Hpi Trophy 3.5

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Moncky, 3 jun 2009.

  1. Stoomstrijkijzer

    Stoomstrijkijzer

    Lid geworden:
    24 aug 2009
    Berichten:
    2.899
    Locatie:
    Maldegem, Belgiƫ
    Vliegwiel waarschijnlijk los.
     
  2. Rolex79

    Rolex79

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    6
    Als ik de beiden achterwielen vast pak kan ik deze tegelijk of afzonderlijk naar voor of achter bewegen maar als ik de beiden achterwielen vast houd dan blokkeren de voorwielen. De motor maakt gewoon touren maar de auto komt geen meter vooruit.
     
  3. kurtje

    kurtje

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    3.024
    Locatie:
    Beringen
    Vliegwiel los heb ik dit weekend ook gehad...
    Motor valt onmiddellijk uit :)

    Lijkt me meer het middendiff, lagers van de clutchbell of veertjes clutchbell...
     
  4. Rolex79

    Rolex79

    Lid geworden:
    7 mrt 2012
    Berichten:
    6
    Heb net het middendiff los gehaald en er viel een klein steentje uit alles weer vast gezet en kon weer rijden. Bedankt voor de reacties!!!!!!!!!!!
     
  5. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Heeft er iemand ervaring met een andere shock tower op de Trophy?
    Bijvoorbeeld die van de Vorza of D8S?
     
  6. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
  7. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja die zijn gewoon als accesiore te krijgen, die versie is van 7075 aluminium gemaakt. De Vorza versie ook maar die is steviger omdat die hoger nog een dwarsligger heeft.
     
  8. RXfreak

    RXfreak

    Lid geworden:
    29 nov 2011
    Berichten:
    73
    Locatie:
    Lembeke, Belgiƫ
  9. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik heb de Hong Kong versie gekocht, heb ze nog niet binnen. Waren 25 euro.
    C-hubs zijn ook in alu te krijgen. Kosten ook 25 euro.
     
  10. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    sorry voor de bump,

    maar is het mogelijk om simpele basis wedstrijden te rijden met de trophy 3.5 of kom je dan helemaal nergens bij mee. (stock)
    zoals de zoetermeer starters bijvoorbeeld
     
  11. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    Ja op zich gaat dat prima. waar ik tegenaan liep is dat de Trophy "minder" voor het circuit geschikt is omdat bijvoorbeeld de shocktower aan de voorzijde snel verbuigt als hij een keer op zijn dak land en dat de C-hubs en stuurarmen kapot gaan, als hij een keer verkeerd land.
     
  12. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De Trophy is in de basis een verouderde Hotboddies wedstrijdauto.
     
  13. Hangover

    Hangover

    Lid geworden:
    16 feb 2007
    Berichten:
    406
    Locatie:
    Zeewolde
    In Zoetermeer rijden we eigenlijk gewoon op een grasveld waar een baan op gelegd word.
    De kans op schade is dan een stuk kleiner als op kunstgras. Natuurlijk ga je gewoon een keertje goed crashen en vooral in je eerste wedstrijd heb je dit wel is.
     
  14. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    hoe is hij in tegenstelling tot de
    Kyosho inferno neo 1/8
    losi 810

    ansmann virus 2.0 (hier ben ik al iets op terug gekomen)

    ik wil wel graag een auto die ook kans heeft op een circuit en sterk genoeg is om de beginners crashes aan te kunnen.
     
  15. Paultje040

    Paultje040

    Lid geworden:
    24 nov 2011
    Berichten:
    520
    Locatie:
    Eindhoven
    De auto's die je noemt zijn allemaal erg gelijk aan elkaar. De gebruikte materialen komt bij allen overeen. Verschillen zitten in de details.
    Upgrade nummer 1 zou bij allen een andere shocktower voorzijde zijn. Carbon of 7075 aluminium.

    Verder vind ik van de Trophy de C-hubs en stuurarmen ( gegoten aluminium) erg tegen vallen. Bashen gaat wel. Circuit is een probleem. Ik weet niet hoe dit bij de andere auto's is.
     
  16. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Als je een hele sterke auto wilt, ga dan voor de LRP S8BX. Maar je zult versteld staan hoeveel de HPI en Kyosho kunnen hebben... Gewoon lekker meedoen in Zoetermeer, daar kan je auto echt wel tegen.
     
  17. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    ik kan nog niet meedoen, heb geen 1/8 auto en moet ook nog wel even wachten met de aanschaf ervan. ben me aan het orienteren.
    maar de lrp S8BX is dat ongeveer de zelfde als de Rebel?
     
  18. snellehenk

    snellehenk

    Lid geworden:
    10 okt 2007
    Berichten:
    3.445
    Locatie:
    Zoetermeer
    Grotendeels wel, maar misschien dat Roelof even kan inhaken, hij heeft een Rebel staan geloof ik.
     
  19. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    De Rebel is anders dan de S8BX maar zeker geen verkeerde auto. De Rebel is met de 4cc motor alleen niet wedstrijd legaal
     
  20. ekstazie

    ekstazie

    Lid geworden:
    25 jan 2012
    Berichten:
    185
    Locatie:
    Heerenveen
    dan wordt het even speuren of er een opvolger van de S8BX is, deze staat op lrp als niet meer beschikbaar.
     

Deel Deze Pagina