HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Dat ziet er al goed uit ! :thumbsup:

Als ik je een vrijblijvende tip mag geven, vervang de standaard anti bending rod voor de HPI Alum. Front Chassis Anti Bending Rod Trophy Series HPI101770 (zie foto) Hij is niet goedkoop maar uiteindelijk levert het wel een besparing op denk ik.

full

Dat standaard ding heeft me al een verbogen chassis en een aantal drive shafts gekost. Als hij één keer is losgeschoten blijft hij van het balletje afschieten waardoor je ongezien geen steun meer hebt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Oke thanks dat ziet er wel netjes uit. Heb nu een nieuwe anti vending rod erop zitten zat bij het nieuwe chassis.

Breken die standaard aandrijfassen erg snel? Die wil ik in de toekomst ook upgraden naar 17 mm maar dat doe ik wel als mijn banden op zijn aangezien die velgen 14 mm meenemers hebben.

Zit de motor eigenlijk wel goed genoeg vast niemand daar problemen mee? Bij mijn vorza wordt de motor beter ondersteund.

Ik wil er eerst mijn castle 2200 kv motor in doen.

Afijn het zal nog wel even duren voordat hij rijklaar is.

Zeker omdat ik het liefst al mijn auto's rijklaar houd en dus liever niet electronica verwissel tussen auto's onderling. Dus moet nog bijna alles kopen qua electronica afijn leuk projectje

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Breken die standaard aandrijfassen erg snel? Die wil ik in de toekomst ook upgraden naar 17 mm maar dat doe ik wel als mijn banden op zijn aangezien die velgen 14 mm meenemers hebben.

Bij mij zijn ze niet gebroken omdat ik ze vrijwel meteen heb vervangen. Ik heb wel genoeg verhalen gelezen van rijders die ze wel vrij snel gebroken hebben

Zit de motor eigenlijk wel goed genoeg vast niemand daar problemen mee? Bij mijn vorza wordt de motor beter ondersteund.

De motor zit zeker vast genoeg!

Oke thanks. Jammer dat die assen zo duur zijn.. 100 euro totaal ongeveer toch conversion naar 17mm, althans ik las ergens 90 dollar maar incl shipping zal het wel richting 100 euro gaan.

edit...

nog even bezig geweest met de body, met oude stukjes body de (NITRO) gaten dicht gemaakt. Het verdiend niet de schoonheidsprijs, maar is goed genoeg als tijdelijke oplossing.

%255BUNSET%255D

%255BUNSET%255D

Laatst bewerkt:
Hallo lijst, even een kleine intro, mijn naam is Ward en geheel nieuw in het rc gebeuren. Van de week een Trophy Truggy gekocht met 2x 2S 4200mAh lipo's.
Ik probeer hem aan de praat te krijgen maar kom er niet helemaal uit, winkel vandaag dicht en ik ben natuurlijk ongeduldig :-)
Paar vraagjes. (Ik heb al gezocht, forum als ook manual maar vind geen antwoorden)

1. Ik moet de handzender calibreren, maar als ik 1 accu aansluit en dus 1 stekker ongebruikt laat dan doet de esc/auto niks, klopt dat? Moet ik iets met de tweede stekker doe als ik maar 1 accu wil gebruiken, ik las iets over doorverbinden.
2. Als ik de tweede lipo accu aansluit is deze dan in serie aangesloten?
3. Als het antwoord op vraag twee ja is hoe sluit je dan parallel aan, of is dit niet mogelijk?
4. Er zit geen antennedraad in de doos, alleen dat stukje plastic buis voor om de antenne. Ik neem toch aan dat deze bij de losse onderdelen wordt meegeleverd. Hoe ziet de antenne er uit, zit er een stekkertje aan?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
hallo

Welk deel van de handleiding snap je niet ?

Heb je geen handleiding ? kan je deze downloaden bij HPIRacing.com

Lees vanaf blz 5 , daarin staat dat je twee accu's moet gebruiken en deze moet aansluiten volgens tekening , dus bv totaal op 4S (2S + 2S in serie geeft 4S)

Blz.10 geeft een mooi plaatje hoe aan te sluiten van de lipo's voor aanvang en calibratie .....
dus ja je moet ze in serie aansluiten , op 2S , dus enkele lipo heeft geen nut omdat dan de auto geen power heeft, (je halveert hiermee theoretisch de halve power , en komt alle belasting op 1 lipo ..)

Daarbij zal je ook de lipo's moeten laden zoals je gebruikt , dit is alleen voor belang voor de levensduur van de lipo , eerst de lipo' s in serie laden en dan enkel gaan gebruiken of viceversa geeft verschil in de bv de inwendige weerstand wat weer als gevolgt heeft dat bij serie , de ene lipo weer meer wordt belast tov de ander ...(lees maar eens de info de onderstaande linkjes)

Ga je op een enkele 4S lipo rijden zal je 1 van de twee stekkers (deans ) moet doorverbinden .

Let wel op als je geen ervaring mee hebt , je kan een kortsluiting veroorzaken met heftige gevolgen ...

Dus lees de manual , staan erg nuttige tips in , en niet het in een hoek gooien, iets gaan"proberen "en als het niet lukt maar gaan vragen .....
Beetje zelfstudie wordt gewaardeerd ....en je leert tevens over je nieuwe auto ....
Ook het lezen en zoeken in dit draadje levert info op.
suc6

:idea: :?:

vul je woonplaats in bij je profiel, en wie weet woont er een behulpzaam forum lid in de buurt :wink:

ook het lezen en zoeken in dit draadje levert info op omtrent jouw vragen

wikipedia :

http://www.techna.nl/Energie/schakelingen/serie-parallel/serie-parallel.htm

handleiding online HPI racing :

http://www.hpieurope.com/manuals/pdf/101707.pdf

info algemeen over Lipo's :

wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

circuits online :

http://www.circuitsonline.net/forum/view/94633

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt! Ik ben druk bezig dit draadje door te lezen en heb me al verdiept in de handleiding maar kwam er niet uit. Zoals ik het begrepen had in de shop kon je op 1x 2s lipo rijden maar dat klopt dus niet helemaal. En ik wil liever niet zomaar wat proberen vandaar mijn vraag hier.
Ik heb mijn vraag net aangevuld met vierde punt, over de antenne. Kun je daar misschien iets zinnigs over zeggen, ik heb het idee dat deze niet meegeleverd is. Staat wel in de handleiding maar zit dus niet in de doos.

Hallo

Lees nog eens de info wat hierboven staand mbt de 2s en gaan rijden .

Hpi adviseert 4s omdat dan de auto het beste tot zijn recht komt ,qwa snelheid ,torque ect ...

Welke zenderset heb je erbij?,neem aan de HPI 2,4ghz ?

Zoja ,dan heb je geen losse antenne draad ,bij geen enkele zenderset wordt "los antenne draad" geleverd ,enkel zit de antenne draad voor de ontvanger al aan de ontvanger ,en bij de zender ;of een korte zwarte antenne bij 2,4Ghz of bv bij 27mHz een lange uitschuifbare zilver kleurige antenne .
(Ook dit staat in de handleiding)

Ik geloof van wel, het ding werd er standaard bij geleverd, 2,4 GHz
. In de handleiding staat dat je de antennedraad in het buisje moet schuiven en vervolgens met het stukje schroefdraad vast moet zetten, meer niet. Er wordt dus wel degelijk over een antennedraad gesproken (ik heb het voor de goede orde over de antenne op de auto). Als ik de ontvanger open zie ik alleen een stukje kaal draad in het doosje liggen van een centimeter of drie. Is dat de antenne bij een 2.4 GHz systeem? Waarom dan nog dat stukje buis voor over de antennedraad erbij leveren, zeker voor de verwarring voor prutsers zoals ik :-)

Bij 2,4ghz systemen zijn de draden van de ontvanger korter en is alleen het laatste stukje van belang ,dus het draadje doe je door het "antenne rietje " tot het laatste stukje eruit komt ,desnoods kort je het antenne rietje in voor de juiste lengte ,

Suc6

En dat is dus het probleem, er zit geen draadje bijgeleverd om door het rietje te steken vandaar mijn twijfel of er wel een antennedraadje gemonteerd moet worden. De handleiding zegt dus van wel. Er staat echter geen goed overzicht op de doos/in de handleiding van de los bijgeleverde onderdelen.
Wat mij logisch lijkt is een draadantenne met daaraan een klein stekkertje wat in de radiobox vastgeklikt wordt in de vrije plek van het stekkerdoosje. Ik weet zo niet de juiste benamingen omdat ik aan het werk ben (...) en de handleiding hier niet heb.
De vraag is dus nog steeds 'hoort er een antennedraadje in de doos te zitten'? Zoja, dan ontbreekt er dus een onderdeel en moet ik terug naar de winkel.

Even de radiobox open maken en dan de antenne door de opening van de radiobox halen.... De antenne draad zit hoogstwaarschijnlijk opgerold in de radiobox.

Opgelost!
Het antennedraadje zat inderdaad opgerold onder de ontvanger in het 'bakje', alleen de laatste drie centimeter was zichtbaar vandaar dat ik dacht dat het ontbrak. Afijn, antenne geplaatst, esc gekalibreerd en gaan...

Allemachtig wat heeft dat ding een power :mrgreen:
Iemand toevallig volgende week op Terschelling? Ik ga daar een weekje het strand onveilig maken.
Bedankt voor de tips, we rijden!

Opgelost!
Het antennedraadje zat inderdaad opgerold onder de ontvanger in het 'bakje', alleen de laatste drie centimeter was zichtbaar vandaar dat ik dacht dat het ontbrak. Afijn, antenne geplaatst, esc gekalibreerd en gaan...

Iemand toevallig volgende week op Terschelling? Ik ga daar een weekje het strand onveilig maken.

Mooi dat het gelukt is , have fun !!!!:thumbsup:

Opgelost!

Let wel op, zand en zout water zijn geen vrienden van je auto...

Back