HPI Savage X FLM brushless conversion

Nou niet doen alsof je er veel vanaf weet:p Iemand krijgt er 72km/h uit op 4s;) en met een sterke vertanding dus...;)

Ik ga de spacers in de kit gebruiken waardoor het chassis verder uit elkaar komt, dan past er een 5s lipo in, dan heb je 40000 toeren ong. méér dan zat dus:D

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Nou niet doen alsof je er veel vanaf weet:p Iemand krijgt er 72km/h uit op 4s;) en met een sterke vertanding dus...;)

Ik ga de spacers in de kit gebruiken waardoor het chassis verder uit elkaar komt, dan past er een 5s lipo in, dan heb je 40000 toeren ong. méér dan zat dus:D

Greetz,
Joram

"Dus dan krijgt Joram ook makkelijk 72 km/h"

Ik zeg niet dat ik er veel verstand van heb, ik zou alleen meer cellen gebruiken, of een andere motor, maar niet de 1515 1Y en 4S..

Ziet er goed uit met die dempers enzo!
Ik zie dat ze een goede bestemming gekregen hebben!
Veel plezier ermee, en ik hou project zeker in de gaten.

Door dit topic krijg ik steeds meer zin om zelf ook met BL te beginnen eigenlijk :). Misschien begin ik ooit zelf wel weer eens met een Revo of een Savage.
We wachten op een update nu! ;)

Hierbij kleine update van hoe alles er nu bij staat:

img0393kk0.jpg

img0392hh5.jpg

img0395bz2.jpg

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Wanneer krijg je dat spul denk je binnen?

Ik heb nog eens iemand gevraagt, ook met een Savage, ook met FLM kit, ook met 1515 1Y maar niet met 4S! Deze jongen had 5S en dacht dat de auto ongeveer 50mph (80 km/h) ging. Dus, lijkt me moeilijk dat je de 72 km/h haalt..

Als alles goed gaat heb ik het morgen binnen.

Wat boeit het verder welke snelheden er worden gehaald, 70km/h is mogelijk met deze set-up en sneller hoeft het niet, de boel slijt alleen maar meer en hij wordt nog meer oncontroleerbaarder....

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Als alles goed gaat heb ik het morgen binnen.

Wat boeit het verder welke snelheden er worden gehaald, 70km/h is mogelijk met deze set-up en sneller hoeft het niet, de boel slijt alleen maar meer en hij wordt nog meer oncontroleerbaarder....

Greetz,
Joram

Joram:
"Ik ga er een race savage van maken"

Je zit jezelf te dollen...:fadein:

Nou, dan is 70 toch al een goede snelheid :confused: Ik denk trouwens dat het m vooral om het uiterlijk te doen is.

Laat 'm lekker doen. Als het 'm op 4S nog niet snel genoeg gaat, gooit hij die spacers er wel tussen en een 5S in...

Inderdaad, racen kan alleen als de boel nog een beetje te besturen is. Ik wil straks op een circuit gaan rjiden en als ik dan het gas terug moet schroeven omdat ik téveel power heb schiet dat natuurlijk niet op he. Het moet ook nog een beetje te besturen zijn.

Ik ga eerst eens even testen op 4s, kan het een tandje hoger gooi ik idd de spacers ertussen en een 5s lipo erin:)

Je gaat toch ook geen Bugatti 1001PK blok in een fiat Panda gooien:confused:

Greetz,
Joram

Nou, dan is 70 toch al een goede snelheid :confused:....

Lees wat ik typ aub ;)

@ Joram, op welk circuit dan? Ik vond mn Rustler op het rechte stuk bij Arendonk toch iets te langzaam...

En, dat zal nooit passen, zon Bugatti ding in een Panda.. Maar ze gooien toch wel ontzettend snelle blokken in een VW Golf? 300 tot soms weleens 500 pk..
Dus, ze doen het wel, alleen is die Bugatti met die Panda een beetje rare vergelijking. Das hetzelfde als een Savage met een 2200 motor.
Ik zei alleen 2 LiPo cellen meer, dus niet overdrijven..

Circuit wat hier in Almelo komt;)

Dit is een grote zware truck, geen racemonster die 100 hoeft ofso. 70 is mooie snelheid voor een MT, of neit soms.

Zoals ik al aangaf gaat 6s niet passen, ik ga eens kijken met de spacers, hoe dat is...

2200 motoren worden in de savage gebruikt;):p dus....

Greetz,
Joram

UPDATE :D

img0404xd8.jpg

img0405jb9.jpg

img0407jz2.jpg

img0408ox2.jpg

img0409ko6.jpg

Spacers zaten alleen helaas niet bij de kit, ff over mailen, zaten wel spacers bij maar die zijn niet voor chassis verbreden..:p

Greetz,
Joram

haha,

Ik ben nu bezig emt een aluminium spoilerbevestiging, morgen komt namelijk een spoilersetje binnen :D

En vrijdag komt er weer nieuwe spul binnen, dus updates komen er zat;)

Greetz,
Joram

Vandaag weer wat leuks gekregen:

Wheeliebar
img0423ks2.jpg

Alu stuurinrichting
img0426dw0.jpg

Stuurservo Hitec Super Torque SX HS-645MG
img0427zy7.jpg

Nog een keer servooverzicht
img0428bj7.jpg

Dual steel brake kit
img0429mg1.jpg

Dual steel brake kit
img0430ec3.jpg

Ook heb ik zachte veren gemonteerd. Die zijn nu precies goed qua vering.

Greetz,
Joram

Laatst bewerkt:
Back