HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Hey luitjes,
vandaag mijn tandwielsetje binnen gekregen voor mijn ACE Ds1015. Ik had de servo 2e hands gekocht maar de tandwielen waren een beetje versleten dus nieuwe erin gedaan.

Toen ik hem open maakte zag ik ook dat 1 tandwiel wat tandjes mistte.

Wow wat een verschil zeg met nieuwe tandwielen, stil en snel. Volgens mij zelfs stiller dan mijn Savox servos. Wel is bij de ACE ds1015 1 tandwiel van kunststof ipv metaal.

Mijn truggy is nog lang niet rijklaar (mis nog een body en achterste aandrijfas), maar heb ik eigenlijk voor de ACE ook een capacitor nodig?

Op mijn auto zitten trouwens Proline Crimefighters, heb het idee dat ze groter zijn dan de standaard band die op een Trophy zit.

Heb het gevoel dat ze al best oud zijn, dus denk dat ik ze gewoon oprij en er dan een 17mm conversie op zet en badlands.

20130525_193028.jpg

Iemand ook een idee wat een competitie Truggy weegt? (gemiddeld).

Tandwiel van kunstof is geen probleem aangezien het tandwiel is wat direct op de motor zit. Deze draait alleen heel snel maar komt weinig kracht bij kijken, zul je dus niet zo gauw kapot krijgen :). Tenzij je epa/servo saver niet goed staan.

Als zondag mooi weer is dan ga ik ook naar purmerend. Moet je je aanmelden of ergens betalen om daar te kunnen rijden?

Zou iemand mij eventueel kunnen helpen met diff olie vernieuwen/hervullen?

Het begint al ergens op te lijken.

%255BUNSET%255D

Het is voorlopig toch maar de standaard body geworden met de lelijke bulten aan de voorkant.

MIjn LHS had de body al binnen dus kon hem niet meer cancellen. Ach nu is hij wel eerder rijklaar, en die D8t body, bodyposts en shocktowers komen nog wel.

Op aanraden van Snoebel in het Vorza topic mijn servohorn gewisseld voor een aluminium versie met een imbusmoertje erin. Aangezien de Ace servos een iets kleinere maat hebben (kleine 25t.)

%255BUNSET%255D

Gewoon geld meenemen en dan zorg ik wel dat jij iemand van de baan tegenkomt. Het word super weer, dat weet ik wel.
Op de baan zijn genoeg mensen die je daarmee willen helpen.

Als zondag mooi weer is dan ga ook naar purmerend. Moet je je aanmelden of ergens betalen om daar te kunnen rijden?

Zou iemand mij eventueel kunnen helpen met diff olie vernieuwen/hervullen?

Net klaar met het spuiten en beplakken van mijn body.

20130531_151109.jpg

de fluorkleuren zien er soms een beetje vreemd uit..

Ik heb zwart, paars, fluor oranje, geel en wit gebruikt. Voorkant paars en dan over laten lopen naar zwart.

20130531_154043.jpg

20130531_151237.jpg

20130531_151039.jpg

20130531_151006.jpg

20130531_154054.jpg

Ik wacht nu alleen nog op mijn achterste center aandrijfas en dan kan ik eindelijk rijden ;-)

Ik ga binnen kort een body voor een on-road spuiten. Moet je perse tamiya tape gebruiken of is ie precies hetzelfde als een andere afplaktape van bijv. gamma?

Ik vind tamiya afplaktape het fijnst zeker om strakke lijnen af te plakken. Ik zou geen gamma spul gebruiken daarvoor.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Ik ga binnen kort een body voor een on-road spuiten. Moet je perse tamiya tape gebruiken of is ie precies hetzelfde als een andere afplaktape van bijv. gamma?

Tamiya tape is alleen goed voor rechte lijnen of een een lijn met een kleine kromme. Wil je echt bochten maken werkt dat niet met dat soort tape...

P.s. had je mn pbtje nog ontvangen, kom je zondag nog :D?

Ziet er zeer goed uit hoor vind elke body die je maakt weer mooier :)
Lijkt me best moeilijk om alles zo netjes af te plakken ik maak me er altijd makkelijk van af :p
Grts

Bedankt voor de complimenten.

Ik vind het zelf heel leuk om kapjes te spuiten, maar dan wel gewoon met de spuitbusjes, airbrush lijkt mij veel te ingewikkeld.

Veel oefenen ;-)

Afplaktape geduldig aanbrengen en vooral in de hoeken goed aandrukken. Daarnaast ook niet te dicht erop spuiten (heb ik ook zo vaak per ongeluk gedaan).

En alles niet te gehaast doen.. dan ging het bij mij meestal fout.

P.s. had je mn pbtje nog ontvangen, kom je zondag nog :grin:?
Ja heb hem ontvangen. Ik weet 98% zeker dat ik kom!

Het kan alleen zo worden dat ik niet alle olieen kan meenemen want toprc had ze niet allemaal dus ik heb ze snel bij iemand anders besteld en ze zijn er nog niet, maar misschien komen ze zaterdag (gebeurt best vaak bij mij).

De enigste die ik mis is:

- diff olie 15.000cps voor midden diff
- schokdemper olie 500cps voor achter schokdempers

Ik denk dat als ik voor en achter met iemands hulp doe dan lukt midden ook wel alleen. :D

Als je die mist alleen doen we dat toch even uit flesje van mij, zoveel olie zou er nou ook niet nodig zijn ;). Hoe laat ben jij er ongeveer zondag?? Als je mij zoekt moet je maar even een mugen mbx6 eco zoeken met een zwarte kap :).

Back