HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Gewoon hetzelfde als je bij balance in zou stellen. storage zorgt er gewoon voor dat je lipo naar 3.7V(niet 100% zeker of het 3.7v was) per cell wordt gebracht.

Wat je dus doet, sluit lipo aan inclusief balance kabel. Zet de lader op 5a als je 5000mah accu heb, 4.5a als je 4500mah accu heb, enz. Druk op start en wacht tot je lader klaar is :).

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee. Als ie leeg is laad ie de accu op naar storage spanning, als ie vol is laat ie de accu leeg lopen(discharge).

ok dus het maakt NIET uit. Maar op hoeveel ampere moet ik het aanzetten? In storage mode mag ik van 0,1a tot 1,0a.

duss...
storage laden
instellen:
7,4v (2s)
1,0 amp
en storage mode
ok (klik)
en wachten tot ie piept.

Toch?

Oh, ja is het normaal dat het storage laden van een bijna volle accu langer duurt dan gewoon opladen???

Is er een manier dat ik kan checken of die op storage staat of hoeveel volt per cel is?

Wat als ik een accu die op storage mode was geladen nog een keer oplaad op storage mode laad?

Wat moet ik doen om een op storage mode geladen accu weer kan gebruiken?

Laatst bewerkt:
Ja dat moet je doen.... Als je accu bijna vol is, gaat je accu NIET opladen maar juist ONTLADEN! Dit duurt langer, dat is volkomen normaal. Accu 2x op storage mode laden heb geen nut he, blijft hetzelfde als je accu op gaat laden en wanneer die klaar is nogmaals gaat proberen op te laden..Wil je je accu weer gebruiken om te rijden en is hij opgeladen in storage mode, dan moet je hem gewoon weer normaal (balance mode) opladen totdat ie weer vol is (4.2V per cell).

Om je cellen spanning te meten moet je even kijken in je boekje, waarschijnlijk (als je een imax b6ac of een kloon heb) moet je in je laad proces het pijltje naar links drukken. Ofwel het 2de knopje van links.

Bij storage laden word de accu op zo'n 60~75% geladen. als die voller is als dat, word die dus ontladen inderdaad.
Om een storage geladen accu weer te gebruiken, moet je hem gewoon ind e auto drukken en gaan rijden. ;) tuurlijk, je kunt hem eers vol laden, maar het aantal laadcyclussen wat de accu hebben kan telt wel gewoon vrolijk door. (ofwel, een accu word er iig niet beter op, je 'slijt' hem net alsof je er een keer mee zou hebben gereden. )
Het enige nadeel van de accu meteen gebruiken is dat de eerste keer rijden iets korter zal zijn als met een volle accu. verder maakt het niks uit.

Persoonlijk heb ik nog nooit een accu op storage geladen. worden toch altijd wel gebruikt. :mrgreen:

Ligt er aan hoe vaak je het doet. Ikzelf wil m'n accu's het liefst zo lang mogelijk kunnen gebruiken. ;) dus het is maar net hoe je het bekijkt.

nee want storage mode gebruik je alleen wanneer je lipo voor een maand of 2 weg legt. Als je storage mode gebruikt omdat je je lipos een paar weken weg legt dan ben je niet slim bezig :p

Beste collega's,

Kan iemand mij vertellen hoe ik op de juiste manier de adapters ''HPI-101785'' op mijn Trophy (truggy) moet monteren?

Met vriendelijke groet,

Dennis.

als je even de handleiding van de buggy en de truggy naast elkaar bekijkt zie je dat in de truggy hpi 101182 (voor) en hpi 101181 (achter) in de lagers gaan
bij de buggy zijn dit 101067 (voor) en hpi 101061 (achter).

achteraan voorzie ik geen problemen daar neem je de originele dogbone's
vooraan denk ik dat je de as (halve dogbone) moet verwisselen (tussen 101182 en 101067).

hoop dat dit duidelijk is.

ik sta er namelijk voor gekend dat ik makkelijke dingen moeilijk kan uitleggen;-)

als je even de handleiding van de buggy en de truggy naast elkaar bekijkt zie je dat in de truggy hpi 101182 (voor) en hpi 101181 (achter) in de lagers gaan
bij de buggy zijn dit 101067 (voor) en hpi 101061 (achter).

achteraan voorzie ik geen problemen daar neem je de originele dogbone's
vooraan denk ik dat je de as (halve dogbone) moet verwisselen (tussen 101182 en 101067).

hoop dat dit duidelijk is.

ik sta er namelijk voor gekend dat ik makkelijke dingen moeilijk kan uitleggen;-)

Beste Miguel,

Achteraan heb ik inderdaad geen problemen gehad met monteren, alleen merk ik wel op dat de velg erg veel speling heeft! Heb jij een idee? Vooraan heb ik inderdaad wel problemen ondervonden met monteren en ga hier binnenkort een oplossing voor zoeken.

Groeten,

Dennis.

Ik weet dat er altijd wel een beetje speling in de velgen zit, maar dit is erger met de adapters dan met de normale, originele moeren.

Ik vind ook dat het beter kon maar de lagers zitten zeer dicht op elkaar,
en dit in kunststof stukken.
als de lagers wat verder van elkaar zaten zou de speling al heel wat minder moeten zijn.

Misschien dat je dat met alu stukken kan verbeteren.

Laatst bewerkt:
Back