HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Is de flux van de trophy het zelfde als op de vorza. De regelaar is dus in te stellen zoals in de handleiding van de trophy staat.

Dat zijn niet dezelfde. HPI Vorza gebruikt een Castle Creations 150A ESC, de Trophy Flux een Hobbywing 80A ESc.

Je kan wel degelijk de Hobbywing ESC programmeren zonder programming box, het is alleen een tijdrovend karwei terwijl het met de box zo gepiept is.

Dat zag ik laatst ook ja!
Volgens mij denkt bijna iedereen ( ik ook ) dat het een 120A ESC is.
Maargoed, dat doet er nu niet toe, het gaat er om dat een Castle anders geprogrammeerd word dan een Hobbywing ESC.

De ESCs van Castle creations programmeren gaat inderdaad erg gemakkelijk! Programmer erop, usb kabeltje erin en gaan. Goede en duidelijke software ook.

Net lekker gereden
Alleen jammer dat de aan en uit knop afgebroken is
Is dit al eens bij iemand anders gebeurt?

Heb ik ook al eens gehad, zeer fragiel knopje. Is ook niet los te bestellen. Je kan wel een los knopje monteren alleen heb je de reset knop niet meer. Ik kreeg hem van Beeracing Maassluis, via de garantie.

Als die bij mij ooit afbreekt laat ik die eraf en bind de kabel gewoon door. Heb ik met de 120A ezrun op mijn shortcourse ook gedaan. De ESC gaat dan aan als je de accu aansluit.

Hallo mensen
Truggy is besteld en accu's ook. Hierbij gelijk mijn eerste vraag, de accu's wat ik heb besteld
Zijn: 5400 mah 2s2p 50 c nu ga ik er even vanuit dat deze goed zijn, ben alleen aan het twijfelen
Over die 2s2p dit zegt mij niks en heb het ook te laat gezien dat er verschil zit 2s2p en 2s1p.

Graag wil ik van jullie weten of ik deze accu's kan gebruiken en wat de verschillen precies zijn

B.v.d.

Tussen 2P en 1P zit enkel het verschil dat 2P buiten cellen in serie, ook cellen parallel heeft staan.

Een 2S1P accu bestaat dus uit 2 cellen in serie.
Een 2S2P accu bestaat uit 2 sets van 2 parallel geschakelde cellen welke in serie staan.

Tussen 2P en 1P zit enkel het verschil dat 2P buiten cellen in serie, ook cellen parallel heeft staan.

Een 2S1P accu bestaat dus uit 2 cellen in serie.
Een 2S2P accu bestaat uit 2 sets van 2 parallel geschakelde cellen welke in serie staan.

Bedankt voor jullie reactie, ik heb hier nog te weinig verstand van, dus ik kan deze gewoon gebruiken in de truggy? En maakt het niks ui of ik 1p of 2p in het vorvolg neem

Je kan ook een 4s lipo doen in plaats van 2x 2s lipo's. Is wss goedkoper en er zitten niet al te veel draden in je auto

Had ik idd al gelezen. Gaat wel gebeuren in de toekomst.
Volgens mij kan ik die 2s2p gewoon gebruiken, schijnt alleen dat cellen
Naar vreloop van tijd uit balans kunnen gaan.

Back