Hubsan Micro Quad

In dit topic staan ook nog een aantal andere leveranciers vermeld, ff teruglezen dus ;)

Mocht het niet in dit topic staan kan je deze ook nog eens bekijken:
monster-quad-besteld

Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, maar ik vertrouw die chinese winkels niet, er zijn superveel met exact hetzelfde aanbod en slechts het design van de site die verschild.

Ik heb al heel wat bij Chinese winkels gekocht, ook een X4; niks mis mee. Nou ja je hebt natuurlijk portokosten die hoger zijn dan bij een Europese firma, en de levering duurt langer (week of drie was het voor mij) en als je pech hebt moet je douanekosten betalen. Daar tegenover staat dat de Nederlandse firma's gauw zo'n 15 euro duurder zitten.

@ Nickovitshj:
Wees ook niet te snel met de Expert mode proberen. Daar moet je het ding eerst echt helemaal goed voor beheersen. Je zet iemand die net zijn rijbewijs heeft ook niet in een Formule 1 auto...

Hmm bestel er maar ff een extra :oops:
voor de prijs hoef je het niet voor te laten....:cool:

heb er veel plezier van, nu nog ff loopen........

Groet,Ray...

pfffff, het flightboardje vervangen, wat een priegelwerk. Het vliegt nu weer, maar nog niet strak. Kijken of de trim hier kan helpen. Kan het in ieder geval mee nemen naar de meeting.

Ik zit te wachten op twee bodies en begin langzamerhand wat ongeduldig te worden.
Wel grappig dat ik inmiddels 2 bodies heb gesloopt die echt op exact dezelfde plek zijn gebroken.

Hoe kan je nou een body breken? De onderkant van die pootjes is al gedeeld, en de bovenkant is behoorlijk flexibel... tot dusver heb ik alleen 2 motortjes kapot, maar ik heb ook twee X4's dus ik kan nog steeds vliegen terwijl ik op het volgende motortje zit te wachten. (...en ik heb ook nog een WL 929, het lijkt wel een serieuze hobby...)
Het blijft, ook voor onderdelen, een lastige keuze: in Holland bestellen en meer betalen, of in China bestellen en lang wachten ...

Als je hard genoeg op een pootje landt, breekt het vanzelf af. Beetje stoer doen en binnen flips en rolls maken. Dan gaat het een keer mis...

Oo wacht maar ,
ik schijn altijd alles te kunnen slopen, wat normaal niet stuk kan :onweer::banana:
ik ben ook best wel verbaasd dat deze Revell (Hubsan) gewoon nog lekker vliegt zonder enige reparatie :D

Groeten, Ray....

Ha,

Denk er dus over een Hubsan of Hubsan kloon aan te schaffen. Ik lees in dit draadje het nodige over vervanging van motoren na een crash. Iemand heeft een simpele en el-cheapo 'motorbeschermings' modificatie voor de Hubsan X4 gemaakt.

Meer info:

[media=youtube]IDS0qmujvA4[/media]

Denk er dus over een Hubsan of Hubsan kloon aan te schaffen. Ik lees in dit draadje het nodige over vervanging van motoren na een crash. Iemand heeft een simpele en el-cheapo 'motorbeschermings' modificatie voor de Hubsan X4 gemaakt.

Zou dat echt helpen? Het ondereinde van de motor (dat soms los komt) rust in het frame. Als de motor-as een tik krijgt, zonder dat deze mod is toegepast, dan moet het feit dat het ondereinde in het frame rust toch al een beter bescherming tegen loskomen bieden dan dit limonaderietje?
Nou ja, misschien dat ik het toch probeer. Hoewel ik met #1 sinds het vervangen van 1 motor geen storing meer heb gehad. #2 ligt te wachten op een vervangende motor die uit China moet komen...
Marcelair vertelde mij overigens dat hij het onderstuk van de motor vast zet met een paar drupjes CA.

Als de helicopter crasht kan het op (een van de) propellers terecht komen en als dat gebeurd worden de axiale krachten die op de propeller inwerken direct doorgeleid naar de as in de motor. Misschien gebeurt er niks, mogelijk het binnenwerk van de motor wordt opgeschoven of de as wordt krom omdat de as belast wordt op een manier die niet voorzien was. Deze 'jacket' zorgt ervoor dat de krachten (mits goed gedimensioneerd) afgeleid worden naar het chassis ipv direct op de as van de motor.

Nou... voordat dit hulsje enig effect kan hebben, moet de propeller, en dus het asje, iets ingedrukt worden. En dat kán helemaal niet... probeer maar. Dus, zolang de vier motortjes maar helemaal in hun houders geschoven zitten, zodat de plastic onderkant in de bodem van de houder rust, kan die propeller as geen kant op en kan de motor volgens mij niet kapot. Maar het is me al wel eens opgevallen dat een motor wat opgeschoven zat. Volgens mij moet je dáár op letten om een kapotte motor te voorkomen.

Ik had het niet beter kunnen verwoorden.
Sommige motoren hebben wel speling bij mij en lopen zwaar.
Het verhaal met de tang gaat bij mij niet op.
Wordt een keer nieuwe motoren.

Ha,

Meer info:

Hmm ik heb niet het idee dat deze mod enigszins helpt...
Ik sluit me bij bdoets aan.....

Groeten,Ray....

Back