HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Wat je fout doet? Eerst de auto uitzetten en dan de zender. Verder de failsafe instellen idd.

Dank voor je reactie!
Ik weet dat ik eerst de auto uit moet doen en dan de zender, maar het mag toch niet zo zijn dat wanneer je dit wel per ongeluk doet, de auto ervandoor gaat. Ik las trouwens ergens in de handleiding, dat de failsafe standaard is ingesteld??:confused:. Niet dus......
Ik ga nog wel ff prutsen met die esc en receiver.
 
lipo cut off

Hallo,

Hoe werkt de lipo cut off stand bij de truggy? Gaat er een lichtje branden of blijft de auto stil staan? Mijn truggy rijdt soms hard, daarna iets zachter, dan staat ie ff stil, en dan gaat ie weer even op top snelheid vooruit.
Ik weet nu niet of dit aan de auto, de accu's (2x 2s 45C) of mijn lipo-lader ligt.:(

Groeten Jos
 
Hallo,

Hoe werkt de lipo cut off stand bij de truggy? Gaat er een lichtje branden of blijft de auto stil staan? Mijn truggy rijdt soms hard, daarna iets zachter, dan staat ie ff stil, en dan gaat ie weer even op top snelheid vooruit.
Ik weet nu niet of dit aan de auto, de accu's (2x 2s 45C) of mijn lipo-lader ligt.:(

Groeten Jos
Wellicht de fan van de regelaar stuk of niet werkend, dat had ik, zelfde symptomen met volle accus. Dit was de thermal cutoff die ingreep.
 
Treed dit op voordat je accu's leeg zouden moeten zijn? Ik heb dit vorige week gehad, bleken de tplug stekkers slecht contact te maken als het zaakje wat warm werd. Na 10-11min rijden deed ie wat jij beschrijft.
1stekker bleek wat gesmolten te zijn. Nieuwe op gezet, nu weer ok.
 
Treed dit op voordat je accu's leeg zouden moeten zijn? Ik heb dit vorige week gehad, bleken de tplug stekkers slecht contact te maken als het zaakje wat warm werd. Na 10-11min rijden deed ie wat jij beschrijft.
1stekker bleek wat gesmolten te zijn. Nieuwe op gezet, nu weer ok.

Nee hij doet dit al vanaf het begin. Ik denk dat er iets met de lipo's of lader is. Tijdens opladen krijg ik allemaal storingsbeepjes. Ik zal na de vakantie een nieuwe lader met nieuwe set lipo's kopen, en dan kijken of het probleem verholpen is.
 
Servo defect ?

Mijn Trophy Flux wil totaal niet meer draaien ?
'k Heb met een aantal accu's getest en er zit niets meer in ...

Als zender gebruik ik een DX4C en een SR410 als ontvanger.

'k Was van plan om de stock servo te vervangen maar ik twijfel tussen deze drie:

Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 

Savöx, SC-1256TG Digital Servo Coreless Motor, MCRonse

Hitec, HS-5955TG (Digital), MCRonse

En ik denk dat ik beter meteen zo iets meebestel :

MCRonse, Ontvanger Voltage Protector, MCRonse

Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 

Ik gebruik 4S Lipo's en op die Voltage protector van Hobbyking staat 3S ?

Tips ?

Greetz,

SoDa
 
Nadat ik mijn Bullet flux (ook een fijne auto met veel hop-ups van andere auto's en een MMP met velineon motor ) 2 jaar gelden heb verkocht heb ik even niks meer aan RC gedaan. Maar het begon toch wel te kriebelen...

Nu heb ik mijzelf goedkoop een Trophy truggy nitro roller gekocht, en inmiddels alle onderdelen besteld om hem om te bouwen naar de flux (chassis, motorsteun en toebehoren, onderdelen van het stuur, esc tray ontvanger tray, lipo trays enz)

Nu ben ik opzoek naar een leuke motor esc combo en had deze in gedachte:

Xerun 150A esc (heb begrepen dat deze best goed moet zijn)
MMM Esc
SKYRC Toro TS 150A
YAKUZA BOSS 160A


xerun 4274SD 2200Kv (sensorded of het sensorless mode)
TenShock X812 L 1900Kv. 2150Kv of 2450Kv (sensored)
Tenshock X802 L 1900Kv of 2200Kv (sensorless)
Castle 2200Kv (de bekende uit de Savage of revo)


Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan voor de truggy ? Persoonlijk neig ik naar de Xerun esc met de Xerun 220Kv motor of de tenshock X812 2450Kv
 
Ik had voorheen de 30c versie daarvan, 5000 mah , 30c, en die waren in 3 minuten leeg, warm en bol. Met de Xerun en de tenshock motor. Die motor combo is super erg krachtig.

Ik zou toch meer investeren voor een goeede 4s.
 
Als je slim bent, koop je een motor met een laag aantal kv (1600 of dergelijke) en rij je op een 6-cellen lipo. Een aantal mensen bij mij op de club rijden met zo'n setup en alles wordt dan ook niet te warm.

mvg Tom
 
Nadat ik mijn Bullet flux (ook een fijne auto met veel hop-ups van andere auto's en een MMP met velineon motor ) 2 jaar gelden heb verkocht heb ik even niks meer aan RC gedaan. Maar het begon toch wel te kriebelen...

Nu heb ik mijzelf goedkoop een Trophy truggy nitro roller gekocht, en inmiddels alle onderdelen besteld om hem om te bouwen naar de flux (chassis, motorsteun en toebehoren, onderdelen van het stuur, esc tray ontvanger tray, lipo trays enz)

Nu ben ik opzoek naar een leuke motor esc combo en had deze in gedachte:

Xerun 150A esc (heb begrepen dat deze best goed moet zijn)
MMM Esc
SKYRC Toro TS 150A
YAKUZA BOSS 160A


xerun 4274SD 2200Kv (sensorded of het sensorless mode)
TenShock X812 L 1900Kv. 2150Kv of 2450Kv (sensored)
Tenshock X802 L 1900Kv of 2200Kv (sensorless)
Castle 2200Kv (de bekende uit de Savage of revo)


Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie aan voor de truggy ? Persoonlijk neig ik naar de Xerun esc met de Xerun 220Kv motor of de tenshock X812 2450Kv


Hee Remco, goed om jou ook weer te zien op het forum. Heeft de velineon motor het nog een beetje goed uitgehouden in de bullet?

Over de motorcombo's: Zelf rij ik een Mamba 2200KV motor met een Xerun 150a regelaar. Deze combo is echt top! Gister nog in de soesterduinen gereden op 4 en 6s en de motortemps bleven onder de 60c. Dit was met een 16t pinion en de stock spur. Gaat overigens ook als een raket!

Je moet er wel rekening mee houden dat als je deze combo erin zet, dat je wel even de diffs upgrade met de hardened steel diff gears. Dit kan je behoorlijk was gezeur besparen.
 
Hey paul, ja de velineon motor deed het top in de bullet redelijk snel, wilde er nog wat krachtigers in doen.. maar heb de bullet toen verkocht.

Nu een grote bullet :-) is toch leuker. Ja ben al vol aan het rondkijken voor upgrades. mijn verlanglijstje voor nu:
De dikkere assen met CVD's rondom,
hardened diffs
chassis beugel voor
Chassis beugel die je van voor naar achter monteerd
Alu fussee's voor en achter.


Die Xerun ESC spreek me zeker aan, alleen weet nog niet over de motor.. Wil ook wel sensored rijden.. Alleen de Xerun heeft geen functie zoals de MMP dat hij bij lage toeren sensored is en bij hogere toeren niet sensored?

Zag wel de Tekin RX8 gen 2 die dit wel heeft, maar die is wel erg aan de prijs en vind niet veel over die esc met zwaardere motoren.

Voor nu denk ik Xerun 150A en dan een Castle of hobbywing of tenshock motor.. voor nu neig ik nog het meest naar de Tenshock sensored. maar een Mamba is natuurlijk ook wel een beest van een motor..

Al die keuzes....
 
Wat bedoel je met zwaardere motoren?
Ik heb een RX8 ( gen1 ) en die werkte prima met een sensorless NEU 1521.
Tekin heeft ook erg goede motoren, volledig herbouwbaar, maar Tekin is wel aan de prijs inderdaad.
 
Als je slim bent, koop je een motor met een laag aantal kv (1600 of dergelijke) en rij je op een 6-cellen lipo. Een aantal mensen bij mij op de club rijden met zo'n setup en alles wordt dan ook niet te warm.

mvg Tom

Ja idd
ik had een mmm erop 2 weken terug geswapped voor een 1750kv sensored van absima
rijdt super 5 of 6s, geen omkijken nix temperatuur bleef robd de 42graden
ik weet niet of je hier prijzen mag noemen, ze zijn in iig goedkoper dan castle of tekin.
Grtz
bill
p.s als je een snel wilt gaan is de 2300kv sensored een aanrader, heb het op me sc.
binnenkort ff een speedrun filmen!
 
Back
Top