HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Ik rij met die 4500 en 5000 20-30c en die 5000 doen het prima. Rij er snelle rondetijden mee en ik rij er nu al een jaar mee. Die 4500 vind ik niet veel beter ofzo.

Ik rij met die 4500 en 5000 20-30c en die 5000 doen het prima. Rij er snelle rondetijden mee en ik rij er nu al een jaar mee. Die 4500 vind ik niet veel beter ofzo.

Maar dan met een buggy of Truggy? IN mijn Vorza, doen die 4500 Turnigys het prima. Alleen in mijn Trophy waren ze binnen 5 min. leeg.

Ik ga zo maar even de draden anders solderen en mijn Turnigy Nanotech 2s pakketten gebruiken, dat zijn 5800 mah 30-60c pakketten, dat zal wel goed zijn.. en hopelijk wat meer rijtijd.

Bij het rijden blijft de buggy naar rechts sturen, ik heb mijn trim al op stand 25 van de +/-50 volgens mij gezet. Is nu wel iets minder maar nog steeds meer dan zou moeten.

Is het normaal dat die trim zo hoog gezet moet worden, doen jullie dat ook? Ik dacht dat het alleen voor kleine correcties was.

Of zou er een asje ofzo verbogen kunnen zijn? Zo op het eerste gezicht ziet het er allemaal goed uit namelijk.

Maar dan met een buggy of Truggy? IN mijn Vorza, doen die 4500 Turnigys het prima. Alleen in mijn Trophy waren ze binnen 5 min. leeg.

Ik ga zo maar even de draden anders solderen en mijn Turnigy Nanotech 2s pakketten gebruiken, dat zijn 5800 mah 30-60c pakketten, dat zal wel goed zijn.. en hopelijk wat meer rijtijd.

Buggy met 150A esc (hobbywing combo) en een ace servo

Hardcase Gens Ace packs vallen best mee qua prijs, en de ze zijn zeer goed.

@ Runalf : Probeer de servo horn eens van de servo af te halen, en de zet de op je zender trims weer op nul.
Dan de wielen zo recht mogelijk houden, en de servo horn weer op de servo schroeven, nu zal het beter moeten zijn.
Iets speling die er dan is kan je met de trims weg werken.
Als dat niet werkt dan moet je inderdaad eens de stuurinrichting nakijken.

40euro voor een Gens Ace 2s1p 5000mAh 50c, is niet zo veel. 4s2p kan je voor 70euro kopen.

oh waar? Want op de gens ace site zelf.. ga ik al richting de 90 euro als ik een 4s kies.

Ik heb net mijn draden omgesoldeerd om 2x 2s te kunnen gebruiken, wellicht wel beter aangezien ik veel 1/10 rijd.

Met goud stekkers en niet al te lange draden, valt de dradenwirwar wel mee. Alleen gebruik de 2s pakketten ook voor 1/10 geloof dat het beter is om 2s pakketten die je voor 1/8 gebruikt ook enkel als paar te blijven gebruiken (ipv wisselend voor 1/10 etc).

De 4s pakketten hebben qua gemak nog steeds mijn voorkeur.

20130608_205237.jpg

De keuze is dan ook wat ruimer.

Je gebruikt de lipo's inderdaad best samen, zo slijten ze ook samen (interne weerstand gaat gelijk omhoog).

Een veel gebruikte lipo gaat anders veel sneller leeg zijn dan een verse lipo.

Volgens mij zijn deze tools niet al te best, dat kan ik me nog herinneren van reviews die ik gelezen had. Je moet zelf maar even voor de zekerheid op google kijken.

Enigste probleem is dat hudy 2x zo veel kost, of ik zoek op verkeerde plekken.
Ik zie ook niet echt een set van hun alleen dingen los.

Moet je kijken op hudy profitool en dan het aantal mm dat je nodig hebt
Die kosten 8 euro per stuk dacht ik.

Je kan beter wat meer uitgeven dan minder en dan slechte tools hebben....

EDS tools heeft een set gereedschap met de meest gebruikte metrische maten ( uit mijn hoofd 1,5 , 2 , 2,5 en 3MM ) voor een redelijke prijs en die zijn zeer goed.
Of inderdaad de Hudy´s, die moet je dan alleen even bij elkaar zoeken ( qua maten )

Ik heb die ook gehad (blauwe versie), maar vond dat echt niks. Ze pasten niet mooi en de handvaten waren zo klein dat je er niet echt kracht mee kan zetten. Normaal gesproken is gedore een goed merk, maar bij mij viel het toch tegen...

Laatst bewerkt:
Ik gebruik hudy en eds. Ben van beide zeer tevreden.

Sinds enkele weken een professioneel schroefmachine (makita) met clutch en auto stop.
Hiervoor heb ik eds snelwisdelpennen. Zalig :D.

Hey luitjes,
vandaag weer even een testritje gereden met mijn HPI Trophy/HB Lightning.

Nadat ik de vorige keer constateerde dat de Turnigy 4500 30c 4s pakketten, binnen 5 min. leeg waren en bol stonden, had ik nu 2x 2s Nano-Tech pakketten erin gedaan van 30-60c.

Deze accu's had ik erin.
%255BUNSET%255D

Helaas waren ook deze pakketten niet krachtig genoeg, want ook deze waren binnen 5 minuten leeg en waren warm en stonden lichtjes bol.

Hier wordt ik wel een beetje moedeloos van. Veel geld in dit projectje gestoken en wellicht naief van mij gedacht dat mijn huidige accu's goed genoeg waren maar ja, eigenlijk is het een luxeprobleempje.. de auto is gewoon te krachtig :rolleyes:

De Gens Ace zijn dus goed begreep ik, hoeveel c is goed voor deze krachtpatser?

Qua uiterste zat ik te denken aan deze.
b-65c-5300-2s1p-hardcase-10_800x600.jpg

Gens ace 5300mAh 7.4V 65C 2S2P HardCase

65c 5300 mah.

of kan ik al volstaan met 40c of 50c?
Gens ace 5000mAh 7.4V 40C 2S1P HardCase

Back