hpi trophy 4.6 truggy

• Topicstarter Topicstarter RNSK_
  • Startdatum Startdatum
R

RNSK_

Guest
Hallo, laat ik mij even voorstellen ik ben 22 jaar kom uit zoetermeer en wil graag een brandstof off road auto gaan aanschaffen, hierbij komt kijken dat ik er totaal geen ervaring in heb vandaar mijn vraag aan jullie als ik het model hpi trophy 4.6 truggy ga aanschaffen en het word echt een hobby van mij is het in de toekomst dan mogelijk om dit model veel verder uit te bouwen en er bijv een race model van te maken. Ik hoor graag van jullie. Mvg nijhuis

Hoi RNSK,

Een HPI Trophy is een goede beginnersauto, maar met de wedstrijd auto's zal hij niet meekomen.

Als je een auto wilt hebben, die later goed kan meekomen op de wedstrijden kijk dan eens naar : Losi , Mugen Seiki , Hong Nor , Hotbodies

Losi & Hong Nor hebben RTR truggy's. de Hotbodies D8T is er alleen als kit en Mugen Seiki heeft een kit & een M-Spec (voorgebouwd op een afstelling van een fabrieksrijder, maar zonder electronica motor en banden)

Nou ja.... de Trophy is een verouderde Hotbodies wedstrijdauto, natuurlijk zal hier en daar om de kosten te beperken minder kwaliteit oid gebruikt zijn maar in de basis is het een auto waar best wel wat mee te doen is, zeker om op clubniveau leuk mee te kunnen komen. Als je eenmaal zover bent dat je goed mee kunt komen ga je toch uitkijken naar een andere auto.

Aleq en Roelof bedankt voor jullie snelle reactie, dus als ik het zo bekijk is er in de toekomst als ik echt een snelle sterke auto wil dan komt er tog wat meer bij kijken en zou ik iets anders moeten aanschaffen, maar ik wil er in ieder geval graag met iets beginnen en heb een budget van rond de 500 a 600 euro ervoor over? hebben jullie dan een ander advies of informatie.

ben namelijk wel iemand die uiteindelijk wel er meer uit wil halen wat mogelijk is,
vandaar dat het anders zonde zou zijn als ik mijn geld aan een hpi uitgeef en er eigelijk niet veel verbetering in de toekomst aan is, want ik weet namelijk ook niet waar ik aan moet denken wat en wanneer je eigelijk een beetje erbij komt kijken als je wil gaan racen kwa snelheid en trekkracht want bijv 80 km/h nou dat zegt mij niets als informatie richting een eventueele race.

alvast bedankt

Voor een wedstrijd auto met goede electronica, zender en motor moet je toch wel rekening houden met een kleine € 1000.

Zoals Roelof zegt is het misschien wel verstandig om gewoon te beginnen met een HPI Trophy en later met wat meer ervaring te kijken of je meer wilt en kunt betalen.

NB: In Zoetermeer zit RC-Pitstop, zij kunnen je ook van advies voorzien en in de omgeving zitten nog een aantal andere winkels. Kopen bij een winkel is meestal wel handig voor hulp, garantie en onderdelen.

Daarnaast nog een andere tip, kijk eens op onze website: RC Club Zoetermeer | Een nieuw initiatief, centraal in Zuid-Holland, wij zijn een gezellige club en organiseren maandelijks meetings.

hoi snellehenk,

ik ben vorig week al bij rc pitstop geweest en daar al de nodige informatie opgedaan en zelfs al een lijst gemaakt voor eventueele aanschaf van een hpi trophy 4.6 truggy, mij lijkt het ook een mooi model om mee te beginnen alleen na een tijdje wil je tog wat extra's met dat ding en misschien moet ik dan bij rc pitstop de extra informatie opdoen of dat mogelijk is.

maar alvast bedankt voor jullie informatie.

mvg nijhuis

@RNSK: Als je deze zou kunnen bemachtigen: Losi 8IGHT-T 2.0 1/8 4WD RTR Truggy - [AB0085] Losi
voor ongeveer het geld waar JEspares hem voor aanbied ben je heel goed op weg. Als je dan terzijne tijd als de servo's het begeven een paar betere inbouwt sla je op een wedstrijd geheel geen slecht figuur. Sterke goeie truggy met 2.4Ghz zender en een mooie motor om mee te beginnen en niet te vergeten een startkist. Heeft de motor zijn beste tijd gehad en je rijdt dan nog wedstrijden kan je atijd uitkijken voor een goede en veel zuinigere .21 met uitlaat combo. Zo heb je een goede duurzame investering gedaan waar je lang mee vooruit kunt en ook nog redeijk rond je budget. Let wel dat er nog wel wat bij komt voor accu pakketten en gereedschap enz.

Als je wedstrijden wilt gaan rijden, dan is het beter om eens bij de truggycup te gaan kijken. Daar doe je veel informatie op, rijders zijn meestal bereid om je vragen te beantwoorden en je krijgt een goed beeld van wedstrijd rijden.

Mocht je meer aanvullende info willen, dan mag je altijd contact met mij opnemen. Ik heb vorig jaar mijn eerste jaar truggycup gereden en dit jaar ga ik weer een aantal of misschien alle wedstrijden rijden. Overigens kom ik ook uit Zoetermeer, dus mocht je een keertje mee willen naar een truggycup dan ben je van harte uitgenodigd.

Back