HPI savage remt niet

ik heb een HPI savage die niet remt. hij remt een klein beetje op lage snelheid, maar op hoge snelheid gewoon helemaal niet. als ik hem van de grond houdt en dan gas geef, dan remt hij wel. hebben jullie een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

waarschijnlijk is de rem niet vast genoeg afgestelt. had ik eerst ook totdat ik ontdekte dat dit:
06.jpg
helemaal onderin (dat ijzerdraadje met dat veertje en aan het uiteinde een zwart pleastic ik zou maar zeggen moertje) dat "moertje" is om de rem af te stellen. hoe meer je dat "moertje" aandraait des te beter hij remt.

hopelijk is het een beetje duidelijk zo
groetjes, Sam:cool:

waarschijnlijk is de rem niet vast genoeg afgestelt. had ik eerst ook totdat ik ontdekte dat dit:
06.jpg
helemaal onderin (dat ijzerdraadje met dat veertje en aan het uiteinde een zwart pleastic ik zou maar zeggen moertje) dat "moertje" is om de rem af te stellen. hoe meer je dat "moertje" aandraait des te beter hij remt.

hopelijk is het een beetje duidelijk zo
groetjes, Sam:cool:

bedankt, dus hoe verder ik dit moertje indraai hoe beter hij remt, maar verandert er dan verder niets behalve dat hij beter remt?

Ja er verandert zeker wel iets.

Als je dat moertje te ver indraait:
1. kan de rem gaan aanslijten waardoor remschijven en remvoering wegslijten
2. heb je teveel rem waardoor je savage voorover zal slaan.

probeer de remmen zo af te stellen dat je in de neutraalstand een zichtbare ruimte (max 1mm) tussen remschijf en remvoering hebt.

ik zie dat je een .21 moter hebt dus waarschijnlijk een savage 3.5 met bijbehorende rem.
en die rem is gewoon geen f waard.
ik zou er een dubbele stalen set opzetten.

?? Waar zie jij dat hij een .21 motor heeft Marc???

Maare, wat de rem betreft, je kunt een beter setje stangetjes en stoppertjes kopen zodat je je remmen beter kunt aansturen.
De standaard linkage op de savage doet zijn werk niet afdoende.
Als je andere remmen zou gaan monteren, neem dan de dubbele fiber remschijven..
De metalen dubbele remmen vervagen vrij snel naar mijn ervaring.

Maare, wat de rem betreft, je kunt een beter setje stangetjes en stoppertjes kopen zodat je je remmen beter kunt aansturen.
De standaard linkage op de savage doet zijn werk niet afdoende.

wat bedoel je met ''setje stangetjes en stoppertjes'', sorry misschien domme vraag :/

Je kunt dit ook proberen klik

Is even knutselen, maar werkt een stuk beter

Dit had ik destijds op mijn savage, toen was er iemand die dit kant en klaar op marktplaats verkocht.

heb zojuist ff dat moertje ingedraait bij het gas/rem systeem als ik hem nu hard voor uit duw remt hij goed. als hij stil staat en ik houdt de rem in, en duw dan redelijk hard, dan gaat hij wel met moeite vooruit, moet ik wel wat kracht voor zetten :p, maar is dit normaal? morgen ga ik het iig ff rijdend proberen.

Ik kan mijn wagens ook nog een beetje vooruit duwen als ik vol rem. Ik heb dat niet graag als de wielen kunnen blokkeren.

Lol, Heb die dag echt veel problemen gehad met de remmen omdat ze veel te strak stonden (veel stoppies gemaakt).

Och Stewie in de auto zei je toen nog dat het een actie was om Mario uit de race te rijden... Concurrent minder of hoe zei je dat :D lol

Als ik die foto's zie krijg ik weer zin om te rijden, alleen buggy / truggy / beiden is nog de vraag :)

Back