Hoi!
Sinds kort heb ik een Hpi trophy 3.5. Geweldige buggy om mee te beginnen.
Ik heb echter wel moeite met het afstellen van de carb.
Break-in met 1 liter 16% (tornado) ging prima. Constant temp in de gaten gehouden. Wat me opviel tijdens het eerste tankje stationair was dat de motor hoog in de toeren zat en de wielen constant draaiden (op factory setting).
Nu ben ik overgestapt naar 25% tornado met 10.5% olie.
De buggy gaat nu een stuk vlotter.
Maar eenmaal op temperatuur rolt de auto vanzelf (iets sneller dan stapvoets).
Ook lijkt het vermogen niet netjes op te bouwen bij vol gas en heeft de auto heel wat meters (ca 150 meter) nodig om toptoeren te bereiken.
Wat ik gedaan heb:
Motor eerst rustig opwarmen.
Vanuit factory settings eerst de hsn getuned (niet moeilijk)
Vervolgens stationair toeren ingesteld (die was al prima eigenlijk)
Lsn telkens 1/8 slag rijker gezet, maar hij blijft rollen als de motor.
Bij het armer zetten van de lsn werd het alleen maar erger en geen rook uit de uitlaat bij accelereren. (Natuurlijk paste ik de stationair schroef ook weer aan op de nieuwe instelling van de lsn)
Opening van de carb is 1 mm bij neutraal.
Nieuwe gloeiplug van Rossi nr 5. (Standaard plug van hpi was ook 5)
Heb ook met een Rossi nr 6 geprobeerd, maar geen succes.
Heb tal van filmpjes bekeken van hpi en anderen. Tevens alle instructies van dit forum en rc junkies gelezen.
Alle stappen met beleid uitgevoerd maar zonder succes.
Ben inmiddels 1,5 liter verder met de 25% nitro maar nog steeds niet optimaal.
Had hetzelfde met 16% nitro maar minder erg.
De prestaties zijn en blijven onregelmatig tijdens het rijden. (Soms felle acceleratie en soms traag en onregelmatige opbouw in de snelheid.
Tevens slaat de motor soms af als ik de rem gebruik of vanuit full throttle rem en vervolgens gas geef.
Wat kan het probleem zijn? Doe ik iets fout? Auto is gloednieuw
Wellicht iemand die mij een keer kan helpen met het tunen en afstellen van de auto (Amsterdam).
Mvg
Sinds kort heb ik een Hpi trophy 3.5. Geweldige buggy om mee te beginnen.
Ik heb echter wel moeite met het afstellen van de carb.
Break-in met 1 liter 16% (tornado) ging prima. Constant temp in de gaten gehouden. Wat me opviel tijdens het eerste tankje stationair was dat de motor hoog in de toeren zat en de wielen constant draaiden (op factory setting).
Nu ben ik overgestapt naar 25% tornado met 10.5% olie.
De buggy gaat nu een stuk vlotter.
Maar eenmaal op temperatuur rolt de auto vanzelf (iets sneller dan stapvoets).
Ook lijkt het vermogen niet netjes op te bouwen bij vol gas en heeft de auto heel wat meters (ca 150 meter) nodig om toptoeren te bereiken.
Wat ik gedaan heb:
Motor eerst rustig opwarmen.
Vanuit factory settings eerst de hsn getuned (niet moeilijk)
Vervolgens stationair toeren ingesteld (die was al prima eigenlijk)
Lsn telkens 1/8 slag rijker gezet, maar hij blijft rollen als de motor.
Bij het armer zetten van de lsn werd het alleen maar erger en geen rook uit de uitlaat bij accelereren. (Natuurlijk paste ik de stationair schroef ook weer aan op de nieuwe instelling van de lsn)
Opening van de carb is 1 mm bij neutraal.
Nieuwe gloeiplug van Rossi nr 5. (Standaard plug van hpi was ook 5)
Heb ook met een Rossi nr 6 geprobeerd, maar geen succes.
Heb tal van filmpjes bekeken van hpi en anderen. Tevens alle instructies van dit forum en rc junkies gelezen.
Alle stappen met beleid uitgevoerd maar zonder succes.
Ben inmiddels 1,5 liter verder met de 25% nitro maar nog steeds niet optimaal.
Had hetzelfde met 16% nitro maar minder erg.
De prestaties zijn en blijven onregelmatig tijdens het rijden. (Soms felle acceleratie en soms traag en onregelmatige opbouw in de snelheid.
Tevens slaat de motor soms af als ik de rem gebruik of vanuit full throttle rem en vervolgens gas geef.
Wat kan het probleem zijn? Doe ik iets fout? Auto is gloednieuw
Wellicht iemand die mij een keer kan helpen met het tunen en afstellen van de auto (Amsterdam).
Mvg
Laatst bewerkt: