hrms Piet Hein 1942

Wil in de toekomst de hrms Piet Hein F804 uit 1942 na bouwen heb de tekeningen al nu ben ik op zoek naar detailfoto's
Het word de uitvoering met helidek zoals ze voer in 1960
Heeft iemand foto's?

bvd Jan

Laatst bewerkt:
tips

Hi Jan,

Als ik je een tip mag geven, natuulijk zul je "gegoogled" hebben, maar heb je al eens gekeken naar : HMS Serapis, onder die naam is het schip in engelse dienst geweest. En heb je al gekeken bij: Maritiem Digitaal NL ??

Succes

Bas

Wil in de toekomst de hrms Piet Hein F804 uit 1942 na bouwen heb de tekeningen al nu ben ik op zoek naar detailfoto's
Het word de uitvoering met helidek zoals ze voer in 1960
Heeft iemand foto's?

bvd Jan

Jan,

Heb je op de volgende link al eens gezocht op: Fregat Piet Hein?
Mooie foto's krijg je dan, o.a. van de Piet Hein en van S-fregat Piet Hein.

Home

groet,
Paul

Jan,

Vraagje: waar heb jij ontdekt dat de Piet Hein (1960) al een helidek bezit?

Ik kan geen helidek ontdekken onder die zonnetenten, ook mis ik een hangaar om die heli in op te bergen.

groet,
Paul

Jan,

Vraagje: waar heb jij ontdekt dat de Piet Hein (1960) al een helidek bezit?

Ik kan geen helidek ontdekken onder die zonnetenten, ook mis ik een hangaar om die heli in op te bergen.

groet,
Paul

Mijn vader heeft met dit schip in nieuw guinea gezeten dus weet ik al het een en ander van dit schip Het heldek zit op de plaats waar de achtermast stond een hangaar had die niet
Was eerst destroyer en is verbouwd naar fregat met helidek

gr Jan

Thanks Jan,

Ik zocht een helidek zoals op de S-fregatten, waarschijnlijk was het kleiner omdat de heli's in die periode ook kleiner waren (zoals die gewondentransportheli uit MASH).

Als je vader een foto ervan bezit, kun je die dan met ons delen?

groet,
Paul

Het gaat om dit schip Paul
full

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat voor heli zou dit schip dan aan boord gehad hebben?

Volgens mij had de MLD toen Sikorsky S-55s in gebruik en die waren zeker niet geschikt/bedoeld om op fregatten te worden meegenomen.

De eerste echte boordhelikopter van de KM was de Westland Wasp en die kwam met de Van Speijk-klasse (een aangepaste versie van de Engelse Leander-klasse) in dienst.

Op Mritiemdigitaal staat een foto van een kranten artikel over de reis van Hr ms Piet Hein naar Nieuw Guinea. Daar staat oa: "de Piet Hein heeft een bewapening van 4 kanons, 6 stukken luchtdoelgeschut! Twee lanceerinrichtingen voor torpedo's, dieptebomInstallaties. Voorts is het schip als tweede schip van de Koninklijke Marine uitgerust met een landingdek voor. Helicopters"
Ook staan er fotos hoe op dat helidek de "crossing the line" ceremonie werd gehouden.

Fotoalbum reis Hr.Ms. fregat PIET HEIN naar Nieuw Guinea 1957

Freek

hey,

ziet er interessant uit, ga je binnenkort beginnen of heb je al voorbereidingen enz.. ben zeer benieuwd naar de bouw;)

Beste mensen,

op 1 aug 1959 arriveerde ik met mijn mede maten op Biak Mokmar, waren vliegtuigmakers dus MLD, nadat wij op Sorido waren in gekwartierd werden we naar
de Vliegbasis MVKB Marine vliegkamp Boeroekoe hier hebben wij t/m nov
1960 gediend op diverse lokaties.
Wat betreft de de Piet Hein, deze is afgelost door de Evertsen, zat geen extra dek op.
Ik heb de piet Hein gebouwd schaal 1: 100 en met het bewuste dek. Dit was bedoeld om eventueel een Heli te latedn landen, niet de bedoeling deze mee te
nemen, Kijk even op ABT MODELSCHEPEN
Onder filmpjes. verder heb ik geen gegevens meer en het schip is intussen verkocht.
mt vr gr
Abt.

Back