Hpi trophy buggy upgrade

• Topicstarter Topicstarter dustyrick
  • Startdatum Startdatum
D

dustyrick

Guest
Ik was van plan om mijn HPI Trophy een upgrade te geven, door de front shock tower te vervangen door die van een Vorza.

Maar nu probeer ik de Front suspension arm weer terug te zetten, maar deze komt niet uit met de front shock tower.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?

DSCF0355.jpg

DSCF0358.jpg

Beetje moeilijk uit te leggen waar hij niet past, maar hoop dat je het snapt?

Laatst bewerkt door een moderator:
De Vorza heeft boven ook nog een horizontale verbinding, dus lijkt het mij dat hij vele malen sterker is.
En een gaatje boren doe ik liever echt als laatste oplossing.

Ik heb net een beetje zitten kijken, maar zou ik niet dit kunnen gebruiken voor voor ?
Dus gewoon zoals het achter ook is.

a20791f135bd80727ff9ca_m.jpg

Het werkt niet omdat het 2 verschillende auto's zijn ....

De Trophy is een HotBodies Lightning in een nieuw jasje en de Vorza een HB D8 met een ander jasje.

Ik zie het "voordeel" niet van deze mod.....

Shocktower is een stuk sterker als de originele van de Trophy.

Denk ook dat het een gaatje boren word.

Originele tower op de Vorza tower leggen en het gaatje aftekenen.

De Vorza heeft boven ook nog een horizontale verbinding, dus lijkt het mij dat hij vele malen sterker is.
En een gaatje boren doe ik liever echt als laatste oplossing.

Ik heb net een beetje zitten kijken, maar zou ik niet dit kunnen gebruiken voor voor ?
Dus gewoon zoals het achter ook is.

a20791f135bd80727ff9ca_m.jpg

Kijk eens hoe ver de gaatjes van de normale scharnierpunt liggen, je gaat de geometrie flink veranderen wat nadelig kan zijn (hoeft niet) Wat is er mis met een simpel gaatje boren?

Hoeft toch ook niet. Als het er leuk mooi uitziet is het toch prima? En goed rijd natuurlijk :)

De nut van mooi hoeft niet altijd goed te zijn (is het vaak ook niet). En het maakt wel degelijk uit want als je andere onderdelen op je auto pas wilt maken moet je ook de problemen kunnen oplossen.

Ik heb een gaatje geboord en het is gelukt!:)

Hij zit nu precies zoals hij zat met de shock tower van de trophy.

De reden dat ik eerst geen gaatje wilde boren was omdat ik bang was dat het fout zou gaan..
Ik zou morgen nog even een foto erbij doen van het resultaat.

Back