Hpi Trophy truggy 4.6

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Ramsho, 7 okt 2010.

  1. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Welkom in het HPI Trophy Truggy 4.6 Topic.

    [​IMG]

    Vandaag deze auto mogen ontvangen.
    Wat een ding, erg over te spreken, lekker solide gebouwd en ziet er echt super degelijk uit allemaal.

    Wel echter gelijk een vraagje over.

    Heb een rotostart van me MT2 ook hpi dus. Volgens de site van hpi ook dezelfde als die nodig is voor de Trophy.

    Backplate besteld bij de trophy die keurig past , echter gaat de as van de starter erg moeilijk langs de achter bumper in combinatie met de uitlaatbocht. Asje zit een beetje klem dus zeg maar.
    Draait wel rond, heel ff snel getest, maar ben er niet helemaal happy mee..
    Rotostart staat wel in de optie lijst van hpi, dus het moet wel kunnen.

    Iemand ervaring mee, en evt opgelost?

    Kan evt wel piccies posten morgen, als dat nodig zou zijn.
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2010
  2. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    is er geen mogenlijkheid om hem anders te monteren? (een pic's zijn inderdaad wel handig)

    tip: mischien even op youtube kijken?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.485
    Locatie:
    Sassenheim
    Er wordt bij HPI over een Rotostart-2 gepraat, zal die dan niet iets anders zijn?

    Maar je kunt de rotostartmodule op 4 verschillende posities monteren, is er dan geen andere mogelijk?
     
  4. kobus

    kobus

    Lid geworden:
    3 mrt 2007
    Berichten:
    3.281
    Locatie:
    hoorn nh
    FF via google gezocht voor jou en ik kwam hier terecht ,

    HPI Trophy Truggy 4.6 - Modelsport UK Forum

    er staan nog twee foto's onder klikbare linken , de laatste is een foto waarop de motor met backplate staat , misschien kun je het hem vragen ?
     
  5. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Had dat topic ook gevonden inderdaad... Mijne zit op dezelfde manier gemonteerd.
    Hij heeft alleen een ander uitlaat spruitstukje... platter.

    Ga eerst wel ff testen vanavond, het is overigens inderdaad de rotostart-2. die is ook meegeleverd met de mt2.

    Piccies volgen nog wel ff vanavond.
     
  6. amateur

    amateur

    Lid geworden:
    28 mei 2007
    Berichten:
    882
    Locatie:
    Krimpen aan den IJssel
    zoals roelof al zei: "je kunt de rotostartmodule op 4 verschillende posities monteren"

    kan je hem dan niet (van achter de motor gezien) links onder doen?
     
  7. rkerstens

    rkerstens Guest

    Ik heb ook een rotostart op m'n truggy, het is altijd even een beetje klooien om de as er goed in te krijgen, maar het lukt wel. Ook met de kap erop.

    Ik heb em gewoon linksboven zitten.
     
  8. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Het is inderdaad een kwestie van pielen...

    Net even getest, misschien nog wel even het langere asje van de savage bestellen, maar het gaat net, tussen de achterbrug en de aandrijf as door.
    Gaat makkelijker als hij op zijn eigen wielen staat.

    Tnx voor het meedenken allen.

    Wellicht kunnen we dit topic gebruiken als algemeen trophy topic zag verder geen andere.

    Morgen beginnetje maken met het inlopen en zo, ben erg benieuwd na de MT2 die al erg goed beviel.
     
  9. .Paul

    .Paul Guest

    Bij deze ook present, als het goed is van de week heb ik hem ook binnen.
    Met een rotostart 2, misschien dat daar nog iets anders is.
     
  10. rkerstens

    rkerstens Guest

    Aan het uiterlijk is aan de RotoStart 2 weinig anders, deze heb ik ook.
    Je hebt alleen een langere start-as nodig als je niet wil pielen :)
     
  11. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Inmiddels bijna 2,5 liter nitro verder met deze bak.

    Kan niet anders zeggen, dan Wow...
    Wat een ding qua handling en power.

    wat betreft die roto starter, gaat prima zo, asje is iets kort voor de trophy maar went snel genoeg en ik beschadig niets op deze manier.
     
  12. .Paul

    .Paul Guest

    Zojuist die van mij besteld inclusief een rotostart 2. Dan kan Ramsho ook meteen even kijken of er nog veel verschil tussen zit :)
     
  13. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Lekker man.

    Trouwens gisteravond aan het sleutelen geweest, maar de bandjes wogen alweer bijna een kilo door al het zand.

    Dus daar ga ik weer gaatjes in maken, niet normaal hoe zwaar ze waren.

    Verder geen probleemjes gevonden nog. :)
     
  14. roland1973

    roland1973

    Lid geworden:
    12 mei 2008
    Berichten:
    1.587
    Locatie:
    Helmond
    Plak de gaatjes in je velg gelijk dicht, komt er via die kant in ieder geval geen zand meer binnen.
     
  15. rkerstens

    rkerstens Guest

    Misschien ook een aardige tip voor als jullie asjes afbreken :) Conversie naar dikkere asjes:

    Axle 8x11x36mm (2pcs) - 86504 at HPI Europe
    Rear Wheel Axle Shaft - 101061 at HPI Europe
    6.7mm Hex Wheel Adapter Purple - 101123 at HPI Europe of 5mm Hex Wheel Adapters - 101045 at HPI Europe
    3x17mm Shaft - 101082 at HPI Europe
    Set Screw M5x4mm Black - Z740 at HPI Europe

    Of, als je niet moeilijk wil doen en geld geen probleem is, kun je ipv de asjes meteen het geheel vervangen met de universal joints van HB:

    Universal Joint For Lightning Stadium 2 Pro - 66479 at HPI Europe
     
  16. .Paul

    .Paul Guest

    Wat ik trouwens merk, dat er nog weinig dingen gelinkt met elkaar zijn bij HPI.
    Veelal kom je dan terug op de 3.5 versie.

    Trouwens heb ik met me oude savage nog nooit een as gebroken. :)
     
  17. rkerstens

    rkerstens Guest

    Je zit je vaak rot te zoeken naar onderdelen, inderdaad doordat niet alles aan de juiste auto's gelinkt is. Er is barweinig gelinkt aan de truggy.

    Tenminste... Vaak is ook niet waar haha. Klinkt alsof ie snel kapot gaat. Maar als je zoekt naar onderdelen die niet in de handleiding staan, of een klein onderdeeltje wat een subonderdeel is van een nummer in de handleiding, dan mag je goed zoeken.
     
  18. .Paul

    .Paul Guest

    De meeste losse onderdelen heb ik bij LiquidRC besteld, ik heb hun al een mail gestuurd of ze de Truggy ook kunnen toevoegen aan de lijst van HPI. Dan zouden de producten ook gelinkt worden bij hun.
     
  19. Ramsho

    Ramsho

    Lid geworden:
    1 apr 2010
    Berichten:
    223
    Locatie:
    Alkmaar
    Wheelspinmodels voor spares en upgrades vooral. (.co.uk trouwens)

    Van het weekend mijn zwager ook een trophy aangepraat.
    En helaas ook gelijk schade voor hem.. Achter wiel hub afgebroken. (overstekende paaltjes geven niet mee)
    Modelsport (.co.uk ook ) heeft ook veel, maar vooral hpi eigen onderdelen.
     
    Laatst bewerkt: 25 okt 2010
  20. spawn

    spawn

    Lid geworden:
    6 okt 2010
    Berichten:
    93
    Locatie:
    Purmerend
    Hallo allemaal,

    Ik ben sinds Zondag toch weer aan het overwegen een Nitro Offroad te halen, maar heb wat vragen over dit type.

    -Zijn er hop-ups (Upgrades) te krijgen?
    (Stuurhuis/motor/servo's/ etc..)

    -Gaat hij standaard al redelijk snel over een baan, of sta je stil. (is 60-70 km/h standaard mogelijk.)

    Ik twijfel ook over de tegenhanger de Trophy Buggy, maar blijf steeds switchen.
    Ik wil dus eigenlijk of deze types nog upgrade baar zijn, of dat je meteen vast staat als je hem hebt.

    Hopelijk kunnen jullie me een beetje op weg helpen.
    (als iemand de voornaamste verschillen van de HPI Trophy Buggy/truggy kan vertellen, of dit kwalitatief heel anders is of alleen het type.)

    Zaterdag was ik ook van plan nog even MVW te bezoeken om hopelijk nog wat mensen te spreken. (Gisteren heb ik enige tijd met iemand gesproken, waardoor ik toch over de streep ga om Nitro te gaan rijden.)


    (ik heb beide topics over de Trophy doorgelezen en internet, maar kan toch niet echt deze antwoorden vinden.)

    gr,
    Michel

    (Ik wil niet meteen hoog in de kosten gaan, door zelfbouw (Xray) de keuze voor een RTR als de HPI Trophy)
     

Deel Deze Pagina