HSP Eidolon 1:18 4WD Buggy

Als ik zo kijk op hobbyking dan is het misschien wel verstandig om er een 2de rollend chassis bij te hebben.Bijna alle onderdelen staan in backorder...iets zegt mij dat dit misschien niet meer gemaakt wordt,of je moet ze eens mailen.
Niet verstandig in ieder geval om een auto te kopen en niet te kijken of er nog voldoende spares te verkrijgen zijn.Nu heb je wel geluk,de "wing support" is nog in stock.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/...pport_2pcs_bag_1_18_4WD_RTR_Racing_Buggy.html

Het was gewoon een probeersel, eens kijken of het wat is, die Eidolon. Maar omdat het ding zo snel is en dus leuk is om mee te rijden, heb ik er meer gebruik van gemaakt dan ik vooraf had gedacht. Het is een lekker handzaam formaat, 1:18, dus elke werkdag gaat hij wel mee in de auto. En motor en transmissie blijven ook gewoon heel. Ik had verwacht dat bij de eerste crash de auto in tweeën zou liggen, maar ondanks zeker 4 of 5 keer een koprol of radslag op volle snelheid, is dit stukje wing support de enige schade.

Auto's zijn helaas niet als roller te krijgen, alleen RTR. Ik heb de wing support besteld, bij Hobby King staat vaak spul in backorder. Sommige onderdelen komen nooit uit backorder zelfs, want zodra er weer voorraad is worden de openstaande orders vervuld, en blijft er niets van de binnengekomen voorraad over.

1:18 is inderdaad zeer leuk om zo even snel mee te nemen.
Hier gebeurd dikwijls ook wel eens dat de xray m18 mee gaat tijdens een werkdag.
Nu zit ik wel met het probleem dat ik altijd een zeer vlak stukje asfalt moet hebben om te rijden.heb bijna niets van groundclearance.daarom ben ik dus ook aan het uitkijken om misschien eens zoiets te kopen als jij.wel liefst eentje waarvan ik zeker weet dat er voldoende spares te krijgen zijn en liefst ook niet te lang hoef te wachten.dacht aan iets zoals een losi mini ofzo.al heb ik wel bij hobbyking zitten kijken naar die 1:18 of 1:16 beetle.en daar waren de onderdelen nog wel allemaal van verkrijgbaar.

Die 1:16 is erg snel, heeft standaard een krachtig brushless systeem. Al snel te snel voor waar ik vaak rijd. De Eidolon heeft inderdaad wat meer ground clearance, en is nog steeds snel, maar beheersbaar snel. Hij is trouwens ook op eBay te koop, misschien dat daar ook wel onderdelen uit voorraad te koop zijn. En het is ook best een taaie auto, en ik moet erbij vertellen dat ik de spoiler zelf iets vaster had gezet, met een extra ringetje tussen bodyclip en steun. Zonder dat kan de spoiler wat op en neer kantelen, en zit dus wat los. Misschien dat hij met die speling wel de koprol had overleefd.

Ik zal ook nog eens naar de dempers kijken, die kunnen misschien nog wel iets beter worden afgesteld zodat de auto nog stabieler is met hobbels op hoge snelheid.

Even een vraag aan Indoorvlieger.

Mijn zoon heeft de HSP Eidolon als cadeau gehad van zijn opa/oma. Nu was laatst de ESC controller in de auto stuk gegaan. Ik heb nu een nieuwe ESC in de wagen gemonteerd.

Ik wil graag de receiver weer 'binden' met de ESC controller. Hoe doe ik dat en in welke volgorde? Ik heb een foto bijgeplaatst.

Zowel op de receiver als de ESC controller zit een knopje 'bind'. Ik krijg ze helaas niet pratend met elkaar.
HPS Eidolon aanpast 3.jpg

M.vr.gr.

Dennis

Auto aanzetten met bindknopje ingedrukt,lampjes flikkeren,zender bind knop indrukken en aanzetten,alles gaat binden.Zender en auto uit en terug aan.Normaal gaat het zo :)

Die 1:16 is erg snel, heeft standaard een krachtig brushless systeem. Al snel te snel voor waar ik vaak rijd. De Eidolon heeft inderdaad wat meer ground clearance, en is nog steeds snel, maar beheersbaar snel. Hij is trouwens ook op eBay te koop, misschien dat daar ook wel onderdelen uit voorraad te koop zijn. En het is ook best een taaie auto, en ik moet erbij vertellen dat ik de spoiler zelf iets vaster had gezet, met een extra ringetje tussen bodyclip en steun. Zonder dat kan de spoiler wat op en neer kantelen, en zit dus wat los. Misschien dat hij met die speling wel de koprol had overleefd.

Ik zal ook nog eens naar de dempers kijken, die kunnen misschien nog wel iets beter worden afgesteld zodat de auto nog stabieler is met hobbels op hoge snelheid.
Auto aanzetten met bindknopje ingedrukt,lampjes flikkeren,zender bind knop indrukken en aanzetten,alles gaat binden.Zender en auto uit en terug aan.Normaal gaat het zo :)

Beste Anthem2,

Bedankt voor je reactie. Ga nog goed bekijken hoe het moet binden. Ik heb je oplossing gebruikt maar toch maken ze nog geen contact.

M.vr.gr.
Dennis

Spijtig dat het niet gelukt is.
Vaak is het bij zulke dingen deze manier of lichtjes afwijkend,kon zomaar eens juist zijn :)
Google de handleiding anders even?

Back