HPI Trophy Buggy /Truggy Flux topic

Oké 20 meter was wat ver! Oeps. ... Heb vandaag een gemeten verste was 12 meter. Heb de shockcaps vervangen door aluminium caps. Hele dag kunnen rijden zonder stukken wel 2 uur moeten poetsen met al die modder overal..

Hey luitjes,
ik heb eindelijk een goede accu voor mijn Trophy Truggy conversie gekocht. Was druk bezig geweest met die Trophy tot mei/juni van dit jaar en daarna heeft het even stil gelegen, letterlijk, want mijn Trophy stond gewoon stil op de kast.

20130531_154054.jpg

20130531_151006.jpg

Ik heb deze accu besteld. Ik had hier in dit topic gelezen dat dit een goede accu is en dat 45c voldoende is.

Gens ace 5800mAh 14.8V 45C 4S2P HardCase Lipo Battery 14# Gens Ace

w2bql4c_ow_ykisel_ybgur.jpg

In de toekomst wil ik ook nog eens die 7000 mah kopen, maar eerst deze maar eens proberen.

De accu's die ik voor mijn Vorza had (Turnigy 4500 mah) waren immers ook al aan vervanging toe en doe 20 oktober 2013 mee met de open clubwedstrijd van Raco 2000.

Kan ik eindelijk weer rijden met mijn Trophy, ik heb er immers na de opbouw/conversie pas iets van 10 min. totaal mee gereden (vanwege gebrek aan goede accu's).

20130607_182740.jpg

Ziet er goed uit Wesley! Gauw maar een keer op de baan mee komen rijden! Dan zal je zien wat hoe verschillend een truggy tov een buggy rijdt op een baan.

even een vraagje: ik heb ook een hpi trophy flux buggy met 2x 2S lipo 5800mah (lipo accu's van pkracing)

als ik af en toe wil optrekken, houd ie helemaal in, laat ik het gas los, geef ik weer gas en dan gaat ie opeens weer rijden.

waar zou dit aan kunnen liggen ? afslag in de regelaar van te lage voltage in accu of zou er met een van de accu's iets aan de hand zijn?

alvast bedankt!

even een vraagje: ik heb ook een hpi trophy flux buggy met 2x 2S lipo 5800mah (lipo accu's van pkracing)

als ik af en toe wil optrekken, houd ie helemaal in, laat ik het gas los, geef ik weer gas en dan gaat ie opeens weer rijden.

waar zou dit aan kunnen liggen ? afslag in de regelaar van te lage voltage in accu of zou er met een van de accu's iets aan de hand zijn?

alvast bedankt!

Dit lijkt op een signaalverlies bij te hoge stromen? Kan idd komen door slechte verbinding in je aansluitdraden of accu's. Kan ook aan je BEC liggen in je ESC. Je zou een en ander uit kunnen sluiten door bv accu's wisselen (ander setje).

Ik heb 1 keer met rijden de accu(s) te ver leeg gereden (lader gaf aan dat spanning te laag gedaald was dus hij niet meer kon laden), dus zou goed kunnen dat de accu(s) om zeep zijn, ga binnenkort sowieso nieuw setje bestellen als reserve accu's dat ik wat langer achter elkaar kan rijden.

Capaciteit genoeg overigens, kan ongeveer 20 minuten rijden +/-

Laatst bewerkt door een moderator:
Gebeurt dat inhouden bij kans als je al even heb gereden en/of veel op hoge snelheid? Ik heb hetzelfde meegemaakt maar het gebeurde vooral tegen het einde van de batterij capaciteit en dan had ik al genegeerd dat de auto langzamer ging... mijn inziens kan het gewoon je lipo cutoff zijn. En omdat je aangeeft je cellen wellicht beschadigd te hebben kan het zijn dat daar de spanning drastisch van inzakt en je esc de boel uitgooit.

4

heb gisteren toevallig nog ff gereden, ook toen gebeurde het een paar keer (tijdens het rijden), ik denk dat het de lipo cut-off is idd ;)

thnx voor de reacties

hoi,
ik was me een beetje aan het verdiepen in de trophy truggy flux.
wat zijn de nadelen van deze auto?
dingen die snel kapot gaan zoals diffjes ofzo?

Ik heb deze wagen zelf nu 2 maandjes en ik rijd er ieder weekend mee en goed hard zowel on als off road...

Ik heb ondervonden dat de standaard tandwieltjes in de diffs best vlot afgesleten waren. Gellukig kan je met wat zoeken op ebay (of voor 15 euro lokaal) hardened gears krijgen om in de diff huisjes te steken (prijs is per set).

Verder heb ik met de auto als beginnend bestuurder soms wel eens nare klappen gemaakt dat ik achteraf dacht "hoe is dat heel gebleven?!" Ik vind het een bijzonder stevige wagen (let wel ik heb geen ervaring met andere merken) die zeer hufter-proof is :p

Om af te sluiten... ik heb de laatste weken veel naar reserve onderdelen staan kijken en vond het allemaal zeer goedkoop vergeleken met wat ik tegenkom bijvoorbeeld bij goedkopere wagens als die van LRP. Ik denk dan ook dat bij veel gebruik je op de lange termijn je jezelf een flinke cent kan besparen op de reparaties.

4

heb gisteren toevallig nog ff gereden, ook toen gebeurde het een paar keer (tijdens het rijden), ik denk dat het de lipo cut-off is idd ;)

thnx voor de reacties

Om hier nog even op terug te komen...

Dit probleem kwam overigens ook mid-run ook wel eens voor zeker na een sprongetje o.i.d. en dat waren dan gewoon de deans stekkers die slecht contact maakten of in extreme gevallen gewoonweg los kwamen. Had iets met warmte te maken waardoor die stekkers wat losjes in elkaar zaten bleek uiteindelijk.

Ik was absoluut geen fan van deans stekkers en heb ze al zeer vroeg vervangen voor XT-90. En na deze stekker wissel was dit probleem weg. (Wel even je vingers trainen want die krengen zitten strak! :p)

4

Vandaag eindelijk een keer langer gereden dan 5 minuten met mijn HB Lightning/Trophy Truggy.

Ik had deze conversie al klaar in Juni/Juli dit jaar, maar projectie is een tijdje op de kast beland. Leuk om er nu eindelijk mee te kunnen rijden met een goede krachtige accu.

Setup:
* Ace DS1015 servo,
* Hobbywing Xerun 150a esc,
* Tenshock X812L 2150kv sensored truggy motor.

Mijn 5800 mah had ik gisteren ontvangen, dus snel even andere stekkers eraan gesoldeerd, laden en gaaaaaaannnn..

20130924_215133.jpg

Ik heb nog geen actiefilmpjes..

Heb enkel even op straat gereden en het vermogen is niet normaal. Trekt gemakkelijk wheelies zelfs bij tussenacceleratie!

Misschien ga ik hem zaterdag uittesten op Raco 2000, vrees dat het nie tte houden is..

Vandaag eindelijk een keer langer gereden dan 5 minuten met mijn HB Lightning/Trophy Truggy.

Ik had deze conversie al klaar in Juni/Juli dit jaar, maar projectie is een tijdje op de kast beland. Leuk om er nu eindelijk mee te kunnen rijden met een goede krachtige accu.

Setup:
* Ace DS1015 servo,
* Hobbywing Xerun 150a esc,
* Tenshock X812L 2150kv sensored truggy motor.

Mijn 5800 mah had ik gisteren ontvangen, dus snel even andere stekkers eraan gesoldeerd, laden en gaaaaaaannnn..

20130924_215133.jpg

Ik heb nog geen actiefilmpjes..

Heb enkel even op straat gereden en het vermogen is niet normaal. Trekt gemakkelijk wheelies zelfs bij tussenacceleratie!

Misschien ga ik hem zaterdag uittesten op Raco 2000, vrees dat het nie tte houden is..

Ik denk dat voor mij zaterdag op RACO ook gaat lukken. Kunnen we battlen! Haha vorza ook mee nemen!

Zou leuk zijn als er meer zouden komen die de pistoncup rijden om het eventjes algemeen te houden. Ik weet nog niet precies. Maar ik hoop en denk ergens tussen 12.00 en 13.00uur. Eerst boodschappen doen. Ik laat je weten wanneer ik wegrij! Okay?

Sinds dat ik alleen met de eco op de baan rij heb ik besloten om trophy naar een echte basher om te bouwen. Dus, als eerste upgrade heb ik een setje Proline Badlands 3.8 voor hem gekocht. Hij is ongeveer 5cm breder!

na7ytu7u.jpg

Gaaf, die van mij heeft oude crimefighters erop zitten daarmee is hij 41cm breed , denk dat dat ongeveer even breed is als die van jou.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy Note White edition

Laatst bewerkt:
Back