (links )was kapot maar heb ik vervangen. Ik stak de staaf erachter in en duwde op men boormachien terwijl de glowplug (helemaal opgeladen) erin stak, na een paar keer starte hij en vloog hij vooruit, gelukkig had ik hem nog vast, maar toen wist ik niet hoe hem te stoppen :confused: heb aan alles zitte prutse en uiteindelijk iets gevonde:p...(zender stond ook op en zeker niet plat...)

nu mijn vraagen:
hoe zet ik de auto uit (op afstand) en dichtbij
en wat moet ik doen om hem niet meteen vooruit te late vliege bij het oppstarte?

MVG, Tom

Uitlaat (met een doekje) dichthouden, dan stopt hij...
Kijk je linkage, servo settings, servo weg, etc etc goed na, en controleer alles voordat je gaat rijden!

oke,bedankt, was eerste keer dat ik een nitro auto starte... nu weet ik wat er fout was .

Misschien ook zo prettig om aan te geven wat er fout was....

ben nog niet zo lang op dit fourm , dus weet net hoe jullie dit hier doen

DEZE topic mag weg hoor...

Met miljoenen posts tot vele jaren terug mag het duidelijk zijn dat er niets wordt geruimd.....

dit lijkt gewoon zo dom dat ik het ervoor niet gezegd had... Ik was echt eel moe toen ik het probeerde maar wou hem toch nog eens horen draaien, ben vergeten dat regelaartje op je afstandsbediening na t kijken... stond helemaal open

heeft iemand nog tips, is er iets wat je zeker niet mag doen, ben begineling he...

en over het forum, haha oke

hallo tom.

voor het ( met de hand) uitzetten van een savage bestaat er een moterstop.
dit is gewoon een plastic schuifje dat je tegen het vliegwiel drukt en daardoor stopt je moter.
alleen door dat er zand bij komt zal dit schuifje in de loop der tijd iets moeilijker gaan werken maar dat is op zich geen probleem alleen zul je het na dat de moter uitgezet is even met de hand terug moeten trekken.

en nog even een paar goed bedoelde tips.

zorg dat je een failsafe gebruikt en hou de moter temperatuur goed in de gaten.
en ik zou ook niemand anders met je auto laten rijden. ik lees hier te vaak problemen van mensen die iemand anders hebben laten rijden en dat die dan schade hebben veroorzaakt.

onderdelen kun je evt via internet bestellen maar ik weet niet wat je evt. wilt en wat je er aan uit wilt geven. maar kijk eerst eens goed rond want de mogelijkheden voor een savage zijn bijna eindeloos

ik wil hem gewoon orgineel houden en heb al wat op zij staan voor eventueele schade, wil nu ook niet 50 euro betalen voor de levering alleen...

De auto op een houten blok zetten met de wielen vrij van grond. Uitzetten door een plaatje rubber tegen de uitlaat te drukken, dan smoort hij van zelf.
Deze wijsheid heb ik van mijn kleinzoon die mij een lesje in autoracen met model auto's geeft.
Groet
Louis

bedankt,

ik ben net op de weg even gaan rijden op enkel de voorwielen (dog bone vanachter is stuk) maar nu zit ik met 2 problemen en een vraag die niet 100% op dit forum behoort, maar aub reageer erop

vragen:
-mijn auto wil niet remmen, hoe kan ik zorge dat hij dit wel doet?
-als ik hem start blijft hij 10 sec draaien en valt dan stil. Pas na de vierde keere heb ik hem gewoon af men blokken gepakt en ben meteen beginne rijde, dan is hij niet meer stilgevallen, vraag: hoe los ik dit op?

andere vraag:

terwijl ik aan het rijde was (ik woon tussen de velde en bossen) was er een jager (met geweer natuurlijk) aan het jagen. na 1 min rijden hoorde ik plots 2 schoten heel snel op elkaar volgend (voor een jachtgeweer) in mijn richting komen. bij het 2deschot hoorde ik dat een kogel de boom op 2m van mij raakte en er viel vanalles uit... Mag die kerel nu jage? en zeker op mij of in mijn buurt schiete? (durf nu toch ni meer snel de weg op, LOL... volges mij jaagde ik de beestjes weg met de auto...

aub reageer op beide vrage

MVG, Tom

op het jagen kan ik niets zeggen maar een kogel op 2 meter van je lichaam lijkt mij politie werk.

rem kan ik je misschien wel mee helpen.

wat voor rem heb je en wat voor servo voor de rem ?

die vraag weet ik niet, het is een helemaal origineele hpi x savage 4.6 big block...

en mss ook iets om geluid te kunne dempe zonder aan de prestaties te kome? (de jager...)

Als je weet waar de kogel ingeslagen is heb je een bewijs en kan je er mee naar de politie gaan. Jagen is niet overal toegestaan en blijkbaar heeft deze jager niet verantwoord gewerkt.

Voor je rem moet je kijken hoe de constuctie in elkaar steekt, je kunt het heveltje bij de gearbox eens zelf met de hand aantrekken om te kijken als je rollend met de auto een rem voelt. Als dat wel het geval is moet je eens kijken als de EPA op je zender goed staat (EPA is endpoint adjustment, zie manual) en anders zie je bij dat heveltje ook een kraaltje of een klein wieltje die je kunt verstellen.

Ik doe dat door een foto in een fotoalbum op deze site te laden vanuit je eigen computer en dan gewoon de BB-code kopiëren en plakken als tekst.

als ik krijg foto album toevoegen dan krijg ik gewoon iets om text in te typen maar niet alles hoor ik kan enkel text doen , niet vet schijn zelfs niets wat ook maar met een foto te maken zou kunne hebben

kan het zijn dat de baterij van de auto beetje plat is dat de servo niet genoeg kan trekken om de remschijven aan te duwen?

Back