HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Tussen 2 parallel geschakelde cellen kan eigenlijk nooit een onbalans ontstaan, serie geschakelde cellen daarentegen kunnen wel verschillen in spanning. Vandaar dat we ook een lipo balance lader gebruiken.

Maar hoe zit het dan met de C waarde, tot hoe hoog mag je gaan in de truggy.
Hpi beveelt nl. De 20c aan?

Is er trouwens een reden waarom de truggy dunnerre assen heeft als de buggy, het zijn toch nagenoeg
Dezelfde auto's

Ben wel eens benieuwd hoe die rijdt tegen over mijn rustler op 2s

Laatst bewerkt:
De C waarde is hoeveel Ampere de motor en regelaar mogen trekken dat het nog veilig is en de lipo niet beschadigd. Het is (waarde)c x (m)Ah van de lipo = maximaal amperes.

In jouw geval, 50c x 5400mAh (5,4Ah) = 270A dat je maximaal mag trekken voor de lipo beschadigd. Het is veilig te stellen dat jouw wagen dat nooit gaat doen, en je kabels allang gesmolten zijn voor je ook maar in de buurt van zulke stroomwaardes. Zelfs de helft zou nog voldoende zijn voor jouw auto. Kortom, je lipo is prima bruikbaar voor jouw wagen.

mensen bedankt voor de info.

nu ben ik de manual online alvast aan het lezen en zie ik dat de accus hoogkant geplaatst
worden. nu zijn de accus wat ik heb besteld met van die los te pluggen kabels en die zitten aan de
bovenkant. als ik ze dus hoogkant moet plaatsen steken de kabels naar de zijkant, weet nu niet of dat past.

hebben jullie hier ervaring mee of kan ik mischien iets aanpassen zodat ik de accus toch kan gebruiken?

Laatst bewerkt:
Kan wel, ik denk dat u dan wel een gleufje in het accu bak moet vijlen, of met een Dremel wat bewerken, dan kan het wel denk ik.

Ik gebruik 4mm bullets die in de packs gaan. Daarvoor zet ik de bullets haaks op de kabels, dan passen ze prima in de uitsparingen van de accubak.

doorlus.jpg

trophy-rewired.jpg

Excuus voor de slechte kwaliteit foto.

Top karretje. 4wd is echt geweldig,tegenover mijn rustler.

Maar nu heb ik met mijn onhandige vingers de aan/uit knop weten af te breken. Hij is wel te bedienen met een schroevendraaier, maar het zou toch fijn zijn als ik m kon vervangen. Kan op google niet 123 iets vinden.

Iemand een tip?

Ik heb deze schakelaar gebruikt ( wel de waterproof maar die kan ik even niet vinden), dan heb je alle functionaliteiten nog (aan/uit en programmeren/calibreren) kost weinig en je kan dan zelf bepalen waar je de switch maakt.

HOBBYWING RC Model XERUN 120A/60A Ezrun 18A ESC ON/OFF Switch for Scale 1:10 | eBay

Top karretje. 4wd is echt geweldig,tegenover mijn rustler.

Maar nu heb ik met mijn onhandige vingers de aan/uit knop weten af te breken. Hij is wel te bedienen met een schroevendraaier, maar het zou toch fijn zijn als ik m kon vervangen. Kan op google niet 123 iets vinden.

Iemand een tip?

Staat een aantal post hierboven, werkt perfect.

dat had ik idd gelezen, maar nu zou ik wat hulp kunnen gebruiken bij het instaleren van deze schakelaar. ik bedoel of je mischien in een paar stappen kunt vertellen hoe ik dat nieuwe schakelaartje op de esc moet zetten.

En kan ik met die nieuwe schakelaar ook hetzelfde als de originele, programeren en zo.

bvd.

dat had ik idd gelezen, maar nu zou ik wat hulp kunnen gebruiken bij het instaleren van deze schakelaar. ik bedoel of je mischien in een paar stappen kunt vertellen hoe ik dat nieuwe schakelaartje op de esc moet zetten.

En kan ik met die nieuwe schakelaar ook hetzelfde als de originele, programeren en zo.

bvd.

Heel eenvoudig.

Oude stekkertje eraf knippen.
Oude stekker doormeten om de functie van de draden te bepalen.
Draden aan elkaar solderen.
De schakelaar kun je nu plaatsen waar je wilt, ik had hem meer aan de zijkant zodat er minder vuil en vocht in kwam.

Het grote voordeel is juist dat je exact dezelde functies/opties houd als bij de originele schakelaar.

Gaat het zo lukken?

Succes.

Beste collega's,

Ik denk dat ik zojuist de originele ESC (Flux RAGE) van mijn Trophy heb opgeblazen. Heeft iemand nog een goede liggen die ik kan overnemen?

Groeten,

Dennis.

Heel eenvoudig.

Oude stekkertje eraf knippen.
Oude stekker doormeten om de functie van de draden te bepalen.
Draden aan elkaar solderen.
De schakelaar kun je nu plaatsen waar je wilt, ik had hem meer aan de zijkant zodat er minder vuil en vocht in kwam.

Het grote voordeel is juist dat je exact dezelde functies/opties houd als bij de originele schakelaar.

Gaat het zo lukken?

Succes.

Dankje voor de duidelijke beschrijving. Alleen doormeten weet ik niet hoe dat moet.
Zijn het niet gewoon de zelfde kleur draden en die verbinden.?

Dankje voor de duidelijke beschrijving. Alleen doormeten weet ik niet hoe dat moet.
Zijn het niet gewoon de zelfde kleur draden en die verbinden.?

Doormeten:
Ik weet de kleur-combinatie niet meer uit mijn hoofd maar dat kun je makkelijk doormeten.

Ik neem aan de je een multi-meter hebt.
Die zet je op weerstand.

Twéé draden pakken maakt niet uit welke.
nu meet je weerstand (oneindig) of niets (0).
dan pak je de schuifschakelaar en schakel je, veranderd de waarde dan heb je de twee draden van de schuifschakelaar.
Gebeurt er niets dan druk je op het drukknopje, veranderd de waarde dan heb je de draden van het drukknopje.

Schrijf dat op zodat je weet welke kleur waarop zit.

Doe dit bij beide schakelaar en verbind dan de betreffende kleuren met elkaar.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Ik wil je wel helpen maar weet niet of je bij mij langs kunt komen en anders iemand zoeken bij jou in de buurt.

Gr Jan.

Doormeten:
Ik weet de kleur-combinatie niet meer uit mijn hoofd maar dat kun je makkelijk doormeten.

Ik neem aan de je een multi-meter hebt.
Die zet je op weerstand.

Twéé draden pakken maakt niet uit welke.
nu meet je weerstand (oneindig) of niets (0).
dan pak je de schuifschakelaar en schakel je, veranderd de waarde dan heb je de twee draden van de schuifschakelaar.
Gebeurt er niets dan druk je op het drukknopje, veranderd de waarde dan heb je de draden van het drukknopje.

Schrijf dat op zodat je weet welke kleur waarop zit.

Doe dit bij beide schakelaar en verbind dan de betreffende kleuren met elkaar.

Ik hoop dat dit duidelijk is.

Ik wil je wel helpen maar weet niet of je bij mij langs kunt komen en anders iemand zoeken bij jou in de buurt.

Gr Jan.

Heel erg bedankt, maar ik woon in het zuiden des lands. Beetje te ver rijden.
Ga deze week ff naar de winkel terug , mischien valt het wel onder de garantie.
Is wel een beetje vreemd dat dat ding op de eerste dag al stuk gaat.

Bedankt.

Hoeveel kg qua servo is ideaal voor een Trophy Flux truggy? Ik zit zelf te denken aan een Hitec.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back