Hubsan Micro Quad

Mooi oefen quadje :)
Een paar keer een setje batterijen leeggevlogen en nu gestart met de expert modus.

Ik zie een tip over uit het en aanzetten van diverse opties: zal eens Google naar de handleiding.
Of is het een vrij kort lijstje wat iemand zo kan ophoesten?

Mooi oefen quadje :)
Een paar keer een setje batterijen leeggevlogen en nu gestart met de expert modus.

Ik zie een tip over uit het en aanzetten van diverse opties: zal eens Google naar de handleiding.
Of is het een vrij kort lijstje wat iemand zo kan ophoesten?

Als je de zender inschakelt, staat hij in standaard mode. Met het indrukken van de rechter stick schakelt hij naar expert mode waarbij de voorgeprogrammeerde trucjes ingeschakeld zijn. Deze schakel je uit en aan door de linker stick in te drukken.
Expert mode aan of uit zie je door de kleur van de led op de zender en het aantal piepjes na het indrukken van de linker stick vertelt of je de trucs aan of uit hebt staan.

4

Laatst bewerkt door een moderator:
ding is echt goud waard, qua besturing(expert)duur van de vliegtijd, binnen vliegen met vies weer.
heb er nu 2, eentje voor mijn vrouw, vindt hem ook geweldig(vliegt normaal met de flip sport)

Voordat mijn vrouw aan het quadvliegen gaat, zal er nog heel wat water door de IJssel stromen...

X4L "Game of Throwes"

Als het binnen rondvliegen met je X4 drone wat saai wordt, probeer dan eens dit spelletje:

Als je de zender inschakelt, staat hij in standaard mode. Met het indrukken van de rechter stick schakelt hij naar expert mode waarbij de voorgeprogrammeerde trucjes ingeschakeld zijn. Deze schakel je uit en aan door de linker stick in te drukken.
Expert mode aan of uit zie je door de kleur van de led op de zender en het aantal piepjes na het indrukken van de linker stick vertelt of je de trucs aan of uit hebt staan.

4

wat bedoel je met voorgeprogrammeerde trucjes ?

wat bedoel je met voorgeprogrammeerde trucjes ?

Als je de rechter stick snel van helemaal links naar helemaal rechts beweegt, maakt de Hubsan een voorgeprogrammeerde duikeling. Hetzelfde van voor naar achter of andersom.

4

Vandaag ook mijn Hubsan X4 binnen van Banggood , heb geen invoerrechten hoeven te betalen , zat een pakbon met een veel lagere waarde .
Het leuke is dat ik de X4v2 met camera heb ontvangen ipv de normale Hubsan X4v2.
Echt een heel leuk miniquadje , had al een blade mqx , maar deze vliegt veel beter.
Binnenkort de camera maar eens testen , zal wel niet veel voorstellen , maar leuk extraatje.

Ik kreeg vandaag bericht dat hij verzonden is, hoe lang is die van jou onderweg geweest?

Jan

Het duurde ongeveer 2,5 week , voor ik Hubsan binnen had.
Had ook een party spareparts besteld maar die zijn nog niet binnen , waarschijnlijk
Is dat briefpost en dat duurt wat langer.

Al een tijdje aan het werken voor het krijgen van een lichtgewicht frame:

2lxo.jpg

Originele frame weegt ex schroefjes; 9.1gram

9bcu.jpg

..dit is een preview ;), weegt minder dan de helft van het originele frame, slechts 4.0gram!
Bestaat uit carbon en grafiet. Ziet er ook veel beter uit imo :worship:.

weegt minder dan de helft van het originele frame, slechts 4.0gram!
Bestaat uit carbon en grafiet. Ziet er ook veel beter uit imo :worship:.

Ik kan niet beoordelen wat het niveauverschil is tussen het bovenste kruis en de onderliggende constructie, maar zo op het eerste gezicht zou ik me zorgen maken over de verticale buigstijfheid en de torsiestijfheid van de armen.

Ik veronderstel dat je met carbon koolstofvezel versterkte kunststof bedoelt, maar wat bedoel je met grafiet?

Groet,

Ad Bakker

Ik heb een overzeese luchtvaart-en ruimtevaarttechniek student die werkt aan het fabriceren ervan, we lopen momenteel tegen een soort van gyroscopische wobble, wellicht door stabiliteit en stijfheid, maar andere oorzaken zijn nog niet uitgesloten.
Kan zijn dat het ontwerp nog wordt gewijzigd, dit is al een aantal keer gebeurd namelijk.
Maar stap voor stap komen we er wel.

We hadden eerst alumium als motor mount, gekozen is nu voor grafiet (ook wel zuiver koolstof), daar dit lichter is.

Ziet er gaaf uit :-) ben benieuwd hoe hij vliegt straks

Thnx!

We hadden eerst alumium als motor mount, gekozen is nu voor grafiet (ook wel zuiver koolstof), daar dit lichter is.

Daar snap ik niets van. Zuivere koolstof in de vorm van grafiet is geen technisch materiaal omdat het zeer zacht is. Heb je het soms over een koolstof poeder composiet (in contast met koolstof vezel).

Als je een L&R student begeleidt hebben jullie toch ook wel toegang tot goede eindige elementen software waarmee je stijfheid en sterkte en (wel zo belangrijk) eigenfrequenties van je constructies kunt beoordelen? Maar zelfs zonder die tool (ik ben met pensioen van de TU, en heb nu helaas geen toegang meer tot m'n oude wordkstations:() kan ik nu wel zeggen dat stijfheid inderdaad een probleem zal zijn. Je loopt waarschijnlijk het risico dat de range van motorfrequenties die van eigenfrequenties overlapt of er dicht bij komt. Ik denk dat je met dunwandige koolstofvezel versterkte kunststof buis als armen een veel beter gedrag op dat gebied krijgt.

Groet,

Ad Bakker

Ik kom er nog op terug, deze student is woonachtig in Amerika, komt ook niet uit Nederland, hij kan hier veel beter dan mij, antwoord op geven.

In ieder geval bedankt voor de input.

Edit, nog wat foto's:

enmn.jpg

ae9b.jpg

kx0a.jpg

Laatst bewerkt:
Wat betreft het grafiet; gepultrudeerde uni composiet met epoxyhars.

Over de software:

I do have access to good finite material programs as well as some code that I wrote to do composite sizing so I could actually sit down and do the design work instead of doing it the way most of the industry seems to be doing it lately which is quick design and build/break it until it is optimized.

&

I hadn't thought about the overlap of harmonic frequencies and I'll definitely look it up and try and figure things out. I also have some smaller diameter carbon tubing that I was going to try out to see if I could build a lighter frame from. I have been pursuing this way of designing a frame mostly because the packaging becomes much better than with carbon tubes but there is no reason not to try it. It would probably be faster to make too. . . The next frame I was planning to make for this was going to be from core material overlaid with carbon to stiffen it up and would be exceedingly stiff for this application and hopefully lighter too. The biggest problem (as with anything that flies) is trying to find that balance between weight and stiffness that gives you the least amount of weight for the highest performance. I'll try and put together a few designs over the course of the next week and show you what I come up with.

Wat betreft het grafiet; gepultrudeerde uni composiet met epoxyhars.

OK, is dus ook koolstofvezel versterkte kunststof, maar dan unidirectioneel.

Wat betreft de software had ik dat wel verwacht dat het beschikbaar is, eigenlijk is het een relatief eenvoudige lineair elastische toepassing en de meeste moderne CAD software pakketten hebben dat geïntegreerd in het systeem. Ik begrijp dat hij zelfs ervaring heeft met waarschijnlijk het modelleren van anisotropisch gedrag van composieten, hoewel ik dat voor een eerste orde benadering nog niet eens echt nodig acht.

Uit de rest blijkt dat hij goed nagedacht heeft over de diverse ontwerp opties, en ik ben benieuwd wat er uiteindelijk gaat uitkomen. Wat hij beschrijft is terecht. In deze tak van sport lijkt het erop dat ontwikkelaars nogal trial & error te werk gaan. Bij deze producten gaat dat nog wel maar in grootschalige ontwerpen zal je altijd eerst goed moeten rekenen zodat het uiteindelijk te bouwen prototype zo dicht mogelijk bij het eindproduct komt.

Groet,

Ad

PS
Ik zie nu pas de additionele foto's. De buiging zou bij deze vorm nog wel eens mee kunnen vallen, maar de torsiestijfheid is waarschijnlijk erg laag. Het effect daarvan op het totale gedrag is wel te verkleinen door de motoren zo te bevestigen dat het vlak waarin de props zitten zo dicht mogelijk bij de neutrale lijn van de armen ligt, maar dat valt nog niet mee.

Very interesting, but also very :offtopic:

Het ziet er naar uit dat de motoren makkelijk kunnen kantelen, omdat er te weinig onderling verband zit in de drie lijnen die vanaf het midden naar de motoren lopen.

Back