Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb ook even zitten denken over een HQ 35-15 maar had twee redenen om dat niet te doen:
- met 3,5% welving wordt de kist inderdaad nog langzamer, maar dan gaat die kleine tip een nog lager Reynolds-getal krijgen. en die tip is al zo klein.
- met 3,0% welving met flaps en rolroeren kun je verschrikkelijk veel dynamiek in snelheid realiseren.
@Arno:
Heb jij de artikelenserie van Helmut Quabeck wel eens gelezen over het ontwerp van zijn nieuwe Diamant? Zo uit mijn hoofd vorig jaar in FMT in meerdere artikelen gepubliceerd. Opvallend daarin was dat een meer gewelfd basis-profiel met flaps op speed c.q nul, meer dynamiek leverde en efficienter vloog dan een sneller profiel wat je met flaps langzamer, of sneller maakt. Iets wat ook hij niet verwacht had. Hij heeft uiteindelijk gekozen voor 3 of 3,5% welving met een speedstand flaps enkele mm's up.
Gr. Dirk.
Dirk, Deze opmerking vind ik niet passend. Daar heeft niemand wat aan!Dat slaat nergens op.