hr.ms. pax y8500

foto,s

zolas beloofd de foto,s van de tekningen,
full

pax geheel plus doorsnede midden schip.
full

pax geheel.

full

lijnen plan

mvg dominique

Laatst bewerkt door een moderator:
club

vandaag naar de club geweest.
alle spanten overgetrokken en uitgeknipt volgende week uit zagen morgen komt de foto.

mvg dominique

Dominique,

met zo gesneden spanten ben je niets. Je moet elke getekende spant op het blad papier laten, deze bladeren op hout lijmen, zo krijg je geen vervormingen, zie hieronder:
photo1.JPG

uitgezaagde spanten:
photo4.JPG

de pootjes die je ziet op de spanten laten toe om de romp met de kiel naar boven bouwen, veel eenvoudiger...

photo8.JPG

photo26.JPG

Bekijk mijn "Proteus" bouwverslag, ik leg daar alles uit:
kroonvaarder-proteus-1921-a

By the way, heb je de dikte van de beplanking eruit gehaald?

de groetjes,

Laurent

spanten

ik zit op een club waar we schepen bouwen zij zijden dat ik het zo moest doen dus vandaar maar dat is een leer voor de volgende keer.
en ik heb de dikte eruit gehaald
mvg dominique

fotos

zoals beloofd.
full

deel van de spanten op hout.
full

deel van spanten uitgezaagd.

gister avond weer naar de club geweest en de rest van de spanten uitgezaagd.
ik heb tog besloten om hem 90cm lang te maken, ik zal morgen fotos plaatsen en dan nog maar 4 spanten te gaan tot het uitlijnen van de spanten

mvg dominique

Laatst bewerkt:
sorry dat ik had beloofd foto,s te plaatsen maar dat niet deed.
de fotos die ik had genomen zijn per ongeluk gewist:puppydogeyes::puppydogeyes:
vandaag helaas de camera vergeten maar volgende week zal er een aardige update komen.:cool:

met vriendelijke groet dominique

Ooi,

ah foto's

ook hier is wel al een begin als model ipv losse onderdelen, die ernaast ligt is ook geen kleintje zo te zien :)

Heb je de middelste spanten dubbel gemaakt zodat je het totale schip verlengt heb of hoe heb je dat precies gedaan? Neem aan dat je het middenstuk verlengt heb.

Ooi,

ah foto's

ook hier is wel al een begin als model ipv losse onderdelen, die ernaast ligt is ook geen kleintje zo te zien :)

Heb je de middelste spanten dubbel gemaakt zodat je het totale schip verlengt heb of hoe heb je dat precies gedaan? Neem aan dat je het middenstuk verlengt heb.

nee ik heb de orginele bouwtekeningen gebruikt maar die waren te groot dus ik heb ze verkleind maar ik heb niks verlengt

mvg dominique

nounou na afgelopen woensdag heb je alle spanten erin ben nu wel benieuwd wat je volgende week allemaal of hebt he... je moet wel foto's maken en zou je dan miss al wel kunnen beginnen met bekleden?

gr. Floris

afwezig

helaas ben ik da laatste tijd minder actief geweest op het forum vanwege school.
schoo gaat tenslotte wel voor.
maar verder heb ik niet stil gezeten!
ik heb de punt en de kont uit een blok hout gemaakt en het geveilt tot dat het de juiste vorm had.
aankomende woensdag zal ik gaan bekleden en zal ik hiervan foto,s maken.

mvg dominique

Na weer een tijdje stil op het forum gezeten vind ik het tijd voor een update ik ben nu lkkr bezig bij de club maar tog tussen door ff een update. Sorry voor de
full
full
slechte kwaliteit van de foto,s ze zijn gemaakr met mijn mobiel.

Back