Carbon Micro Frame Hubsan x4C
Mijn eerste Quad.
Een tijdje terug had ik een hubsan x4c gekregen en vloog binnenhuis en brak er een pootje af. Toen moest ik een nieuwe frame gaan uitzoeken en kwam ik op de website van micro motor warehouse en bestelde daar de Dream catcher-08 en de carbon micro-h. Hieronder zie je een aantal foto's hoe de hubsan hardware evolueerd in een andere behuizing.
Printplaatjes en camera verwijderen van de frame.
grote versie
grote versie
Kon niet wachten op de nieuwe frame dus had ik maar van hard karton eentje gemaakt. Na een aantal keren van huis hoog gevallen waren de pootjes niet zo stevig dus had ik maar wat plastic erop gelijmd. gewicht 51 gram. (sorry de foto's waren na de upload allemaal liggend geworden).
Hier zit toevallig de black edition 17kv motoren op.
grote versie
Hier met de Dreamcatcher frame die gemaakt is voor acrobatisch vluchten te kunnen maken. 50 gram (hier ook de black edition 17kv motoren)
grote versie
grote versie
Carbon micro-H frame. Dit is de eerste opzet.
grote versie
Veranderingen moesten gedaan worden aan de ledjes die te verborgen waren, dus had ik die verplaatst naar de pootjes. De pootjes van de frame staan vrij midden. Hier heb ik ook de camera weg gelaten. Voor grote versie van de foto's:
1 /
2 /
3 /
4 /
5

61 gram
10x Turnigy nano 600mAh. Ik moest een extra connectie bij solderen. Standaard komen ze met een JST plug. (De hubsan gebruikt walkera plug)
grote versie
Door lang te vogelen en minimaliseren van alles kom ik uit tot iets waar ik heel tevreden ben. Check hoe ik de Flight controller batterijen plug heb geintergreerd in de frame. grote beelden:
1 /
2
Ook heb ik met ribties gewerkt. Onderin om de elastiek te kunnen bevestigen voor de batterij. De pootjes heb ik verplaatst naast de motoren. grote beelden:
1 /
2
De volgende dag heb ik van die mooie klitterband gehaald om de batterij zo op de frame te plaatsen. Later heb ik opnieuw klitterband geplakt tot aan het einde van de batterij plug. (reden laatste foto).
grote beeld
Een afmaker met lego

Sorry als het te lang was, maar ik moest het even kwijt aan de comunity. Ik heb nog niet kunnen vliegen, omdat ik door de begin fase de motoren verkeerd heb geplaatst en daarna een aantal propellers had vernietigd. De propellers zijn in bestelling en morgen kan ik het testen, omdat een vriend me een setje gaat geven.
Grote beeld