HPI Savage met LRP .28 spec 3 motor

kan ik me voorstellen.
ik heb hier een kyosho inferno die ook niet wil.
maar stug volhouden.
rome is ook niet in 1 dag gebouwd.

De Gammalube is één van de allerbeste brandstoffen op de markt; daar ligt het dus vast niet aan. Mits je die brandstof niet een jaar geleden hebt gekocht; oude brandstof (vooral als de kan open is geweest of op een betonnen vloer heeft gestaan) kan water hebben opgenomen waardoor deze vrijwel onbruikbaar wordt...

Heb je de sticky topics wel gelezen? En begrijp je ze ook?
Lees vooral dit topic en print hem uit, steek hem bij je als je de auto gaat afstellen en doe gewoon wat daar beschreven staat en je zal zien dat het écht werkt!

En natuurlijk deze belangrijke regels uit De gouden regels, en DO en DONT'S voor Nitro RC-cars:

2) Als de motor niet start en geen teken van leven geeft én je weet dat er niets aan de carburateur instelling is veranderd; controleer dan of de gloeiplugsteker nog geladen is en goed werkt. Een (bijna) lege gloeiplugsteker is vaak de oorzaak van startproblemen.

3) Als de motor makkelijk start maar dan uitslaat, of als hij helemaal niet start, controleer dan de gloeiplug. Als de gloeiplug niet helder oranje opgloeit in de gloeiplugsteker, vervang hem dan door een nieuwe.

4) Probeer geen KOUDE motor af te stellen; om een goede afstelling te vinden moet de motor eerst goed opgewarmd zijn!

Hoi Bart

Hij loopt wel op de Gammalube brandstof en is inderdaad anderhalfjaar oud en open geweest maar niet op een betonnen vloer gestaan.
mvg fred

Alleen de brandstof gammalube is een beetje prijzig 3,8 liter voor 42 euro.
Misschien stap ik wel over op Tornado.
Daar heb ik ook mee gereden toen de standaard motor er nog inzat
mvg Fred

Hoi Marc

Heb ooit eens de Gravel Hound van Tamiya gehad .
Accu's opladen en gaan met die bak .
Was wel 1:10 maar toch plezier aan gehad.
Of met mijn tanks accu's laden en rijden met die handel.
grt Fred

Verse brandstof zal vrijwel zeker jouw problemen verhelpen.
Een kan brandstof die 1,5 jaar geleden is geopend is nu echt niet meer OK... Als het seal uit de kan verwijderd is zal er altijd vocht binnen dringen daar de brandstof hygroscopisch is, en zal in 1,5 jaar heel veel water met de methanol zijn vermengd...

Dus verse brandstof erin (Tornado is OK), afstellen en lekker knallen met die kar!

Hoi Bart

Zal het nog eens proberen maar dan met verse brandstof van Tornado.
Maar zal dan wel 2.5 liter nemen .
mvg Fred

ik denk dat je problemen met verse nitro een heel stuk opgelost zullen zijn fred.
welk merk het wordt laat ik natuurlijk helemaal aan jou over maar de prijzen zullen onderling niet heel veel schelen denk ik.

laat maar horen hoe het verder gaat

Hoi Marc

Ik denk het prijsverschil tussen Gammalube of Tornado scheel wel heel wat .
42 euro of een euro of 25 .
Maar laat je weten .
eerst maar eens de duikboot laten varen .
mvg Fred

1 x die meuk gehad toen ik begon met nitro.
achteraf niet gek dat het niet lukte.
overgestapt op tornado en nooit meer veranderd.

maar meningen verschillen natuurlijk

Weet je ook welke van de 30 soorten die ze leveren je gehad hebt?

Je moet wel de versie met 10% olie hebben. Quixkfire Duraglo en Supaglo bevatten te veel olie maar wordt door veel winkeliers wel over de toonbank geschoven, alleen Dynaglo is de juiste voor gebruik in een automotor.

fred,

Jij komt uit Almere,zie ik.
Waarom ga je met die wagen van je even naar RC-central.
Ook in almere.
Als je daar binnen komt, zie je alleen maar mensen sleutel.
Grote kans dat zij jou daar kunnen helpen.
Anders VG-modelbouw in Lelystad.
Die weten ook van wanten.

Beste Fred,

Ik heb alle stukken gelezen. Ik heb zelf ook een savage en inderdaad ook en LRP maar dan spec 2 gehad. Ik had ook problemen met starten en blijven lopen.

Bij mij werd hij gewoonweg altijd te heet. Ik heb veel ervaring met afstellen dus dit was echt een ander probleem.

Ik heb toen een slang met een dikkere doorlaat gekocht.
Ik kon hem toen wel redelijk afstellen.

Alleen was het een dagje voornamelijk starten en dan heeeelll rustig op laten komen om de eerste stoot brandstof eruit te branden en af en toe rijden. Ja dat had ik ervoor over.

WANT als hij dan eenmaal over dat dooie punt heen was......met half gas sloeg hij al achterover....

Maar goed...je ziet je bent niet de enige met problemen. Ik heb van alles geprobeerd maar het verbeterde niet. LRP heeft enorm veel vermogen en je kunt er met geduld een hoop plezier aan beleven.

Misschien kun je het eens proberen met een dikkere slang.
Startafstelling...
-grote spoeier vanaf dicht 2,5 x rond openen
-kleine sproeier gelijk aan zijn behuizing

Rustig aan de grote sproeier dichtdraaien.....niet verder gaan dan 1.5 slag open...das echt te krap...

Succes...

Gr Jasper

Mijn LRP is versleten en ik heb nu weer een HPI motor ingebouwd.....loopt perfect...

1,5 slag open is echt veel te weinig! Ook 2,5 slag open is echt te weinig!
Het ideaal zit ergens tussen de 3,5 en 4,5 slag open, echt niet minder!
Als Jazz zijn motor is versleten is dat niet zo vreemd als die zo krap heeft gelopen....

Mijn vader heeft een LRP S8BX gehad, deed het in het begin prima maar na een tijdje kregen we de motor ook gewoonweg niet afgesteld. (Was trouwens ook een spec 2)
Als je vol gas gaf, bleef hij de eerste 4 seconden eentonig op toeren, daarna trok hij pas door.
Zat je op vol gas, en je liet het gas los en vervolgens meteen weer vol gas; deed hij exact hetzelfde: paar seconden laag eentonig op toeren, daarna trok hij door.

Nu hebben we het motortje inmiddels schoongemaakt in de diesel en weer terug in elkaar gezet, maar nu valt het ons op dat op het moment als de zuiger bovenin zit dat je twee knikjes voelt.
Ik denk dat het motorblok gewoon op was, of de krukas of drijfstang heeft een klein optatertje gehad.

Laatst bewerkt:
Die 2 knikjes is een klein beetje klemming op de zuiger met wat speling op de drijfstang wat je op het bovenste dode punt voelt. Er mag iets van speling voelbaar zijn maar is het ook duidelijk zichtbaar wordt het tijd voor een nieuwe drijfstang.

Back