HPI Vorza Flux 1:8th Brushless 4WD Buggy toppic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door diver, 22 dec 2009.

  1. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
  2. Anthonytoyo

    Anthonytoyo

    Lid geworden:
    4 mrt 2015
    Berichten:
    108
    Locatie:
    Belgie
    [​IMG]Eerste test body.trimmen kon beter.
     
  3. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Misschien een domme vraag, maar ik wil graag mijn pinion van de Vorza upgraden naar 18 of 19T. Ik rij regelmatig onroad en denk dat dit voor mij veel zal uitmaken. Is er een speficieke type pinion die ik nodig heb of is dit allemaal universeel?
     
  4. Aprilia

    Aprilia

    Lid geworden:
    22 aug 2013
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Overpelt, Belgie
    Zolang het model MOD1 met 5mm gat is zal het altijd passen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  5. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag voor het eerst even een kort testritje gereden met mijn nieuwe Zippy 6000mah accus in mijn 1/8 HPI Vorza. Mijn 1/8 HPI Vorza buggy is altijd erg betrouwbaar geweest en erg sterk en vandaag gebeurde het volgende.

    Reed even een blokje om mijn flat, even een kort accelatiesprintje van misschien 50/60meter. En ineens schiet hij naar links van de stoep over het fietspad en zo de weg op en schiet zo onder een Openbaar Vervoer bus door, helaas reed 1 van de wielen van de bus er toch nog net overheen :-( Jaja een bus reed er dus overheen, je las het goed.

    Heb dit storing verschijnsel nog nooit gehad met mijn Spektrum Dx3r.

    [​IMG]

    Eerste ritje met mijn nieuwe pakketten. (Zippy 6000 mah ) Gelukkig was het geen 90 euro Gens Ace 4s pakket.
    [​IMG]

    [​IMG]

    Gescheurde shocktower, en draagarm. De regelaar lijkt in orde. Daarnaast wat draden ingescheurd en de motormount is wat beschadigd.

    Body is natuurlijk ook helemaal plat.
    [​IMG]

    Laat het nu even rusten, weet nog niet wat ik nu ga doen ofwel opknappen ofwel op zoek naar een goede 2e handse.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2015
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Tjonge, dan is die Vorza echt bomproof!
    Ik had de hele achterkant afgeschreven als ik zag dat er een bus over mijn auto reed, maar dit valt nog redelijk mee.
    Ik zou zoeken naar een 2ehands en deze bewaren als roller voor spares?
     
  7. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Vandaag mijn Vorza flink aangepakt en de schade geinventariseerd.
    [​IMG]

    Gescheurd middendif houder.
    [​IMG]

    [​IMG]

    ESC is flink beschadigd alhoewel de case en de printplaat nog in orde lijkt. Enkel de metalen koelvinnen op de printplaat zijn omgebogen en de stekkeruitgang naar de ventilator is volledig kapot, dus kan geen ventilator gebruiken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hingepin gebroken, en rear hub gebroken maar die had ik nog reserve.
    [​IMG]

    Shocktower was afgebroken, de hoge variant. Ik had nog een paar standaard rear shocktowers op voorraad gelukkig.

    [​IMG]

    Radiotray gescheurd, en gelijmd met 2 componenten lijm.
    [​IMG]

    Batterytray was ook gescheurd en ook gelijmd met 2 componenten lijm.
    [​IMG]

    Motordraden waren ingescheurd, dus ingekort en stekkers erop gesoldeerd. Koelvinnen van de motormount afgeslepen, aangezien die deels afgebroken waren.


    [​IMG]

    Ondanks dat ik een aantal plastic onderdelen had gelijmd, kwam ik bij het zoeken van een center diffmount een heel pakket plastic chassisdelen tegen (alle chassisdelen) voor zo'n 30 euro inc. verzending.. Dus meteen besteld.
    [​IMG]

    Daarnaast een nieuwe spoilerbevestiging besteld.
    [​IMG]

    Los van een kapotte velg en een kapotte kap, zit ik op zo'n 50 euro schade tot nu toe.. Dat valt reuze mee. Het blijft echt een tank die Vorza.

    Een eventueel nieuwe regelaar en een kap zorgt ervoor dat het totale schadebedrag nog wel op zou lopen. De motor is nog helemaal heel.

    Bij het kort testen van de regelaar lijkt het erop dat hij het gewoon nog doet. Alleen een eventuele ventilator zou ik dan extern moeten aansluiten dus bijv. direct op de aux van de ontvanger. Misschien even voor de zekerheid opnieuw calibreren en Castle Link erop aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2015
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oh ja, ik had tijdens de crash toevallig een plastic servoarm erop zitten, omdat de aluminium versie op mijn Axial Wraith zit. Dit was een geluk bij een ongeluk, want dit voorkwam dat mijn servo ook nog eens kapot was gegaan, de arm was namelijk helemaal krom en de servo had geen schade.
     
  9. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Dat valt inderdaad erg mee, gelukkig!
     
  10. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    ongelooflijk hoe beperkt de schade is! Nu, ik ga nooit rijden waar ook verkeer is. Tenminste een berm tussen of zo... Ik vees wel dat je 2comonenten verlijmde stukken niet lang zullen houden, maar daar heb je dat vervangsetje dan voor.
     
  11. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Als je de juiste 2 componenten lijm gebruikt is de verbinding zelfs sterker dan het plastic. Vooral die scheur bij de batteryhouder is erg sterk. De regelaar is helaas wel overleden, dacht dat het gewoon een kwestie was van nieuwe draden solderen maar toen ik hem aanzette deed hij helemaal niks meer.

    De motor is nog in goede staat, heb nieuwe stekkers eraan gesoldeerd en een scheurtje in de isolatie herstelt met plastidip.

    Ik ben aan het overwegen om de Vorza als roller compleet te maken (wacht dus nog op bovenstaande onderdelen) en dan te verkopen. Ik reed er de laatste tijd toch te weinig mee en wil wellicht ook weer wat anders. Ofwel een 1/10 race truck (Team Associated T5) ofwel een andere 1/8 (Losi of Mugen bijvoorbeeld).

    Auto wordt dan verkocht met extra banden, veel reserveonderdelen (bijvoorbeeld shocktowers etc.) en afhankelijk of ik overga op 1/10 ook 2 stuks 4s Gens Ace pakketten.
     
  12. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/België
    het oorspronkelijke plastic is wellicht taaier. Maar bon, als het doet wat het moet doen, ideaal. Wel niet zo aantrekkelijk om een roller te kopen die onder een bus gezeten heeft :) Maar aan jou om te kiezen natuurlijk.
     
  13. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Tja ach. als die dalijk weer rollend is dan is die gewoon goed hoor. Het chassis is recht en er zitten veeel spareparts bij. Denk dat het wel een mooie deal wordt. Met een prijsje rond de 250 euro en rtr op een snelheidsregelaar na. Desnoods koop ik nog een nieuw chassis voor 15 euro.
     
  14. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Ik was wel geïnteresseerd in een 2e roller. Helaas!
     
  15. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    even dit topic opfrissen.

    ik heb sinds een paar dagen een vorza flux maar ben op zoek naar redelijke betaalbare 3s lipo's.
    al wat gekeken op het net maar kan helaas niets vinden wat past.
    wie weet raad ?
     
  16. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Wil je dan 2x3s rijden (6s)? Heb zelf geen ervaring met 3s accu's , wel 4s accu's en Gens Ace pakketten vind ik altijd top.
     
  17. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    6s is zeker de bedoeling maar kan tot nu toe geen leuke lipo's vinden.
    en 250 dollar voor 1 heeel leuke lipo met een c waarde van 120 vind ik dan weer net te veel van het goede
     
  18. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    C waarde vanaf 40 lijkt mij goed genoeg
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 mrt 2016
  19. marc 2

    marc 2

    Lid geworden:
    15 jul 2009
    Berichten:
    3.897
    Locatie:
    tussen breda en eindhoven
    lijkt mij ook. dat wordt op diverse forums ook gezegd. maar laten we veilig doen en voor 60 gaan.
     
  20. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    6S hardcase word lastig, dan zou ik voor 2x3S hardcase gaan, 5000mah 40C continue zou genoeg moeten zijn.
    Dat raad Castle Creations aan, minimaal 200A voor de Mamba Monster.
    Ik neem aan dat die accu van Maxamps was?
    Daar zijn de meningen zeer over verdeelt.
    Als ik goed heb is die 120C ook de piek, en de continue rating 60C.
     

Deel Deze Pagina