Hpi Savage big block

Hallo

Ik heb sinds woensdag een savage gekocht, rustig inrijden maar nu heb ik al 2 tandwielen uit elkaar gereden, de winkelier staat voor een raadsel en zelfs hpi weet niet wat het is, als ik de motor los start (buiten de auto) doet hij normaal, eenmaal in de auto lijkt of hij begrenst is en sputterd vooruit zonder hogere toeren te halen, weet iemand wat dit kan zijn? Alvast bedankt gr mark

Ik heb 7 tankjes leeggereden vandaag zonder verbetering en nu is het tandwiel voor de 2e keer kapot
 
Tank, brandstofslang, uitlaat(rubbers) luchtfilter?

Welke van deze onderdelen van de auto gebruik je niet buiten de auto?

Ik heb dit probleem wel eens vaker gezien met de uitlaat.
 
Morgen ga ik terug kijken wat de winkelier er mee gaat doen, motor is gestart buiten de auto met luchtfilter tankje met slangen en met de uitlaat erop, ik houd jullie op de hoogte ga morgen vragen of hij hem kan omruilen, dit klopt gewoon niet kan vol gas rijden en sputterd vooruit blijft op een toerental hangen ook al hou ik de savage van de grond
 
al aan de afstelling gedraaid ?

misschien dat hij veel te rijk staat op de HSN...en onbelast wel net goed ''doortrekt''
 
Stond veelste rijk high speeds needle, tandwielen vlogen me om de oren, kortom teveel onderhoud voor misschien 1 tank plezier en dan weer sleutelen de schoentjes vliegen er ook doorheen (geef rustig gas) ik ga maandag proberen deze om te ruilen tegen de traxxas rustler, of heeft iemand een beter idee wat ik met de hpi savage x big block kan doen??
Groeten
 
je moet gewoon zorgen dat alles goed afgesteld staat en ermee gaan rijden.


Het is dat je zover weg woont anders zou ik je graag helpen.. Een Savage is gewoon een beest om mee te rijden als je hem goed in orde hebt.
 
de winkelier staat voor een raadsel en zelfs hpi weet niet wat het is

En toch bevreemd deze stelling mij....
Zegt dit iets over het probleem of de inzet van de winkel? Ik kan mij niet voorstellen dat HPI er niet uitkomt en je aan laat modderen.

Maar een rijke afstelling en/of weinig gas geven houdt de koppeling in een slip. Dat vreet koppelingschoentjes en veroorzaakt zoveel hitte dat de plastic spur zwak wordt. Is niet echt een raadsel....
 
het was een schroefje in de transmissie box waardoor de savage in de 2e versnelling bleef staan, komt niet vaak voor (wielen blokkeren als je hem achteruit duwt) winkelier heeft het met loctite vastgezet en heb nu geen problemen meer (hopelijk nog jaren) maar ik was benieuwd of ik op de savage een licht kit kan bouwen wil de lampjes voor in de grill laten branden. Mijn vraag kan dit want heb 1 kanaal over bedankt voor de reacties
 
Probleem is inmiddels gevonden
Maar nu ben ik verslaafd aan off road rijden paddel banden eronder en gassen
Nu zoek ik een andere motor voor de savage F4.6
Hij mag groter zijn dan de orginele, kortom het zand moet in de boomtoppen komen
Heb al gekeken voor de 5.9 van Hpi maar zie op forums dat het niet veel beter is dan de motor die er nu in zit

Geld is geen probleem auto moet gewoon hard lopen in het zand
Motor
Race luchtfilter
Getuned uitlaat

Alles mag aangepast worden het moet vliegen
Graag even reacties van wat er mogelijk en wat het ongeveer kost
Alvast bedankt

Groeten
 
De beste motor is volgens velen op savage-central de Picco P3.28, die laat grotere motoren in het zand happen.

Mocht je echt geld als water hebben zou je hem kunnen laten tunen en porten. Dan nog en mooie ERCM EndBleed pijp erop en jij bent klaar.. :) :)

Mocht je toch een ander type motor willen, LRP heeft een hele mooie .32 die ook erg goede resultaten geeft. MAAR het toch aflegt tegen de ERCM tuned P3.28.. ( Ik heb er zelf geen ervaring mee.... Sorry)

Enne, wat dacht je van een TWINNER.. Dus 2 motoren erin schroeven.
Daar moet je Nitrotrippertje eens een pm over sturen. Die heeft er meen ik nog 1.
 
Een snelle combo ??

LRP .28 Spec 3 met een Jammin JP-2 pijp , zie dan de voorwielen maar eens op de grond te houden als de motor goed ingelopen/afgesteld is.
 
Zoals Caretaker al aangeeft is een Picco P3 .28 een goede motor maar die is vervangen voor de Picco boost 5TR meen ik.
En twinner is leuk maar heel moeilijk te vinden nog dus dat zou zelfbouw worden vrees ik..
Ook het afstellen is een rotklusje om ze echt mooi gelijk te laten lopen, de gasschuiven instellen dat ze tergelijkertijd reageren is het meeste werk.
Dus als geld geen probleem is en je geduld heb zou ik ook gaan voor een ERCM combo.
Maar er zijn tuurlijk ook andere oplossingen om je motortje te laten (kietelen) daarvoor zou je Roelof weer een pm kunnen sturen.
Roelof heeft er al ervaring mee met de picco P3.28 voor een maatje van me heeft hij ook een picco gekieteld en dat loopt echt een stuk beter.
 
heb nu de LRP.28 met een jammin jp2 uitlaat besteld, uitlaat komt uit Amerika hier te duur, komt nog een K&N filter bij, heb nu een te kleine dus heb ik een grotere laten komen voor hetzelfde geld, standaard filter is los gekomen weet niet hoe ???????
maar nu is het probleem een nieuwe wheelie bar heb er 1 wiel op zitten maar zit te denken een eigen wheelie bar te maken wat je ziet bij drag racen zoiets, we zullen zien op 1 november komt de uitlaat binnen en morgen heb ik de rest al binnen, een twinner word het niet want we gaan af en toe het strand en de heij onveilig maken
 
Back
Top